Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1983 r.
Mońki
243 cm3
21 KM
27 Nm
8.00 s
Kupiłem ją na początku września, zarejestrowana, OC i przegląd. Była do niby regulacji:
-sprzęgła
-zapłonu
Rozbierając silnik, co raz więcej odkrywałem co kryją pod sobą kartery.
Cylinder do szlifu, tłok w połowie pęknięty, luzy na wale takie że gołym okiem było widać i za nic na świecie nie można było ustawić zapłonu, ktoś próbował jeździć na 6V krzywce, w sumie świat należy do odważnych ;). Spawane sprzęgło. Za to że lubię te motocykle postanowiłem zrobić generalny remont silnika ;).
Więc:
-cylinder po II szlifie
-tłok II szlif AK20
-nowy wał niemiecki
-nowe łożyska
-nowe simmeringi
-nowe odrzutniki oleju
-nowy stożek sprzęgła
-nowa tuleja do regulacji sprzęgła
-nowa krzywka 12V
-nowy przerywacz
-nowy kondensator
Regulator był zaadaptowany od malucha na którym paliło żarówki, więc kupiłem elektroniczny regulator do MZ ETZ, bdb ładowanie jak i spokój z żarówkami. Silnik miał już dość jeżdżenia, brakowało mu mocy, nie miał ochoty na dalszą współprace, szkoda było mi go męczyć, nie oszczędzałem na remoncie, ponieważ chcę troszkę bezproblemowo pośmigać:).
Podsumowując:
Silnik dostał drugą szansę na życie... :)
to nie jest sprzęt do żadnego WT.
EM 250 made in DDR
jedno cylindrowy 2T
max moc:21km/5500
max moment obr:27,4Nm/5400
waga: 43 kg
Seryjne
Odpalenie za drugim kopnięciem po remoncie coś niesamowitego... ;)
Pierwsza przejażdżka po mieście ;)
Teraz remont wizualny, na wiosnę zarzucę nowe fotki, cierpliwości ;)
+ MZ ETZ
+ 243ccm
+ przyspieszenie od 3500tys :)
+ gwizd przy przyspieszaniu :)
+ te basowe dyn dyn dyn
+ mała
+ zwinna
+ daję radę innym :)
- spalanie i nic po za tym :)
Wiośnie i przejażdżka z kolegami MZ KLUBU :)