facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

MZ ETZ 250 1983r

Oglądano już 25518 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o MZ ETZ 250 »
  • Rocznik

    1983 r.

  • Właściciel

    KilleRart

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    [CTR]

  • Pojemność

    247 cm3

  • Moc

    21 KM

  • Max. moment obrotowy

    27 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    8.00 s

  • Opis

    Od dawien dawna chciałem taką mieć, zawsze fascynowała mnie marka MZ. Po zakupie była w stanie nie do jazdy (dziesiąta fotka od góry). Jak tylko zobaczyłem ją na Allegro powiedziałem sobie muszę ją mieć. Jest jedyna w swoim rodzaju. ETZ kupiłem 2009-03-25 i w tym czasie przeprowadziłem jej gruntowny remont, głównie silnika (generalny) oraz elektryki. ETZ jest teraz w stanie technicznym jak i wizualnym można rzec bardzo dobrym choć jeszcze potrzebuje mojej ręki aby wyglądać perfekcyjnie. Po mimo tego jak na swój wiek (27) lat wygląda rewelacyjnie. No może się mylę, ale takie mam o niej zdanie.
    Odkąd stałem się jej właścicielem, etka nie widziała i nie zobaczy palenia gumy i innych tym podobnych rzeczy. Szkoda czasu i maszyny na takie pierdoły. To ma służyć i dawać radość a nie rozkraczyć się zaraz po remoncie.

    Zainstalowany moto-alarm STIG :)

    Zainstalowane gniazdo zapalniczki od jakiegoś tam samochodu (kupiłem pierwsze lepsze) a co za tym idzie zamontowana nawigacja GPS Navigator LARK FREEBIRD 43.2 - spisuje się jak na razie rewelacyjnie. ;) Wyposażona w kartę 4GB Kingston z zainstalowaną mapamap jak i mapą całej europy automapa.

    W motocyklu zamontowałem lokalizator GPS z własnym zasilaniem, bardzo dobrze ukryty. W razie kradzieży znajdę go wszędzie, nawet u diabła w du***. ;)

    Zamontowany przerywacz elektroniczny kierunkowskazów -APE 13A- od fiata 126p. Teraz kierunki mrugają tak samo bez względu na obroty silnika. Kto ma ten wie.

    Usunięty regulator napięcia oraz mostek prostowniczy, który zastąpiłem proregulatorem zamontowanym w alternatorze (Made by SofCHJanek) teraz ładowanie jest wzorowe, takie samo w zakresie każdych obrotów. Polecam bo warto. ;) Podziękowania dla Janka za kawał bardzo dobrej pracy. ;)

    Zamontowana pompa hamulcowa z kwadratowym rezerwuarem płynu hamulcowego. Nie cieknie. Co ciekawe \"Polak potrafi\" założona owiewka na ów pompę. Było troszkę pracy z dopasowaniem, ale po kilku szlifach pilnikami pasuje jak ulał. ;)

    Ochrona: Dwa kaski LS2. Szczękowy z odchylaną szczęką oraz lotniczy.

  • Tuning

    Hmm. Nie uznaję takowego. Lecz leciutki dla poprawienia tylko i wyłącznie wyglądu (nie osiągów) dlaczego nie. Dla mnie ETZ musi (musi) wyglądać tak jak ją stworzyła fabryka. Kierownica wróciła do swojego fabrycznego położenia.

  • Silnik

    Dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem. Niemiecka technologia. ;) Kartery zmienione, oryginalne miały gwinty do niczego oraz silnik zasysał paliwo przez zarysowany karter od strony sprzęgła. Zapłon elektronik opracowany przez SofCHJanek, spisuje się rewelacyjnie!! Silnik jest dotarty. Na wale są łożyska oryginalne DDR w koszyczkach plastikowych. po czwartym szlifie. Po zakupie ETZ została przeze mnie wyremontowana. Nowy wał, simmeringi, łożyska, skrzynia biegów, sprzęgło. Nowy, cały układ wydechowy. Posiada bardzo dobre przyśpieszenie, jest bardzo mocny. Żadnych wycieków itp. rzeczy. Zamontowany gaźnik BING 84.
    Drugi silnik w zapasie o przebiegu 15,000km od nowości. Nigdy nie rozpoławiany. Rarytas. :)

    Zapasowa skrzynia biegów (kompletna) po przebiegu 10,000k jak nowa. Również zapasowe sprzęgło także po 10,000k.

    Wszystkie śruby w silniku podczas remontu dokręcałem odpowiednimi momentami dokręcania Nm. Silnik igiełka, tylko dbać, odpalać i jeździć. Pieścić i jeszcze raz pieścić!!

  • Zawieszenie

    Przepięknie pracuje.

    Przód: fabryczne zawieszenie, miękkie. Nowy olej, wszystko wymienione przez zestaw regeneracyjny + uszczelniacze ARI.
    Tył: standard amortyzator + sprężyna (regulowane).
    Opony 100% tył, przód.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Zaraz po wyjeździe z Torunia odkręciła się śruba podkładki krzywki walcowej skrzyni biegów. I tak 22km przejechane na max 2 biegu pasem wolnego ruchu.

  • Perspektywy

    Sprzedany!!!! :(

  • Plusy i minusy pojazdu

    Cóż. Ja widzę tylko i wyłącznie same plusy. Bardzo zwrotna i szybka. Jak na przeróbkę (nie tuning) z 250/251e prezentuje się rewelacyjnie. Bardzo ładnie wygląda.

    Minusy: te maszyny ich po prostu nie posiadają. Chyba, że ktoś katuje silnik itd.

    +Stylistyka
    +Osiągi
    +Przyciąga wzrok
    +Mało pali
    +Kultowy motocykl
    +Części zamienne
    +Niepowtarzalny dźwięk
    +Niesamowicie się prowadzi
    +Pojemny bak 17L 1,5L/rezerwa
    +Zapłon elektroniczny (SofCHJanek)
    +Proregulator (SofCHJanek)
    +Manualna 5 stopniowa skrzynia biegów
    +Starter nożny (dla innych to minus, ale nie dla mnie).

    I wiele innych samych plusów.

  • Osiągnięcia

    Licznik zamyka spokojnie bez większych problemów. Zaraz po remoncie (tylko jeden raz) ponad 140km/h nie wiem ile max jechałem ponieważ licznika zabrakło a i maszyny szkoda.

    Remont wykonałem w całości sam. :) Niestety, albo stety: etka zamieniona za Kawasaki KLE 500

    07-10-2009 uzyskanie uprawnień kategorii A ;)

  • Marzę o...

    Tym aby nigdy się nie popsuła i służyła mi tak jak służy do tej pory.
    Aby paliwo staniało.

    Kawasaki KLE 500 i to marzenie się spełniło. ;) Dzięki Tomasz.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Mitsubishi Eclipse
  • Opel Vectra
  • Malaguti Ciak 50
  • Daewoo Lanos
  • Peugeot Speedfight
  • Saab 900

Co robią kierowcy na PJ