facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

WSK 125 1974r

Oglądano już 5577 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o WSK 125 »
  • Rocznik

    1974 r.

  • Właściciel

    xwueska

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    Kopydłowo

  • Pojemność

    140 cm3

  • Moc

    56 KM

  • Max. moment obrotowy

    148 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    3.00 s

  • Opis

    Polski sprzęt nie do zajechania

  • Tuning

    *Wstawiona membrana bezpośrednio do skrzyni korbowej żeby osiągnąć najlepszy efekt gaźnik oczywiście dostosowany pod membranę
    *zamontowany wypełniacz skrzyni korbowej niwelujący jej pojemność szkodliwą tzw. podkowa
    *przerobione fazy rozrządy tzn. zmienione kąty otwarcia poszczególnych kanałów przy czym dodatkowo płuki zostały poszerzone o 1mm
    *wymieniona cała tuleja cylindra korpus rozwiercony do 140ccm
    *komora spalania w głowicy została nadlana do kształtu prawie płaskiego uzyskany stopień sprężania to około 14 co wyklucza jazdę na normalnym paliwie ze względu na zjawisko stuku
    *Zamontowany dyfuzor dostosowany do charakterystyki pracy silnika z membraną
    *Korba wału ze względu na stopień sprężania i siły działające na denko tłoka musiała zostać wykonana ze specjalnego materiału i wykuta , dodatkowo łożyskowanie sworznia zmienione z tulejki brązowej na jednorzędowe łożysko
    *tłok wykonany ze specjalnego stopu aluminiowo-chromo-niklowego co zapewnia większą twardość oraz odporność na wysokie temperatury (tłok nie puchnie) dodatkowo na tłoku wyfrezowano specjalne rowki smarujące
    *pierścienie podobnie jak tłok ze specjalnie dostosowanego stopu
    *kartery silnika musiały zostać przerobione pod kątem wytrzymałości gniazd łożysk wału zostały roztoczone i wprasowane tuleje stalowe dzięki czemu łożyska siedzą w nich ciaśniej i wytrzymają dużo więcej poza tym łożyskowanie skrzyni - stare tulejki z brązu B102 zostały wymienione na łożyska igiełkowe
    *sprzęgło od WSK 175 z tym że zamiast 4 upchnąłem 5 tarcz korkowych seryjne od WSK 125 wysiadało dosłownie przy kilku ruszeniach z miejsca
    *zmienione zostały przełożenia zębatka sprzęgłowa -> kosz sprzęgła
    oraz zębatka zdawcza -> zębatka napędowa
    *Zapłon bateryjny-elektroniczny od charta z zastosowaniem modułu GL118 oraz cewki niskooporowej z dużą szybkością reakcji , z tego względu stojan zapłonu został przerobiony bo brakowało regulacji a zamiast przerywacza zapłonu zamontowany własnej konstrukcji optyczny czujnik położenia wału całość zamontowana jest na wieloklinie ponieważ fabrycznie klin został by ścięty

  • Silnik

    Lekko* podrasowane S01

  • Zawieszenie

    Przednie sprężyny utwardzane , tył zastosowana specjalnie dobrana mieszanka olejowa zapewniająca twardość przy małych nierównościach oraz odpowiednią miękkość gdy trafiamy na większy dół , tulejki wachacza przerobione na łożyska , zamiast kulek w główce ramy zostało umieszczone specjalne łożysko (nie ma efektu pływającego przodu)

  • Pamiętna podróż/przygoda

    800m na tylnej gumie niestety zabrakło miejsca i musiałem ją opuścić ;/
    Policyjne polonezy mogą tylko pomarzyć o pościgu ze mną bo przeważnie kończy się na redukcji na niższy bieg i stwierdzeniu że mnie już nie ma.

  • Perspektywy

    Zamontować bezpośredni wtrysk wodoru do komory spalania , ale chwilowo muszę obliczyć odpowiednią dawkę żeby silnik nie uległ eksplozji i zastanowić się nad równoległym wtryskiem małej ilości wody (ten patent stosowany jest w silnikach lotniczych para wodna przy dużej temperaturze i ciśnieniu może dać więcej energii niż paliwo)
    Zastanawiam się również nad montażem turbiny z tym że dylemat mam między napędzaną bezpośrednio z wału silnika (obawiam się ukręcenia czopu) oraz między napędzaną siłą wydechu spalin jeżeli mi się uda i przeżyje to wam o tym napiszę .

  • Plusy i minusy pojazdu

    Jedyny - to koszt wszystkich przeróbek oraz utrzymania tego potwora , samo paliwo które stosuje kosztuje około 9zł/litr

    - mam problem z oponami ponieważ normalne mają tendencję do zostawania na asfalcie

  • Osiągnięcia

    190km/h mierzone przy BMW E46 330
    Wygrałem z Hondą CBR 1000RR na odcinku 402m (1/4 mili)

  • Marzę o...

    O tym żeby w komentarzach tego motocykla było jak najmniej głupich tekstów nie wierzysz przyjedź do mnie to Ci pokażę zresztą nawet na fotce widać że motocykl stojąc w miejscu się rozmywa to za sprawą teorii względności - czasem sam się wyprzedza w czasie . Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Longjia LJ50QT
  • Derbi GPR
  • Fiat 127
  • Skoda Felicia
  • Zipp Simpli
  • Romet Kadet M780

Co robią kierowcy na PJ