Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2008 r.
Michalin
660 cm3
56 KM
60 Nm
4.50 s
MT-03 swoją zwrotnością i zwinnością może zaskoczyć nie jednego jeźdźca…
Motocykl na pierwszy rzut oka jest „inny od wszystkich”. Pierwszym elementem rzucającym się w oczy jest charakterystyczne mocowanie amortyzatora tylnego jak i piękne dwa wydechy wychodzące z pod siedzenia pasażera, które z pewnością działają na nerwy wszystkim tym, którzy znajdują się od motocykla w promieniu 1 km. Przedstawiony egzemplarz, na którym się poruszam jest wyposażony w przelotowe wydechy Akrapović.
Moc i dynamika
Opony są osadzone na 17calowych aluminiowych felgach. Motocykl trudno zaliczyć, jako supermoto lub naked z tego względu, że Sercem maszyny jest jednocylindrowy silnik z układem wtrysku oraz cztero zaworową głowicą, a silnik pochodzi z Yamahy XT660.W silniku mamy do wykorzystania lekko pracującą 5 biegową skrzynie biegów, przy której są dobrze dobrane przełożenia. Motocykl mimo swoich seryjnych 48km oraz momentowi sięgającemu 58Nm spisuje się doskonale bez problemu jest skory to unoszenia przedniego koła. Dosyć wysoki moment obrotowy daje nam niesamowitą frajdę w mieście, MT-03 doskonale czuje się w wąskich winklach, tam motocykl na pewno nas nie zawiedzie a bynajmniej zaskoczy. Również dla jeźdźca, który pierwszy raz wsiadł na jednocylindrowca mogą być szarpnięcia pod zejściu z siedzenia mamy gwarantowany ból nadgarstków.
Dość uciążliwymi elementami są rury wydechowe, które utrudniają jazdę poprzez ciepłotę, która otula nasze nogi, również pasażer nie ma lekko końcówki wydechów zapewniają stałe podgrzewanie naszego ciała szczególnie jest to uciążliwe w sezonie letnim.
Komfort i bezpieczeństwo
Na pochwał zasługują przednie hamulce z dwu tłoczkowymi zaciskami oraz tylny hamulec Brembo. Jeśli chodzi o zawieszenie to należy również pochwalić przednie mimo tego, że nie posiada żadnej regulacji jest dobrze zestrojone z masą pojazdu oraz tylni Sachs również spełnia swoje zadanie. Komfort motocykla… szeroka kierownica, wyprostowana pozycja motocyklisty i wygodne siedzenie niczym siodło konne ,pasażer? tutaj trzeba się przyczepić malutkie siedzonko prawie jak kawałek chleba przy dłuższych trasach zdecydowanie nie chce się zbytnio dopasować do „naszego siedzenia”.
Detale
Informacje dla kierowcy są przekazywane poprzez obrotomierz oraz ciekło krystaliczny wyświetlacz, który pokazuje wszystkie informacje związane z prędkością i przebiegiem. Na miano zasługuje podświetlenie czerwone czytelne a do tego na tarczy obrotomierza podświetlony znak MT niby detal a jak cieszy kierującego. Każdy detal w motocyklu został poważnie przemyślany.
Czas na wady
Głównym minusem jest uczucie „wyrywania głowy” staje się to powyżej prędkości 100km/h od tej trzy cyfrowej liczby zaczyna się prawdziwa walka z naturą przyczyną jest brak ochrony przed wiatrem. Trzeba pamiętać, że jazda poniżej 2000 Obr/min na wyższych biegach to porażka silnik chce rozerwać łańcuch. Jakiekolwiek schowki? O tym możemy pomażyć za to producent przewidział wyposażenie motocykl w komplet kufrów. Światła… mały reflektor radzi sobie nawet nieźle możemy się przyczepić jedynie do świateł drogowych nie są tak dobre jak światła mijania, które oświetlają całą szerokość jak i pobocze drogi.
Motocykl dla każdego
Gdy pierwszy raz widziałem to „cudo” zadałem sobie pytanie, Co to jest? jednak po chwili szperania w internecie postanowiłem obejrzeć motocykl na „żywo” pierwsze wrażenie było piorunujące jak dla mnie. Po chwili zasiadam wciskam
Czerwony przycisk zapłonu i czas na wciśnięcie przycisku rozrusznika… po 2s dobiega
piękny dźwięk jednocylindrowca. Opanowanie motocykla zajmie nam min. 10 min. Być może motocykl został stworzony z myślą o płci pięknej. Niska wysokość od podłoża tym bardziej sprzyja kobietom.
Akcesoria:
-wydechy przelotówki Akrapović
-przednia owiewka na zegary do tego modelu
-szeroka kierownica z poprzeczką
-rolki (spols)
-osłona chłodnicy
założyć:
ładne lusterka KOSO
osłony rąk
ciężarki kierownicy