facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Jawa TS 350 Twin Sport 1991r

Oglądano już 11206 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Jawa TS 350 Twin Sport »
  • Rocznik

    1991 r.

  • Właściciel

    Mazik639

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    Dzierżoniów

  • Pojemność

    350 cm3

  • Moc

    27 KM

  • Max. moment obrotowy

    34 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Oryginalny lakier, jawowski przedni hamulec tarczowy.
    Jawa została przywieziona z okolic Gliwic (jakieś 200 km od mojego domu). Na przyczepie pod dom podjechała dokładnie o godzinie 3:45 nad ranem (a rano o 6 do szkoły) ;)
    Gdy wszedłem do garażu osoby która ją sprzedawała i ujrzałem właśnie tę Jawę, powiedziałem "Witaj Księżniczko!". I tak oto po kilku minutach trafiła w moje ręce... wio do przyczepy i do domu :P

  • Tuning

    _________________________________
    ŻADNEGO WIEJSKIEGO TJUNINGU NIE BYŁO, NIE MA I NIGDY NIE BĘDZIE !

    Natomiast dodałem do Niej kilka elementów, które w jakiś sposób ułatwiają podróż:

    -gniazdo zapalniczki do ładowania telefonu, zasilania GPS :) bardzo przydatna rzecz, polecam!

    -Wskaźnik temperatury silnika. Czujnik wsadzony głęboko między żeberka lewej głowicy. Czujnik i wskaźnik zaadaptowany z Mercedesa 207.

    -Mocowanie bocznego bagażu
    __________________________________

  • Silnik

    Dwucylindrowa, dwusuwowa rzędowa jednostka napędowa chłodzona powietrzem, rozrząd tłokowy (jeśli ktoś nie wie nic o rozrządzie w silniku 2T to odsyłam go do lektury np. "ABC silnika dwusuwowego". Piszę to aby uniknąć głupich komentarzy osób na temat ROZRZĄDU tłokowego)

    -nominalny (jedynie po wymianie pierścieni, zbyt duży luz pomiędzy zamkami)

    -przebieg ponad 26'500 km (w ciągłej eksploatacji, w sezonie tygodniowo około 300-500km, poza sezonem 100-200km)

    -Pomimo oryginalnego przebiegu, Jawa zbiera się bardzo dobrze, mało pali, stukające górne łożyska korbowodów, kompresja bardzo dobra na poziomie 9,5-10,2 :1

    Odpala bez problemu :) Aby Jawa długo służyła trzeba o nią dbać i ją szanować. Nie oszczędzać pieniędzy na nią, bo Knedle nie tolerują chińskich zamienników...

    ZIMOWY REMONCIK:
    Malowanie ramy, nowe linki, przewody i klocki hamulcowe, nowe świece, uszczelki, oleje itd... szlif cylindrów jeszcze przekładam na inny termin :)
    __________________________________

  • Zawieszenie

    przód miękki, tył twardy. Bardzo przyjemnie się prowadzi.
    Przód zalany olejem Motul
    __________________________________

  • Pamiętna podróż/przygoda

    wyjazd do wujka :) trasa około 500 km w jedną stronę. Jawa dała radę i bez żadnych problemów. Dojechała do celu. Wyjechałem spontanicznie, spakowałem się, zatankowałem i wioo :) 10 minutowe przystanki co 80-100 km aby silnik troszkę ostygł.
    Przedni hamulec tarczowy bardzo się przydał w mieście, gdy pewien "niedzielny" kierowca wymusił pierwszeństwo w Kluczborku...
    __________________________________

  • Perspektywy

    -szlif cylindrów i wymiana górnych łożysk korbowodu (jeszcze nie ruszam, bo kompresja stoi na poziomie 9,5 lewy i 10,2 prawy)

    - wymiana przedniej opony (dosyć głośna i zbyt twarda jak dla mnie)

    - wymiana tylnego błotnika, nadkola (zrobione, ale na zdjęciach nie widać. Jest widoczny jedynie stary nitowany błotnik)

    - podgrzewane manetki

    - boczne mocowania na bagaże (wykonane. Przydatna rzecz, na prawdę)

    - kosmetyka czyli poprawienie lakieru na plastikach (bak i boczki oryginalny), chromowane lagi, oczyszczenie szprych. Zniszczenie jakiejkolwiek rdzy, która została przeze mnie jeszcze nie zauważona, ale takowej nie zaobserwowałem do tej pory ;)
    __________________________________

  • Plusy i minusy pojazdu

    + wygodna, przyjemna w prowadzeniu
    + banalna w obsłudze i naprawie
    + ekonomiczna
    + niskie spalanie przy spokojnej jeździe
    + motocykl z duszą...
    + nawet dobre osiągi jak na ten segment
    + ORYGINALNY HAMULEC TARCZOWY
    + rzadko spotykana w trasie, szczególnie wersja 639 :)


    - latem za szybko przegrzewa się silnik, no ale to uroki chłodzenia powietrzem :)

    JAK SIĘ DBA TAK SIĘ MA :)

    __________________________________

  • Osiągnięcia

    Mam motocykl swoich marzeń...

    ________________________________

  • Marzę o...

    Wyjazd na Jawie wraz Moją Ukochaną Kobietą. Może być wszędzie, tylko aby z Nią ;)

    A jeśli chodzi o wymarzone motocykle to:
    - Honda VFR 750
    - Honda CB 750 "Sevenfifty"... marzenie :(
    - Yamaha XJR 1300
    - Junak M10
    - Honda XLV Transalp
    - Suzuki GSF 650N Bandit

    Miłości się nie sprzedaje, dlatego Jawcia na zawsze pozostaje u mnie :)
    Nie rozważam żadnych propozycji kupna. Nikt nie jest w stanie wyobrazić sobie ile czasu, ile potu, ile nerwów i zarwanych nocy przy Niej spędziłem...

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Ford Mondeo
  • Romet 717
  • Renault 25
  • Beta RR 50
  • Volkswagen Golf
  • Fiat Stilo

Co robią kierowcy na PJ