Warsztat Motocyklowy
|
Simson gaźnik-problem
|
Mam gaźnik 19N1-11 cylinder 60ccm i mam nastepujacy problem:
Po rozgrzaniu gdy motor chodzi sobie na wolnych obrotach to źle spala bo świeca nie jest brązowa tylko czarna, i jak dodam lekko gazu to motor nie wkreca sie na obroty tylko tak jakby mulił się i jak z wolnych dam do konca gaz to nie wkreca sie od razu (gdy motor jest zimny to ładnie sie wkreca), a jak ustawie wolne obroty troche wyższe niz normalne to motor lepiej reaguje na dodanie gazu. Co może byc przyczyną tego?
P.S mam świece Chempion - czy to może być świeca?
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
zapłon mam wyregulowany idealnie, przy temp -7C motor palił mi od pierwszego kopa, uszczelka pod cylindrem jest na swoim miejscu, filtr powietrza mam stożkowy a kruciec jest dopasowany do rozmiarów gaźnika. Kupiłem dzisiaj nową świece i dalej jest to samo. Motor słabo reaguje na gaz z wolnych obrotów a jak dam mu energicznie do konca to sie dławi, dławi i po jakims czasie zgaśnie
Weź opuść iglicę bo może dostawać za duża dawkę paliwa i spróbuj ja miałem coś podobnego albo dobrze wyreguluj zapłon
No a jeżeli próbowałeś już wszystkiego, to nie chcę być złym prorokiem, ale jak po raz pierwszy zakładałeś ten gaźnik to niestety takie sa jego uroki... Jest on tani, ale są dużo problemy z jego regulacją a w skrajnych przypadkach wogóle nie da się go wyregulować...
Ale nic próbuj, może nie będzie tak jak napisałem;)
ja bym stawial na zaplon slyszalem od znajomego mechanika ze na zime sie przestawia ale teras nie wiem czy spoznia czy wyprzedza.ustaw porzadnie zaplon wyreguluj gazik i powinien smigac.mialem wiele przapadkow i jak by co to zacznij od gaznika daj mu troche mniej dawki paliwa(gdzies 1,5 obrotu),albo na odpalony probuj jest najwygodniej.
W każdym razie możesz świecę zmienić. Gdyby to była uszczelka pod cylindrem to zachowywałby się tak samo w każdej temperaturze... Poprostu komprecha by spierdzielała. Według mnie nie to jest przyczyną, aczykolwiek możesz jak najbardziej uszczelki sprawdż tak dla spokoju. Napisz już co zrobiłeś.
MOŻE WYDMUCHAŁO USZCZELKE Z POD CYLA TEZ MIAŁĘM PODOBNY PROBLEM ALE JA ZA BLIKO POSZEŻYŁEM KANAŁY I DLATEGO
Sprawdz poziom paliwa w komorze pływakowej.Ustaw iglice.Sprawdz zapłon
Ja dodam od siebie, że jak moto jest na postoju zapalone ( nie jedziesz na nim) to świeca będzie zawsze czarna, także nie sugeruj się tym. Dopiero po przejechaniu pewnej trasy około 2-3km dawaj mu w pizdę i zobacz jaka świeca.
Co do pytania, jezeli nie testujesz tego na postoju i swieca czarna to za dużo dostaje paliwa w stosunku do powietrza, czyli iglica w dół, mniejsza dysza, obnizyć poziom paliwa w komorze pływakowej, wykręcić śrubkę od składu mieszanki ( nie wszystko naraz:P ).
Druga sparawa to filtr powietrza. Do gaźnika 19mm seryjny filtr nie wyrobi. Trzeba pomysleć o innym.
To pomijam, bo myślę, że wiesz o tym doskonale, ale oczywiście rozwierciłes dolot??:D I ogólne przeróbki w cylku bo na seryjnej 60ccm z krućcem 16mm to się nie dziw, że tak chodzi.
Następnie to może być zapłon ( w zalezoności jaki masz, eletronic, platynki) przedewszystkim ustawienie, kondek itp.
Przyczyn może być wieeeele. Musisz wszystko po kolei sprawdzać;) Wiem, ze nie należy to do takich przyjemności ale jak mus to mus;) Wazie czego pisz.
Miałem tak samo ale z gaźnikiem 16n3-4..zmniejszyłem dawke na iglicy i teraz jest ok..możesz spróbowac na swoim jeśli chcesz
Według mnie jeśli świeca jest czarna i mokra - motor po prostu zalewa (zła regulacja gaźnika). może wyczyść też filtr powietrza. To są tylko moje sugestie niech wypowiedzą się eksperci, ja jestem początkującym motocyklistą ;] Pozdro !