Warsztat Motocyklowy
|
Sprzęgło sie zjarało
|
Mam taki problem z moim sprzęgłem a mianowicie zaczęło sie strasznie ślizgać i nie wiem czym to jest spowodowane??? Po prostu jak chce na popych odpalić to po puszczeniu sprzęgła dalej jedzie jak na sprzęgle. Przykładowo jade na 3 i dodaje gazu to silnik wchodzi na obroty lecz prędkość jest ta sama.
Jak to naprawić?? proszę o jakąś pomoc.
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
witam moja wypowiedź będzie na temat poprawnie złożonego sprzęgła ,wtedy nie ma żadnych problemów,a więc: zakładamy kosz sprawdzamy jego stan a szczególnie zwracamy uwagę na prowadnicę tarcz nie może być nierówności wgnieceń itp.drugą ważną rzeczą jest tulejka kosza nie powinna być wybita na otworze ale powinna być dłuższa od kosza około 0,5mm do 1mm .jak już wszystko sprawdziliśmy zakładamy kosz na wałek potem kolejno zabierak (sprawdzamy stan nie może być uszkodzeń prowadnic przekładek) ,kielich ,sprężynę ,zabezpieczenie kielichowe i wszystko skręcamy specjalną nakrętką i zabezpieczamy nakrętkę .Po tych czynnościach zakładamy na przemian przekładki i tarcze zaczynając od przekładek całość składa się z 5-przekładek i 4-tarcz na koniec zakładamy śrubę specjalną i pierścień zabezpieczający dokładamy docisk i całość skręcamy do oporu (to nie jest regulacja)i zabezpieczamy nakrętkę. Mamy już poprawnie złożony kosz teraz przechodzimy na drugą stronę silnika i władamy popychacz w wałek zdawczy całość to popychacz-kulka-popychacz ,następnie mocujemy wysprzęglacz i regulujemy tak aby odległość od górnej część dźwigienki a podstawą wysprzęglacze wynosiła około 18mm pozostało teraz tylko założyć linkę .linki nie przeciągamy górą pod zbiornikiem ,tylko dołem przy cylindrze od strony sprzęgła zapewni to płynną pracę bez zacinania .Ostatnie co zostało to regulacja linki luz powinien wynosić od 2mm do 3mm .Tak złożone sprzęgło gwarantuje bez awaryjną pracę.
W razie problemów proszę o kontakt postaram się pomóc
Może sprężyna dociskowa pękła
sprzeglo jest zaatakowane . musisz miec regulacje luzu sprzegla. czy to na slimaku lub linka. wszystko zalezy jaki to pojazd. nie ma innej opcij jezeli tarcze sz w porzadku.
wymien tarcze i wyreguluj linke :D
wyreguluj linke, popuść ją
Zapomniałem dodać że wczoraj rozebrałem i tarcze sprzęgła (te korki)są jeszcze bardzo grube i nie ma śladów zatarć czy czego tam.. Nagle zaczęło sie ślizgać i już
Wymienić tarcze sprzegła i wyregulować na lince