Warsztat Motocyklowy
|
Honda cg 125 regulacja gaźnika
|
Witam! Mam taki problem, moja Honda po wyłączeniu ssania gaśnie i nie pracuje na niskich obrotach, gdy ssanie jest włączone wtedy nie wkręca się na wysokie obroty i dusi się co jest spowodowane tym że zalewa wtedy świecę. Proszę o pomoc, ewentualne rady jak wyregulować gaźnik, a najbardziej ucieszył by mnie schemat gaźnika. Liczę na pomoc, pozdrawiam.
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
A ze strzekla w tłumik i wchodzi na wysokie obroty a po chwili gasnie po wyłaczeniu ssania to nie dostaje paliwa przez zatkana dysze. Masz prosta i oczywista diagnoze. Rura od moto i do dziela.
Ssanie powinno byc wyłączone całkowiecie, przepustnica całkim otwarta. Masz zapchana dysze prawdopodobnie. wyczysc gaznik to nie boli, odkrec poszczególne dyszki srubokretem, pojedynczo, przedmuchujac je dokladnie, zaluż po czym rozbierz nastepna. Nic nie regulując sprawdz czy pomoglo, raczej napewno. Sprawdz jedynie przy wyciagnietym gazniku o ile obrotów jest wkrecona sruba od mieszanki ta z przodu gaznika od kcylindra, wkrecona pionowo. Wkrecaj ja po poł obrotu i licz az do momentu całkowitego wkrecenia. Wykrec ja tyle samo i zampontuj. Nic nie zmieniaj narazie bo pewnie jest dobrze ustawiona. Jesli nie pomoze to dopiero zabierz sie za regulacje. Najpierw obroty, ta srube poziamo wkrecona troche wkrec az obroty wzrosna, nastrepniewykrecanj zrube pionowo wkrecona odrobine, wtedy wzgobaczasz mieszanke (wiecej paliwa) efekt taki jak na ssaniu i nie bedzie gasł. Jazda na ssaniu uszkadza Ci silnik, zbyt duzo paliwa nie dosc ze zalewa swiece to spłukuje olej z cylindra wiec go zacierasz. O jeszcxze jedno, pewnie w okresie zimowym kiedy stal nieuzywany moto paliwo bylo w gazniku, po kilku miesiaqcach zrobił sie z niego syf, taki zielony i zatkał ci dysze. To nie bajka to fakt, zawsze na zimie zlewamy z gaznika paliwo, zapamietaj!! A teraz gon do czyszzcxzenia gaznika!! Masz moje gg wrazie cos to pisz. 2093008
Pewnie masz racje co do tego z tym ze ona ma jeszcze jeden dziwny objaw. Jak już dobrze się nagrzeje to na wolnych obrotach nie za bardzo chce chodzić, pochodzi chwile i gaśnie, ponadto gdy schodzi z wysokich obrotów strzela w tłumik i gdy wyłączam ssanie gdy silnik jest nagrzany nadal ma problemy z obrotami. I w zasadzie jeszcze jedno pytanie. Przepustnica ssania powinna być do jazdy całkiem otwarta czy do połowy? Wydaje mi się ze powinna być całkiem otwarta ale gdy tak robię pojawiają się problemy.
Ta srube od obrotów regulujesz nastepujacy sposób. Wkrecajac zwiekszasz obroty wykrecajac zmniejszasz.
kolego co Ci mogę poradzic to ssanie wyłacza sie po rozgrzaniu silnika na postojum jakies 5-8 min pracy na wolnuch obrotach. Wtedy nie powninien Ci juz zgasnac. Jesli gasnie to mozliwe ze masz zapchana dysze w gazniku, Zacznij od jego wyczyszczenia i załozenia filtra paliwa na przewód paliwowy. Ustawienie gaznika to śruba od przepustnicy znajdujaca sie na przepusnicy z boku regulujesz na cieplym silniku (temp. pracy, np po dłuzszej jezdzie) obroty 1500obr/Min zas srube od składu mieszanki ta od dołu wkrecasz do konca, nastepnie wykrecasz od 1,5 obrotu do 2,5 obrotów. P.S. Na poczatku nic nie reguluj tylko wyczysc gaznik. Jesli To nie pomoze dopiero zabierz sie za regulacje. To co wazne to zapamietaj wkrecajac srube od skladu mieszani ile obrotów dała sie wkrecic. Jak by co to pozniej ustawisz tak jak było lub cos koło tego.