facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Kawasaki ZX-9R 1998r

Oglądano już 5577 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Kawasaki ZX-9R »
  • Rocznik

    1998 r.

  • Właściciel

    SADRAK

  • Kategoria

    Sportowe

  • Lokalizacja

    Bydoszcz

  • Pojemność

    899 cm3

  • Moc

    143 KM

  • Max. moment obrotowy

    100 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    2.80 s

  • Opis

    Dziewiątka na trasie niszczyła wszystko, co miało litr pojemności, za wyjątkiem rzecz jasna R1, która miała się później okazać nigdy nie pokona.

    Motocykl zbierał wiele pochwał za bardzo dobrą jakość prowadzenia oraz mocarny silnik, którego moc podniesiono do 143 KM. Jednostka napędowa została zbudowana na nowo od podstaw. Zmieniono stosunek średnicy cylindra do skoku tłoka, przekonstruowano układ rozrządu oraz, co najważniejsze, odchudzono silnik. Poza samym silnikiem odchudzono także ramę, podwozie oraz hamulce, redukując wagę pojazdu o niewiarygodne 38 kg!

    Dziewiątka miała bardzo narowisty temperament, tutaj nie było żartów, nie było mowy o liniowym przyroście mocy, jedwabiście gładkiej pracy i tego typu pierdołach. Gdy wskazówka obrotomierza mijała 7000, motocykl dostawał potężnego kopa i trzeba było się trochę narobić, aby opanować sytuację.

  • Tuning

    Filtr powietrza bmc 168/03,przewody hamulcowe w stalowym oplocie, tłumik MICRON (przelot)

  • Silnik

    Zmiany, jakie objęły silnik “dziewiątki” po roku 1998 określić należy jako gruntowne. Poza samym układem silnika zmieniło się praktycznie wszystko. Średnica i skok tłoka zostały zmienione na 75 x 50,9 mm. Dla obniżenia masy alternator powędrował na lewy czop wału korbowego, dźwigienkowy mechanizm rozrządu zamieniony został szklankowym, a cały silnik odchudzono jak tylko się dało. Przestrojona jednostka napędowa rozwijała teraz moc 143 KM, a moment obrotowy sięgnął 100 Nm, co stanowi niezłe wartości.

  • Zawieszenie

    Od roku 1998 motocykl wyposażono we wspomniany wcześniej klasyczny widelec, ale nie byle jaki, bo dostarczany przez Kayabę. Tylny wahacz miał od teraz nową konstrukcję o prostokątnym przekroju i wraz z układem Pro-Link sprawował się bardzo dobrze

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Pierwszy raz kiedy na nią wsiadłem...

  • Perspektywy

    Błotnik na wahacz, lakierowane wypełnienie zadupka

  • Plusy i minusy pojazdu

    + moc, wygoda, stylistyka, spalanie, dobre prowadzenie


    - brak wskażnika paliwa

  • Osiągnięcia

    290 km/h... :)

  • Marzę o...

    ZX-10R

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Volkswagen Vento
  • Volkswagen Golf
  • Opel Corsa
  • Aprilia SR 50
  • Fiat 126
  • Suzuki Marauder GZ 125

Co robią kierowcy na PJ