Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2009 r.
Tłuszcz
50 cm3
10 KM
0.00 s
Witam!
Dnia 14 września 2011 zakupiłem Rieju RRX SPIKE, czyli wersja limitowana z alu felgami itd. Rieju od strony silnikowej nie wymagało żadnych robót. Ideał. Optycznie trzeba było zerwać kilka brzydkich naklejek. No i tak pojeździłem sobie zaledwie tydzień. Dlaczego tak mało?
22 wrzesień 2011r... stało się. Rieju rozbite, ja rozbity. Wypadek, zderzenie z samochodem przy prędkości ok 55km. Wina kierowcy samochodu. Ja z poważnie uszkodzoną prawą nogą i różnymi innymi obrażeniami ciała wylądowałem (dosłownie) w szpitalu. Rieju stało rozbite w domu aż do grudnia. Zaczęła się odbudowa. Można powiedzieć, że do dnia 21 marca 2012 wszystko zostało zrobione. Czeka mnie tylko wymiana opony. Czeka mnie przerejestrowanie i przegląd, którego nie zdążyłem zrobić przed wypadkiem. Powoli wracam na moto i na nowo uczę się jeździć.
Przy zakupie miał zamontowany wydech TECNIGAS ENOX i nic poza tym. Tylko zdjęte blokady. Vmax równe 100km według GPS i licznika samochodowego.Na razie nic nie mam zamiaru z mechaniki zmieniać ( poza wymianą napędu na nowy), bo jestem w trakcie robienia innego projektu, jest bardzo kosztowny, a kasa z nieba nie leci. Projekt możecie zobaczyć w moich innych maszynach.
Silnik to 6 biegowa jednostka Minarelli Am6. Chyba każdy ją zna. Dobre osiągi na serii, chyba najlepszy silnik w swojej klasie (przed Derbi). Przede wszystkim bardzo wytrzymały z dużą ilością części zamiennych. Oczywiście 2t.
Brak
Z przodu zawieszenie Paioli 37mm. Bardzo dobrze tłumi nierówności.
Z tyłu amortyzator Paioli, niestety bez możliwości regulacji, dość miękki, lecz nie narzekam.
Brak.
Do pamiętnych przygód/ podróży zaliczam wypadek. Przed wypadkiem nie zdążyłem gdzieś dalej jechać. Kilka razy tylko do Jadowa nad Liwiec (rzeka) ok 17km w jedną stronę.
Doprowadzić do ideału. Może kiedyś jakiś lepszy cylinder. Się zobaczy. Teraźniejsze osiągi mnie zadowalają.
Moim zdaniem Rieju ma 2 minusy.
Pierwszy to brak kontrolki/ wskaźnika paliwa, mimo że na liczniku jest miejsce na takie rzeczy. Jeżeli by zrobili kontrolkę to zostało by jeszcze miejsce na obrotomierz.
Ciężko chodzący kranik paliwa. Nie używa się go zbyt często, ale jest upierdliwy. Jak trzeba zmienić na rezerwę trochę się namęczymy, bo bardzo ciężko chodzi...może to i dobrze, bo się sam nie przekręci xD
100km/h
Hmm...żadnej R1, R6 itd. Ew. CBR naked lub Bandit naked. Ciągnie mnie np. do hondy Transalp, Yamahy TDM czy innych funbike. Zobaczymy w przyszłości. Jednakże, w planach jako 125ccm mam Cagivę Planet naked.