facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Simson S 51 1983r

Oglądano już 4709 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Simson S 51 »
  • Rocznik

    1983 r.

  • Właściciel

    pawcio68

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    Małopolska

  • Pojemność

    70 cm3

  • Moc

    5 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Rok 2009:
    W lutym kupiłem Simsona w opłakanym stanie pod Andrychowem, miałem już dość Sr50 i tych jego małych kółeczek. Szczerze mówiąc to połakomiłem się głównie na silnik ;)Ponadto stary i zaniedbany simson wydawał mi się dobrą bazą do wyremontowania. Miałem możliwość kupna włoskiego skutera w dobrym stanie i na chodzie,jednakże wybór padł na Simka z powodu sentymentu i chęci wyróżnienia się :) Jak się później okazało, po zliczeniu kosztów remontu doszedłem do wniosku iż skuter który mogłem kupić okazał się tańszy :D Zdjęcia które zamieściłem na koncie są jedynymi które posiadam sprzed remontu i pochodzą z aukcji na allegro. Simson został rozebrany na części, składany od podstaw i dokładnie remontowany.Rama i jej elementy zostały pomalowane,zarówno jak błotniki,bak i dekle.Zaś wszystkie zużyte i nadające się do wymiany części wymieniane (o tych brakujących nie wspomnę) :)
    Rok 2010:
    Z początkiem bieżącego roku naszło mnie na polerkę lagów,uchwytów błotnika,kierownicy,korka wlewu oraz całego silnika. Silnik został rozkręcony na części w celu przeglądnięcia i wykonania pierwszego od nowości remontu.Kartery i dekle miałem 'jak na tacy' aż się prosiły żeby je wypolerować ;)Remont i polerka zajęły w sumie ok półtora miesiąca. Do tego kombinowanie z większym gaźnikiem i jego regulacją zajęły trochę czasu.
    Rok 2011:
    Już końcem 2010 roku zamierzałem sprzedać Simsona. W marcu 2011 roku został odpalony i odświeżony. Po dobiciu powietrza do kół zrobiłem na nim ostatnie 50 kilometrów. Simson został sprzedany :)

  • Tuning

    -polerowane kanały cylidra
    -polerowana skrzynia korbowa i kanały przelotowe
    -polerowana komora spalania
    -polerowane denko tłoka
    -wycięte kawałki tulei przysłaniające kanały przelotowe ze skrzyni korbowej do cylindra
    -wydech przerobiony na AOA1
    -oryginalny gaźnik BVF rozwiercony na 18.5mm wraz z dolotem
    -dysza główna 0,98mm
    -platynowa świeca zapłonowa

  • Silnik

    Silnik to 70ccm full DDR z zapłonem elektronic 6v DDR. Po prostu miodzio, nie ma się do czego przyczepić. Na początku cewka WN dawała popalić ale po wymianie na Beru 12V z VW Sharana śmiga elegancko i ładnie sieje iskrą ;) W kwietniu 2010 roku silnik został rozebrany w celu remontu i wypolerowania. Podczas 'remontu' zostały wymienione zimeringi,oringi,uszczelki silnika,pierścienie tłokowe,korki wlewu oleju i regulacji sprzęgła oraz napęd licznika i naturalnie olej w skrzyni biegów. Reszta w stanie idealnym :))

  • Zawieszenie

    Przód-seria z większą ilością oleju,natomiast tył to regulowane amortyzatory od MZ.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Nakręciłem nim już ok 10 tysięcy kilometrów. Było wiele długich wypadów.Najbardziej pamiętna i długa trasa liczyła 230km. Jak dotąd nie zdarzyła mi się jakaś poważniejsza usterka. Oby tylko tak dalej :D

  • Plusy i minusy pojazdu

    plusy:
    -wygląda dobrze pomimo tego że ma już 25 lat
    -szybki i zrywny jak na Simsona
    -jak dotąd nie sprawiał poważniejszych problemów,odpukać ;)
    -tani w eksploatacji
    -wygodny
    -można powiedzieć że rarytas z powodu silnika
    minusy:
    -ma apetyt na paliwo
    -dość głośny z powodu przerobionego węgierskiego wydechu
    -trzeba poświęcać mu naprawdę dużo czasu jeśli chce się utrzymać go w takim stanie

  • Osiągnięcia

    -80km/h w 2 osoby
    -90km/h w jedną osobę,może trochę więcej :)
    -wypolerowanie całego silnika,lagów,uchwytów kierownicy,uchwytów błotników i korka wlewu paliwa :D
    -kupno nowego tłoka DDR na I szlif (45.21 mm) z oryginalnymi zabezpieczeniami,sworzniem tłokowym i pierścieniami.Zapłaciłem za niego 260 zł ale warto było.Te nowe tłoki,nawet MZA się nie umywają nawet jeśli chodzi o jakość wykonania ^^
    -niejeden skuter został odstawiony i wąchał spaliny ;)

  • Marzę o...

    Aprilii RSV Tuono lub Hondzie Varadero 1000


    Jeśli już tu jesteś to zostaw komentarz, z reguły się odwdzięczam się tym samym :)


    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    _VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV_
    __VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV__
    ___VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV___
    ____VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV____
    _____VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV_____
    ______VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV______
    _______VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV_______
    ________VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV________
    _________VVVVVVVVVVVVVVVVVVV_________
    __________VVVVVVVVVVVVVVVVV__________
    ___________VVVVVVVVVVVVVVV___________
    ____________VVVVVVVVVVVVV____________
    _____________VVVVVVVVVVV_____________
    ______________VVVVVVVVV______________
    _______________VVVVVVV_______________
    ________________VVVVV________________
    _________________VVV_________________
    __________________V__________________
    _____________________________________

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Peugeot Vivacity
  • Opel Kadett
  • Romet 50 T-1
  • Fiat Cinquecento
  • Volkswagen Golf
  • Mercedes C

Co robią kierowcy na PJ