Chodzi o kształt pierścieni uszczelniających. Współczesne motocykle wyposażone są w łańcuchy uszczelnione i wypełnione smarem stałym. Za uszczelnienie odpowiada gumowy pierścień, który ma uniemożliwić wyciek smarowi znajdującemu się między sworzniem łańcucha a tulejką.
W oznaczeniu łańcuchów często więc znajduje się odniesienie do kształtu tego gumowego pierścienia. Oferowane są więc łańcuchy O-ring (najbardziej znane, bowiem potocznie określa się tak wszystkie łańcuchy uszczelniane), łańcuchy X-ring i Z-ring. Inne przykłady to łańcuchy XW- RX- lub Quad-ring. Oznaczenia te nie mają żadnego związku z jakością.
Więcej o łańcuchach znajdziesz tutaj:
http://www.motocykl-online.pl/newsy/chain-ogniwo-rolka-przekroj
Dbaj o stały naciąg łańcucha, staraj się aby w niego nie leciał piasek itp...Smaruj go odpowiedzialnymi preparatami.
Kup sobie spray do smarowania łańcucha,obojętnej marki i smaruj co ok.500km
Chodzi o kształt pierścieni uszczelniających. Współczesne motocykle wyposażone są w łańcuchy uszczelnione i wypełnione smarem stałym. Za uszczelnienie odpowiada gumowy pierścień, który ma uniemożliwić wyciek smarowi znajdującemu się między sworzniem łańcucha a tulejką.
W oznaczeniu łańcuchów często więc znajduje się odniesienie do kształtu tego gumowego pierścienia. Oferowane są więc łańcuchy O-ring (najbardziej znane, bowiem potocznie określa się tak wszystkie łańcuchy uszczelniane), łańcuchy X-ring i Z-ring. Inne przykłady to łańcuchy XW- RX- lub Quad-ring. Oznaczenia te nie mają żadnego związku z jakością.
Więcej o łańcuchach znajdziesz tutaj:
http://www.motocykl-online.pl/newsy/chain-ogniwo-rolka-przekroj
Dbaj o stały naciąg łańcucha, staraj się aby w niego nie leciał piasek itp...Smaruj go odpowiedzialnymi preparatami.