Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1990 r.
Wielgus
250 cm3
21 KM
9.00 s
MZ ETZ 251e. Zapłon elektroniczny. Rok '90. Po kapitalnym remoncie silnika, przedniego zawieszenie, przedniego hamulca i malowaniu. Poza tym wszystko jest zachowane w oryginale.
TYM SILNIKA EM 250. Jednocylindrowy dwusuw to prosta konstrukcja chłodzona powietrzem.Smarowanie silnika realizowane jest przy wykorzystaniu mieszanki paliwa i oleju (1:50), za zasilanie odpowiada natomiast gaźnik BVF o średnicy przelotu 30 mm. Moc 21 KM osiągana jest już przy 5500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 27,4 Nm przy 5400 obr/min.
+ Rewelacyjne ruszanie
+ Bardzo dobry hamulec tarczowy
+ Niskie koszty eksploatacji motocykla
+ Dostępność części zamiennych
-tendencja do obracania się kosza sprzęgłowego na wale korbowym
- W przypadku modelu ETZ 251 z uwagi na krótki rozstaw osi problemem jest jazda z pasażerem. Obciążony motocykl mocno traci na stabilności, a przednie koło przy przyspieszaniu nie chce trzymać się asfaltu.
V-max jaką udało mi się osiągnąć to książkowe 135km/h