facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Jawa TS 350 Twin Sport 1991r

Oglądano już 7281 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Jawa TS 350 Twin Sport »
  • Rocznik

    1991 r.

  • Właściciel

    Ayor-GA

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    3miasto

  • Pojemność

    347 cm3

  • Moc

    26 KM

  • Max. moment obrotowy

    29 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    8.00 s

  • Opis

    To nie jest mój główny pojazd. Tę zJawę odrestaurowałem na oryginalnych częściach - w miarę wiernie (99%). Zmieniłem lusterka na bardziej panoramiczne - ale też od Jawy (mod. 640). Zmieniłem moduł zapłonowy na elektroniczny (Jawa 640) bo zapłon stykowy w Jawie to kompletne nieporozumienie; zmieniłem też całe sprzęgło na stalowe od CZ bo alu-oryginał to padaczka, zmieniłem też z tyłu oponę na bardziej przełajową - Dunlop K550. Oryginalny Mitas z tyłu poszedł na przód. Aha, dodałem chlapak z przodu, bo nie znoszę błota na silniku. Odpowiedź na pytanie "skąd foty": Foty są z mojego własnego aparatu !

  • Tuning

    Jak ktoś nie ma co robić ...
    Ja uwielbiam motocykle zabytkowe. Oczywiście jak najbardziej oryginały. To co najczęściej nazywane jest "tjuningi", to zwykła sztrucla.

  • Silnik

    Taki sobie byle jaki. Ani słaby ani mocny. Jednak dobrze wyregulowany i na dobrze przygotowanej mieszance, do ok. 100 km/h idzie nawet nieźle i bezdymnie. Jednostka o dość dobrym współczynniku mocy z 1 kg masy. Ale trudno się lansować na takim dwusuwie :-)

  • Zawieszenie

    Trochę porażka. Moto nadaje się raczej do komunikacji wiejskiej z punktu A do B. Dobrze wybiera doły w polnych drogach i stąd lubię jeździć nią na przełaje (ale nie off-road!).

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Uciekałem gdzieś wzdłuż Wisły przed straszliwą czarną chmurą. Chmura leciała dokładnie za mną ale coraz jakby szybciej i szybciej. W pewnym momencie, na wysokości Grudziądza, przyleciała jej na spotkanie druga czarna chmura... Kurde, wprost nade mną było takie spięcie, że miałem zimno na plecach i ciepło w gaciach. Martwiłem się tylko, czy nie wpłynie to jakoś na elektronikę i pchanie Lochy z buta (mam układ zapłonowy bezstykowy - REWELACJA!). Ostatecznie nie zmokłem, zJawa dzielnie szła w przód; ulewa szła z tyłu jakieś 3-4 minuty za mną, walnęło kilka razy w rzekę i w drogę może 50 m za moimi plecami. Przygoda życia.

  • Perspektywy

    Planuję zebrać jakąś eskadrę i pojechać na wakacje w dłuuuuugą trasę, może do jakiejś Bułgarii albo nawet Turcji... Jeszcze nie wiem. Lubię ŚWIĘTY SPOKÓJ, więc mogą też być Bieszczady. Z tym że nie na zJawie :-)

  • Plusy i minusy pojazdu

    Niewątpliwy PLUS to dość śmieszne ceny oryginalnych części zamiennych i ich nawet niezła dostępność (polecam IMPOL Mrągowo).
    Reszta to niestety minusy. Ale jak się kocha - to trudno patrzeć zdrowo-rozsądkowo :-)

  • Osiągnięcia

    Zawsze cało wracałem ze wszystkich wypraw a moja zJawa zawsze dzielnie wlokła mnie po górach, dolinach, najdzikszych polnych bruzdach i leśnych duktach)

  • Marzę o...

    Rocket III

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Zipp Triad
  • Piaggio Typhoon 50
  • BMW 3
  • Piaggio Zip
  • Kingway Yamasaki 50
  • Volkswagen Passat

Co robią kierowcy na PJ