Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1984 r.
Chełm
243 cm3
21 KM
27 Nm
0.00 s
MZ ETZ 250(zapłon klasyczny)
Motocykl nabyłem dnia 31.08.2009r.
Od tamtej pory przeprowadziłem remont lakierniczy jak i kompletny generalny silnika.
Motocykl zmodyfikowałem usuwając niedomagania i minusy typowe dla motocykli MZ ETZ.
Pytanie po co przeróbki,mimo ze jestem entuzjastą oryginalnej etki to motocyklem jeżdżę na co dzień i nie moge pozwolić sobie na niedomagania układu hamulcowego czy zapłonu bądź elektryki.
-Tylne amortyzatory z Jawy bądź CZ
-Elektroniczny regulator napięcia typu Ra2West
-Pompa hamulcowa Brembo
-Skrzynka na bezpieczniki samochodowe
-Zapłon stykowo-tranzystorowy
-Zapalniczka samochodowa 12V
-Owiewki dłoni
-Wzmacniane mocowania silnika
-Korek zbiornika paliwa na kluczyk
EM250
Czysta moc 21KM,
dość elastyczny choć kto jeździł na ETZ 250 wie jak to jest z tą elastycznością:->
Jednostka po pełnym remoncie.
Zastosowałem łożyska marki SKF na wał i skrzynię.
Wszystkie z luzem montażowym C3 i w koszyku stalowym.
Łożyska igiełkowe marki INA.
Wał to dostępna na dzisiejszym rynku IFA,do tego stożek z jakiejś polskiej produkcji.
Tłok oczywiście ALMOT K20(wymiar II)
Skrzynia biegów od oryginału odbiega jedynie tajwańskiej produkcji wodzikiem 010.
Gaźnik 30N2-5 z dyszą główną 130.
-Przód po regeneracji,nie jest hiper twardy ale bardzo dobrze tłumi.
-Tył,do regeneracji,ale tragedii nie ma.
Daleka podróż a właściwie Niedzielny wypad.
200km trasy że aż siedzenie boli :P
Motocykl nie zawiódł.
Zachowanie motocykla w stanie jak najbliższym oryginałowi,chciałbym powrócić do MZkowej pompy hamulcowej i zakupić tylne oryginalne amortyzatory.
Motocykla używać jedynie na Niedzielne wypady z jakąś piękną dziewczyną.
Plusy:
-Dość szybka
-Fajnie dzyni
-Pali z pierwszego kopa :-)
-Po zmianie pompy hamulcowej na włoską hamowanie to sama przyjemność,można używać dwóch paluszków do zatrzymania motocykla :P
Minusy:
-Porównując spalanie do nowszych czterosuwów jest nieco siara
Malowanie ramy na czarny połysk,
malowanie baku i pokryw bocznych w piękną połyskliwą czerwień(efekty widoczne na fotkach).
-Benzyna przynajmniej 3,00zł/litr
-Polepszeniu jakości części zamiennych bo już dość zabawy pilnikiem przy składaniu zdałoby się \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"drobnostki\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"
-Własnym garażu