Warsztat Motocyklowy
|
POLEROWANIE CZĘŚCI
|
Siemka, może to nie jest problem mechaniczny, ani techniczny, ale chcę się zwrócić o pomoc, gdyż ja się na tym nie znam.
Pytanie jest proste: JAKIE MAM KUPIĆ PAPIERY ŚCIERNE I JAKĄ KOLEJNOŚĆ POLEROWANIA PRZYJĄĆ, ABY OSIĄGNĄĆ WYSOKI POŁYSK?
Chciałbym spolerować klamki i wydech w Jawce 50, aby się błyszczały "jak psu jajca" że tak powiem :)
Pozdrawiam.
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
ja w mojej wsce polerowalem silnik i korpusy,klamki,przełacznik od swiatel pastą automax lekko ścierną.trzeba długo trzeć szmatą i często zmieniac miejsca na szmacie jak jest brudne ale efekt jest super.nic nie trzeba szfifować papierem ściernym.pasta kosztuje ok 5zł tubka chyba 30g
Do klamek użyj papiery na wodę 2500 a potem pasty polerskiej a tłumik jest chromowany, więc sama pasta, albo zainwestuj w środki do czyszczenia chromu, polecał bym "Keen Floo" dobre i sprawdzone...jak byś nie wiedział jeszcze czegoś, to pisz, jestem lakiernikiem motocyklowym, podpowiem co jak zrobić.
Zapraszam:
www.poleralu.fotosik.pl
następnie:
GG 8810875
No dobra, a co z klamkami :D ?
Po obejrzeniu Twojego sprzetu i przeczytaniu opisu powiem Ci tylko tyle RESCEPT.
NIe zdzieraj nic z tlumików tylko przetrzyj kilkanascie razy pasta AUTOMAX ona duzo pomoze. Papieru sciernego niech ten tlumik lepiej nie widzi bo to rarytas!
Chromu nie mozna wycierać papierem sciernym.
Mozesz zederzec do gołej blachy i prysnąc bezbawrnym (kazdy metal mozna polerowac(
a robi sie to tak..
Polerke zaczynasz od papieru ściernego 100, element trzeba polerować cierpliwie aż do momentu gdy zostaną tylko rysy po papierze, nie będzie żadnych wyraźnych wgłębień itp.
Następnie papier zmieniamy na tzw. wodny np. 400…co jakiś czas trzeba go maczać w wodzie i powierzchnia którą polerujemy powina być mokra. Trzemy tak aż pozostaną nam rysy tylko po papierze 400, następnie czynność powtarzamy z papierem 600, 800 itd…do 2500 (używamy cały czas „wodnego”). Następnie trzeba wziąć wiertarke, która posada prędkość obrotowa tak 3000 obr/min lub więcej i założyć na nią filc polerski. Filc trzeba wysmarować pastą polerską (ja używam Automax, to nie jest reklama :P ), a następnie wystarczy pare min. Poznęcać się nad danym elementem i gotowe. Zaznaczam ze każdy etap trzeba wykonać bardzo dokładnie, trzeba to tego bardzo dużo cierpliwości,(czasami na jedną małą część trzeba poświęcić cały dzień) jednak efekty mobilizują do dalszej pracy :D
No tak, rozumiem, lecz części w moim motorku są już delikatnie mówiąc nadszarpnięte zębem czasu (czytaj: Rdza jak ch**) Chcę, aby to chociaż w niewielkim stopniu przypominało chrom (jak w oryginale) a moje koszty są bardzo mocno ograniczone.
nie jest to takie proste jak sie wydaje i ze jesli bedziesz długo szlifował nawet najdrobniejszym papierem TO BEDZIE CIESZKO otrzymac efekt lustra:D:D fajny efekt daje wypiaskowanie i pomalowanmie bezbarwnym lakierem i to jest owiele prostrze i mniej praco chłonne
nie jest to takie proste jak sie wydaje i ze jesli bedziesz długo szlifował nawet najdrobniejszym papierem to otrzymas efekt lustra:D:D fajny efekt daje wypiaskowanie i pomalowanmie bezbarwnym lakierem i to jest owiele prostrze i mniej praco chłonne