Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1989 r.
Seradz
350 cm3
27 KM
33 Nm
9.00 s
Jest to Jawa 350 typ 638-1. Motocykl ten jest w mojej rodzinie od dawna, najpierw jeździł nim dziadek następnie brat cioteczny aż w końcu w maju 2009 roku przejąłem ją ja. Została dosłownie wyjęta z krzaków. Wyglądała tragicznie. Kiedy do mnie przyjechała została dokładnie oczyszczona. Niestety okazało się, że jawa nie pali, potrzebny był zakup kilku części takich jak akumulator, szczotki alternatora itd. Po pewnym czasie udało się i jawa w końcu odpaliła. Przejechałem nią jakieś 600 kilometrów i postanowiłem, że przeprowadzę remont generalny mojej Jawy. Remont rozpoczął się 20 lipca i potrwał do końca wakacji. W tracie prac został położony nowy lakier i kupione zostało wiele części m.in. :
* pokrowiec na siedzenie
* dźwignia hamulca
* osłonka lampy
* sczotkotrzymacz alternatora
* akumulator
* nowa wiązka elektryczna
* ramka tablicy rejestracyjnej
* amortyzatory
* przełącznik
* końcówka błotnika
* szczęki hamulcowe przód i tył
* opona na przód 18 x 3.00
W trakcie remontu zostały także wymienione obie fajki i świece.Założyłem także wszystkie nowe linki i zalałem olej do silnika i teleskopów.
To właśnie moja dotychczasowa historia z jawą.
SPECJALNE PODZIĘKOWANIA DLA :
MOTO 1
Nie planuję,ponieważ Jawa to klasyk i szkoda by było psuć jej oryginalny wygląd jakimś wiejskim tuningiem, który w przypadku starych motocykli nie jest na pewno najlepszym pomysłem.
* Zawieszenie koła przedniego - widelec teleskopowy ze sprężynami śrubowymi i tłumieniem olejowym.
* Zawieszenie koła tylnego - wahacz wleczony z elementami resorującymi.
Pierwsza przejażdżka tym motocyklem.
Plusy :
* Daje przyjemność z jazdy
* Dobre osiągi
* Piękny wygląd
* Dostępność i ceny części
Minusy:
* Jak dla mnie nie ma.
* Suzuki Bandit
* Yamaha Fazer
* Tańszej benzynie