facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

MZ ETZ 251 1990r

Oglądano już 10615 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o MZ ETZ 251 »
  • Rocznik

    1990 r.

  • Właściciel

    Janusz251mz

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    Chorzów

  • Pojemność

    250 cm3

  • Moc

    21 KM

  • Max. moment obrotowy

    27 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Mz 251 Twin Spark
    moto zostało zakupione w 2005 r
    stan jak na foto obok (brązowy brzydal )
    Po zakupie i jazdach próbnych
    okazało się ze motocykl spala od 7 – 13 l na 100km
    (głównie przez liczne wycieki )akumulator jest już na wykończeniu
    pompa hamulcowa cieknie, itp. ... przypadłości typowych Mz
    jedynie silnik nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków oraz
    skrzynia która pracuje idealnie ale to już zostało sprawdzone przy zakupie
    W czasie wakacji roku 2005 postanowiłem doprowadzić moto do stanu fabrycznego
    Moto zostało odmalowane na tył trafił stelaż pod kufer (chroniący migacze w razie ślizgu ),
    Nowe lusterka i wiele innych detali ..... silnik został jedynie wyczyszczony z nagarów
    i wypolerowany z zewnątrz i wewnątrz – kanały płuczące, wszelkie wycieki zostały
    usunięte a gaźnik i zapłon wyregulowany
    Dopiero po tych zabiegach moto nadawało się do jazdy

  • Tuning

    Jednostka Mz etz jest dopracowana i niezawodna jednak posiada pewne wady
    których przy obecnym stanie techniki można się pozbyc
    - Słaba reakcja na gaz poniżej 3000 obr/min
    - jeśli się ją kręci powyżej 5500 potrafi sporo spalić
    W silniku zastosowałem zawór membranowy,
    dzieki temu można było dowiercić 2 kanały płuczące (fot obok – płukanie 6 kanałowe )
    silnik zyskał nieco momentu w średnim i wysokim zakresie obrotów i
    znacznie lepiej reaguje na dodanie gazu. Na 5 biegu już przy 70 km/h można jechać nawet pod górę 
    wypełniacze na wale gaznik Bing 84 a głowica posiada 2 świece zapłonowe co zapewnia wiekszą pewność zapłonu i moto trzymane nawet przy 7000 na 4 biegu przez 100 km nie weźmie wiecej jak 4,5 l paliwka 
    i najważniejsze dostrojony do tego wszystkiego wydech
    po tysiącach prób i błędów ale się udało
    przyjemnie się tym jeździ

  • Silnik

    Roku 2007 w grudniu silnik został wyremontowany nowy wał DDR, łożyska KOYO , SKF a zimmery z corteco
    Do tej pory żadnych problemów tylko lać i jeździć

  • Plusy i minusy pojazdu

    + niskie spalanie
    + niski koszt eksploatacji
    + wszędołaz – teren – miasto – trasa – uniwersalne moto
    + zawsze dowiezie właściciela do domu
    + kultowe moto
    + nie trzeba korzystać z usług drogich servisów 

    - to nie to samo co japońskie moto .........ale przynajmniej ma duszę 

  • Osiągnięcia

    11 543 km od maja do października w sezonie 2008 – bez awarii

  • Marzę o...

    Honda NX 650 Dominator

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Volkswagen Golf
  • Mercedes 190
  • Volkswagen Golf
  • Simson S 51
  • Aprilia RS 50
  • Honda CBR 600

Co robią kierowcy na PJ