facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Simson S51 Enduro 1990r

Oglądano już 4395 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Simson S51 Enduro »
  • Rocznik

    1990 r.

  • Właściciel

    rzadzik

  • Kategoria

    Sportowe

  • Lokalizacja

    Janów Lubelski

  • Pojemność

    60 cm3

  • Moc

    12 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Simka kupiłem w zeszłym roku w dosyć zapuszczonym stanie wizualnym za to silnik w idealnym jest to s51 Enduro z 1990 ostatni rocznik s51 czyli najnowszy.
    Standardowo tuż po zakupie leciał ok. 70 km/h i palił ok. 2,5 l/100 km ale z czasem mało mi było... ]:->
    Obecnie jestem w fazie jego tuningu...
    Silnik był tuż po remoncie jak go kupiłem tzn. wał po regeneracji, nowe łożyska, simeringi itp. jeszcze go docierałem.

  • Tuning

    Co do tuningu do najbardziej zależy mi na silniku z wyglądu to narazie zrobiłem:
    - wywaliłem tylni błotnik (planuje go podciąć i zamontować nad kołem)
    - wywaliłem kierunki (oryginalne mi nie pasowały, planuję zakupić jakiś ładniejsze)
    - Lampa tylna od Aprili SR 50
    - Kierownica od s51
    - Obrotomierz elektroniczny (na bazie obrotka od Poldka)
    - Podcięty przedni błotnik
    - Oponki tył i przód VEE RUBBER

    Oraz polerka wszystkiego co się dało ;)

  • Silnik

    - Cylinder 60/4/3 DDR by Simer17
    - Gaźnik Stylepro (podróbka Dellorto PHBG 21) 21 mm + toczony na zamówienie kruciec
    - Dysza w gaźniku 80
    - Zębatka zdawcza 14z
    - Spawak z rozszerzającym się kolankiem strojony na 9500 RPM by Pumba
    - Zapłon Ducati Energia
    - Świeca Champion
    - Gąbkowy filtr powietrza

    Oprócz tego to skrzynia biegów 4b, polerka dekli i parę innych pierduł.

  • Zawieszenie

    Tył od MZ regulowane
    Przód po kapitalnym remoncie

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Każdy dzień jazdy na tej maszynie jest niebywałym przeżyciem i przygodą... :)

  • Perspektywy

    - Wał s70 MZA z wypełniaczami
    - SKFy na całym silniku
    - Amal 21 mm
    - Delikatne podgięcie stelarzu siedzenia
    - Kierunki Tuningowe
    - ogólnie zająć się tuningiem optycznym

    i wiele, wiele innych.

  • Plusy i minusy pojazdu

    + przyspieszenie
    + v-max
    + komfort jazdy
    + prostota
    + prosty w obsłudze
    + idealny na początek
    + brzmienie wydechu (rasowy dźwięk, nie jak w chinolach)
    + spalanie jak na taki SetUp (4-5 l /100 km - jeszcze dokładnie nie zbadałem)
    ...mógłbym tak całą wieczność wymieniać

    - ciężko mi je znaleść

  • Osiągnięcia

    Na tym kicie na razie najwięcej leciałem 100 km/h ale jeszcze troszkę by poleciał... ]:-> ale za to jakie ma przyspieszenie... :D


    Z cylkiem 60/4/3 i wydechem AoA1, gaźnikiem 16n3-4 BVF z dyszą 72 i fabrycznym filtrem powietrza oraz zębatką 16z ok 85-90 km/h :D

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Ford Focus
  • Derbi GPR Nude
  • Peugeot 307
  • GB Street
  • Mini bike Pocket bike
  • Suzuki Marauder GZ 125

Co robią kierowcy na PJ