facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Honda CX 500 1981r

Oglądano już 17735 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Honda CX 500 »
  • Rocznik

    1981 r.

  • Właściciel

    krolik83

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    Kraków

  • Pojemność

    493 cm3

  • Moc

    50 KM

  • Max. moment obrotowy

    46 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    6.20 s

  • Opis

    \"Moja Kobieta\"

    Najpierw ssanie,
    rozruch i czekanie.
    Trochę czasu jest jej trzeba,
    ...wolno się rozgrzewa.
    Delikatnie muskam ją po rączce,
    jej zaworki robią się gorące.
    Temperatura ciągle wzrasta,
    bo to v-ka jest widlasta.
    80 stopni kąt rozwarcia,
    będzie krzyczeć aż do zwarcia.
    W końcu jest na maksa przepustnica,
    dopiero wyłania się z niej diablica.
    Jak syrena mnie czaruje,
    może ktoś mnie uratuje.
    W sercu płonie ogień...
    a w jej żyłach płynie olej.



    Dokładniej CX500B
    Motor o którym mówi się że jest \"pompą do gnoju\".
    Świadczy to tylko o tym że te motory są nie do zatyrania- wieczne i mimo wieku ciągle żwawe.

  • Tuning

    Konieczne zmiany ze względu nieoryginalnych komponentów zmusiły mnie na dokonanie decyzji co do wyglądu mojego cx-a. Dokupuje takie części aby zbliżyć go wyglądem do wersji CX500 Delux.

    Jak widać zamontowałem wiele części od wersji custom:
    - kierownice
    - nóżki i dżwignie biegów, hamulca
    - zegary
    - uchwyt lampy
    - kierunkowskazy
    - tylnie amorki ze szklankami

    Z racji że moto miało zniszczone, źle pomalowane felgi dokupiłem za grosze równiż oryginalne srebne, i myśle że świetnie się komponują z aluminiowym silnikiem.
    Obudowa bezpieczników została wyszkiełkowana i również jest w kolorze aluminium.

  • Silnik

    V2 czterosuwowe... czterozaworowe... o kącie rozwarcia 80 stopni!

    Silnik powstał pod kierownictwem Hiroshi Kameyamy defakto do sportowego auta S800 ale docelowo wylądował w jednośladzie i dzięki temu możemy się cieszyć jazdą tymi motorami :)
    Chłodzony piękną chłodnicą za którą kryje się wentylator napędzany z rozrządu... dzięki temu są to motory praktycznie nie do przegrzania.

    Z ciekawych rzeczy można tu wspomnieć o sprzęgle które obraca się przeciwnie w stosunku do wału korbowego co pomogło ograniczyć drgania. Swoją drogą w motorze da się odczuć przechylanie podczas dodawania gazu- dzięki tak umieszczonemu silnikowi.

  • Zawieszenie

    Warto powiedzieć że elementem tylnego zawieszenia jest Kardan... Więc odpada obsługa napędu poza okresowym smarowaniem/kontrolą co 12000 tys... WIECZNY NAPĘD!

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Trasa:
    Polska - Szweja - Norwegia
    a dokładniej:
    Kraków - Gdynia - Karlskrona - Oppdal

    Motor był porządnie obładowany jazda przez Polskie ziemie była męcząca mimo że w pięknej pogodzie. Dopiero przed Gdańskiem dopadła mnie ulewa. Jednak to nic w porównaniu do krajów Skandynawii... piękne asfalty, kultura na drodze i piękne widoki :)
    Minusem jadąc w tamtą stronę był deszcz- na 1000 km 600 starałem się omijać krople :)

    Niezapomniane będą dla mnie owce i krowy na przelotówkach między wioskami i miastami, drogi wiodące wzdłuż jezior fiordów i rzek, długie i kręte drogi w górach i serpentyny unoszące motocyklistę półtorej kilometra w pionie przy 10% i więcej na drodze!! Takim miejscem jest kraina Troli czyli Trollstigen. Z którego jest jedno zdjęcie.

    Powrót wiódł przez te same państwa ale inne miasta:
    Oppdal - Stockholm - Nynashamn - Gdańsk ... Kraków.
    Nie bez powodu wstawiłem tu kropki ponieważ tuż przed promem silnik zaczął klekotać i nie miał siły ciągnąć. Musieliśmy go zaholować na Baltivie. Niestety nie nadawał się do dalszej podróży przez Polskę :( Chciałbym podziękować Krzyśkowi który tirem dotransportował cx-a do Katowic skąd już mogłem odebrać maszynę do Krakowa. Ja tą część podróży pokonałem na tylnym siedzeniu u przyjaciela i pociągiem.

    Reasumując moto przejechało w sumie 4100 km i gdyby nie panewka byłoby 5000 :) Więc uważam że jeżeli tylko się chce i ma się odwagę to nawet takimi motorami można zwiedzać świat... zamierzam go naprawić i w przyszłym sezonie wyruszyć w trasę :)
    Umieszczam poniżej zdjęcia z naprawy silnika które będą uaktualniane.

    http://picasaweb.google.com/krolik83/HondaCX500RemontSilnika


  • Perspektywy

    Przynależenie do klubu CX-a tu w Polsce, jak już się pojawi. Myślę że jest wiele osób z takim marzeniem nawet na PJ.

  • Plusy i minusy pojazdu

    PLUSY:
    - wytrzymały i elastyczny silnik,
    - wał kardana,
    - niespotykana maszyna,
    - chłodzony cieczą.

    MINUSY:
    - mały zbiornik paliwa,
    - koszty nowych orginalnych części wysokie ze względu na to że honda liczy sobie za magazynowanie ich przez... jakieś 30 lat :) za to jak się poszuka to można tanio kupić używane (a to plus).

    - niektóre drobne usterki zmuszają właściciela do wyciągnięcia silnika co może nastręczać problemy, naprawy można dokonywać samemu ale bez odpowiedniej LITERATURY NIE POLECAM. Ja sam rozebrałem silniki, złożyłem i żyję :) mimo tego że to mój pierwszy motór.

  • Osiągnięcia

    Pomiar kompresji w hondzie:
    30 letni motór 9.5:1 a po próbie olejowej 10.5:1 więc chyba jest ok? :)

  • Marzę o...

    ...skoro w moim garażu pojawił się cx myślę że w przyszłości chciałbym posiadać wersję TURBO... pierwszy seryjnie doładowany motór na ŚWIECIE.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Simson S 51
  • Aprilia RS 50
  • Rover 100
  • Kinroad XT50Q KING
  • Opel Zafira
  • Malaguti F-10 50

Co robią kierowcy na PJ