Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2009 r.
Lubań
500 cm3
57 KM
45 Nm
5.00 s
Motocykl głównie wykorzystuję do podróży a w przypadku tego modelu dostępne jest całe oprzyrządowanie podróżnicze tzn. pełen zestaw stelaży i kufrów, co jest świetnym udogodnieniem jak dla mnie. Silnik dysponuje wystarczającym przyspieszeniem i nawet z pełnym załadunkiem nigdy nie brakowało mi mocy w normalnych sytuacjach drogowych i co ważne silnik jest dość elastyczny! Do prędkości 150-160 rozpędza się bardzo sprawnie a prędkość maksymalną 187 (jak mówi instrukcja da się też osiągnąć bez zbędnej zwłoki)Chociaż są to prędkości raczej przeze mnie niewykorzystywane.
Pozycja za kierownicą jest w miarę wyprostowana, co sprzyja większym dystansom. Jedno, co mogłoby być inaczej to prześwit, nie jest mały, ale na spodzie silnika perfidnie wystaje korek spustowy oleju i zawsze przejeżdżając przez jakieś kamieniste przeszkody mam stracha by nim nie zawadzić.
Przy dłuższej jeździe da się odczuć pewne wibracje, ale są one na akceptowalnym poziomie. Co też ważne, zbiornik paliwa jest dość spory 19 litrów przy spokojnej jeździe wystarcza już na przejechanie sporego dystansu, zwłaszcza, że traktując manetkę gazu w miarę spokojnie można osiągnąć wynik średnio w granicach 4 litrów na setkę (mój rekord to 3,25 ale to przy bardzo ekonomicznej jeździe). Przy ostrzejszym traktowaniu (większe prędkości rzędu 150 na autostradzie) zwiększają zużycie paliwa do jakichś 6 litrów a może nawet i ciut więcej. Motocykl jak dla mnie ma ponadczasowy klasyczny kształt i jest w dużej mierze uniwersalny. Da się nim jechać po autostradzie jak i po drogach o gorszej nawierzchni, jest to pewnego rodzaju kompromis, który mi odpowiada. Podróżowałem już po europejskich autostradach, bezdrożach Afryki, Ukrainy, Rumunii i wielu innych, które już były i tych, które czekają jeszcze na odkrycie. Mam nadzieję przejechać CBF-em jeszcze wiele kilometrów.
Gmole
kufer centralny + boczne
szyba przednia
podgrzewane manetki
gniazdo zapalniczki
Dane techniczne
Silnik
Typ silnika Chłodzony ciecza, 4-suwowy,
8-zaworowy,
2-cylindrowy rzedowy
Pojemnosc silnika 499 cm3
Srednica x skok tłoka 73 × 59,6 mm
Stopien spre!ania 10,5:1
Moc maksymalna 42 kW / 9500 obr/min (95/1/EC)
Maksymalny moment obrotowy 45 Nm / 8000 obr/min (95/1/EC)
Wolne obroty 1300 obr/min
Objetosc oleju 3,5 litra
Układ zasilania
Zasilanie Poczwórny gaznik typu VP, 34 mm
Filtr powietrza Mokry, z wymiennym papierowym wkładem
Pojemnosc zbiornika paliwa 19 litrów (w tym 3,5 litra rezerwy),
wskaznik ciekłokrystaliczny
Układ elektryczny
System zapłonu Sterowany komputerowo cyfrowy tranzystorowy
z elektronicznym wyprzedzeniem
Czasy zapłonu 14° przed GMP (wolne obroty) ~ 33° przed GMP
(3500 obr/min)
Typ swiecy zapłonowej CR8EH-9 (NGK); U24FER9 (ND)
Rozrusznik Elektryczny
Akumulator 12 V / 8,6 AH
Alternator 309 W
Oswietlenie 12V 60W × 1 (mijania) / 55W × 1 (drogowe)
Układ przeniesienia napedu
Sprzegło Wielotarczowe, mokre
Sterowanie sprzegłem Mechaniczne, ciegłem gietkim
Skrzynia biegów 6-biegowa
Przeło!enie wstepne 1,947 (74/38)
Współczynnik przeło!enia na poszczególnych biegach
1 3,461 (45/13)
2 2,235 (38/17)
3 1,750 (35/20)
4 1,478 (34/23)
5 1,280 (32/25)
6 1,130 (26/23)
Przeło!enie bezposrednie 2,733 (41/15)
Przeniesienie napedu na tylne koło Łancuch O-Ring Nr 525
Przednie 41-milimetrowy odwrócony widelec, skok 120mm
Tylne Amortyzator typu Monoshock z 7-stopniowa
regulacja napiecia wstepnego, skok 125 mm
Koła
Przednie 17M/C × MT3,50; podwójny 6-szprychowy odlew
z aluminium o profilu w kształcie litery U
Tylne 17M/C × MT5,00; podwójny 6-szprychowy odlew
z aluminium o profilu w kształcie litery U
Rozmiary opon
Przednie 120/70–ZR17M/C (58W)
Tylne 160/60–ZR17M/C (69W)
Cisnienie w oponach
Przednie 250 kPa
Tylne 290 kPa
Hamulce
Przednie Hydrauliczne tarczowe 296 x 6 mm, zaciski
2-tłoczkowe, klocki ze
spieków metalicznych
Tylne Hydrauliczne tarczowe 240 x 5 mm, zaciski
1-tłoczkowe
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
2009 Wyprawa nad Morze Czarne a dokładniej
Start-Lubań-Zakopane(Polska)- Słowacja - Węgry - Rumunia (Karpaty+morze i nie tylko)- Bułgaria & powrót
4200km
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Wyprawa do Afryki 2010
Państwa przez które jechałem:
Niemcy, Luksemburg, Belgia, Francja, Hiszpania, Gibraltar, Maroko, Andora, Szwajcaria, Lichtensztain, Austria no i Polska oczywiście.
Dystans jaki pokonałem to 9450km
opis wyptawy autorstwa Bartka współuczestnika wyprawy + zdjęcia. Oto link:
http://william350.w.interia.pl/wyjazdy.html
w zakładce "Afryka"
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Wyprawa na Krym 2010 (Ukraina) 5283km.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Wyprawa 2011 do Turcji (wschodnia, zachodnia, północna i południowa), Gruzji, Armenii i na Cypr przy okazji (północny i południowy).
11734 przejechanych kilometrów, ponad miesiąc w siodle.