Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1990 r.
Chorzów
250 cm3
21 KM
27 Nm
0.00 s
Mz 251 Twin Spark
moto zostało zakupione w 2005 r
stan jak na foto obok (brązowy brzydal )
Po zakupie i jazdach próbnych
okazało się ze motocykl spala od 7 – 13 l na 100km
(głównie przez liczne wycieki )akumulator jest już na wykończeniu
pompa hamulcowa cieknie, itp. ... przypadłości typowych Mz
jedynie silnik nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków oraz
skrzynia która pracuje idealnie ale to już zostało sprawdzone przy zakupie
W czasie wakacji roku 2005 postanowiłem doprowadzić moto do stanu fabrycznego
Moto zostało odmalowane na tył trafił stelaż pod kufer (chroniący migacze w razie ślizgu ),
Nowe lusterka i wiele innych detali ..... silnik został jedynie wyczyszczony z nagarów
i wypolerowany z zewnątrz i wewnątrz – kanały płuczące, wszelkie wycieki zostały
usunięte a gaźnik i zapłon wyregulowany
Dopiero po tych zabiegach moto nadawało się do jazdy
Jednostka Mz etz jest dopracowana i niezawodna jednak posiada pewne wady
których przy obecnym stanie techniki można się pozbyc
- Słaba reakcja na gaz poniżej 3000 obr/min
- jeśli się ją kręci powyżej 5500 potrafi sporo spalić
W silniku zastosowałem zawór membranowy,
dzieki temu można było dowiercić 2 kanały płuczące (fot obok – płukanie 6 kanałowe )
silnik zyskał nieco momentu w średnim i wysokim zakresie obrotów i
znacznie lepiej reaguje na dodanie gazu. Na 5 biegu już przy 70 km/h można jechać nawet pod górę
wypełniacze na wale gaznik Bing 84 a głowica posiada 2 świece zapłonowe co zapewnia wiekszą pewność zapłonu i moto trzymane nawet przy 7000 na 4 biegu przez 100 km nie weźmie wiecej jak 4,5 l paliwka
i najważniejsze dostrojony do tego wszystkiego wydech
po tysiącach prób i błędów ale się udało
przyjemnie się tym jeździ
Roku 2007 w grudniu silnik został wyremontowany nowy wał DDR, łożyska KOYO , SKF a zimmery z corteco
Do tej pory żadnych problemów tylko lać i jeździć
+ niskie spalanie
+ niski koszt eksploatacji
+ wszędołaz – teren – miasto – trasa – uniwersalne moto
+ zawsze dowiezie właściciela do domu
+ kultowe moto
+ nie trzeba korzystać z usług drogich servisów
- to nie to samo co japońskie moto .........ale przynajmniej ma duszę
11 543 km od maja do października w sezonie 2008 – bez awarii
Honda NX 650 Dominator