Widać chłopcy nie znacie się zbyt na silnikach 2t :) każdy spalinowy silnik ma rozrząd. W przypadku 4t są nim zawory-ssący i wydechowy. W 2t wygląda to inaczej. Są kanały-ssący, wydechowy i przepłukujące. Rozrząd w tym silniku realizowany jest przy pomocy krawędzi tłoka. Gdy tłok idzie w górę-otwiera się kanał ssący i silnik zasysa mieszankę. Gdy tłok spręży świeży ładunek, następuje eksplozja i pod ciśnieniem gazów spalinowych tłok jest pchniety w dol. W odpowiednim momencie tłok odsłania kanał wydechowy, przez który wylatują spaliny. Tłok, schodząc w dół po zapłonie, zamknął kanał ssący i sprężył mieszankę w skrzyni korbowej, która zassał na początku cyklu. Teraz na samym dole otwierają się kanały przepłukujące, skąd sprężony ładunek przelatuje nad tłok. Część ucieka do wydechu, dlatego tak ważny jest tłumik. To co ucieknie do niego, jest wracane zpowrotem do cylindra przez fale spalin która odbiła się od pierwszej przegrody w tłumiku. No więc dalej, mamy mieszankę na tłoku, tłok znowu idzie w górę i cykl się powtarza. Teraz kwestia tego rozrządu. W simku na nominalnym cylindrze odległość krawędzi okna przepłukującego od góry cylindra to 39mm, jeśli się nie mylę. I np, po 4 szlifie wartość ta wynosi, np 40 mm. Dzieje się tak ponieważ zwiększa się średnica cylindra a kanały są skośne a nie prostopadłe w stosunku do osi cylindra. A takie zmiany po 1mm, 2mm, wpływają na silnik. Sprawdzone na własnym simku. Mam nadzieję że ktoś coś zrozumie :) pozdro
dorobic kanaly, przeszlifuj ale nie na ostatni szlif, lepiej sobie zostaw jeszcze mozliwosc szlifu, wlot powieksz pod wiekszy gaznik 18/19/21, kup kosz do 70
wydech liczony pod cylek, nie silnik :p
wal od 50 jest dobry od 50-60, wal 70 jest do 70 i wiecej
mozesz sobie zrobic wypelniacze na wal, wymien lozyska
jaka masz skrzynie? jaki zaplon?
adasiek skad wiesz, ze on ma niemca? nic o tym nie napisal
Zrób w niemcu szlif pod tłok 41mm, tłok kup jakiś lepszy firmy MZA, potem dopasuj rozrząd pod oryginalne wymiary bo po szlifie się zmieni, co negatywnie wpływa na silnik. I może membrana, wydech liczony pod silnik. I rakieta. Ps. Nie zapomnij o wale i łożyskach
Skąd wiem? Zazwyczaj stary cylinder będzie niemiecki. Ale taki byłby najlepszy do modyfikacji. Bardziej wytrzymały niż współczesne
Widać chłopcy nie znacie się zbyt na silnikach 2t :) każdy spalinowy silnik ma rozrząd. W przypadku 4t są nim zawory-ssący i wydechowy. W 2t wygląda to inaczej. Są kanały-ssący, wydechowy i przepłukujące. Rozrząd w tym silniku realizowany jest przy pomocy krawędzi tłoka. Gdy tłok idzie w górę-otwiera się kanał ssący i silnik zasysa mieszankę. Gdy tłok spręży świeży ładunek, następuje eksplozja i pod ciśnieniem gazów spalinowych tłok jest pchniety w dol. W odpowiednim momencie tłok odsłania kanał wydechowy, przez który wylatują spaliny. Tłok, schodząc w dół po zapłonie, zamknął kanał ssący i sprężył mieszankę w skrzyni korbowej, która zassał na początku cyklu. Teraz na samym dole otwierają się kanały przepłukujące, skąd sprężony ładunek przelatuje nad tłok. Część ucieka do wydechu, dlatego tak ważny jest tłumik. To co ucieknie do niego, jest wracane zpowrotem do cylindra przez fale spalin która odbiła się od pierwszej przegrody w tłumiku. No więc dalej, mamy mieszankę na tłoku, tłok znowu idzie w górę i cykl się powtarza. Teraz kwestia tego rozrządu. W simku na nominalnym cylindrze odległość krawędzi okna przepłukującego od góry cylindra to 39mm, jeśli się nie mylę. I np, po 4 szlifie wartość ta wynosi, np 40 mm. Dzieje się tak ponieważ zwiększa się średnica cylindra a kanały są skośne a nie prostopadłe w stosunku do osi cylindra. A takie zmiany po 1mm, 2mm, wpływają na silnik. Sprawdzone na własnym simku. Mam nadzieję że ktoś coś zrozumie :) pozdro
dorobic kanaly, przeszlifuj ale nie na ostatni szlif, lepiej sobie zostaw jeszcze mozliwosc szlifu, wlot powieksz pod wiekszy gaznik 18/19/21, kup kosz do 70
wydech liczony pod cylek, nie silnik :p
wal od 50 jest dobry od 50-60, wal 70 jest do 70 i wiecej
mozesz sobie zrobic wypelniacze na wal, wymien lozyska
jaka masz skrzynie? jaki zaplon?
adasiek skad wiesz, ze on ma niemca? nic o tym nie napisal
Rozbierałem kilka razy silnik simka ale nie dopatrzyłem się tam rozrządu :/
adasiek jaki rozrząd??
Zrób w niemcu szlif pod tłok 41mm, tłok kup jakiś lepszy firmy MZA, potem dopasuj rozrząd pod oryginalne wymiary bo po szlifie się zmieni, co negatywnie wpływa na silnik. I może membrana, wydech liczony pod silnik. I rakieta. Ps. Nie zapomnij o wale i łożyskach
zosta przy starym