Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:

1960 r.
Stargard
49 cm3
2 KM
0.00 s
Pierwszy model Komara który zjechał z taśmy montażowej w 1960 roku, jest oznaczony numerem MR 230 i posiada silnik od Rysia.Motorower Komar model 230 był pierwszym modelem tego \\\"insekta\\\" produkowanym przez Zjednoczone Zakłady Rowerowe,poźniejszy Romet, w Bydgoszczy.Podstawową myślą przewodnią przy produkcji tego mopedu było zrobienie prostego i taniego motoroweru dla \\\"mas pracujących\\\".
W nowej konstrukcji opracowanej w latach 1957-58 przez inzynierów B. Kędzierskiego, A. Kontzera i J. Podlaskiego, zastosowano zmodernizowany silnik z Rysia w wersji S02 ze zmienionymi przełożeniami w skrzyni biegów i bez dekompresatora a także wieloma innymi zmianami.Na bazie tego modelu w dalszych latach rozwijały się pozostałe modele Komara.
Lata produkcji: 1960-1962
Szybkość maksymalna 50 km/h,
Szybkość użytkowa 35 km/h.
Wyposażenie:
Komplet narzędzi, pompka do opon
Siedzenie od Jawki ( obecnie oryginał )
Nigdy nie przepoławiany . Ściągnieta tylko raz głowica co by gwint zrobić i przy okazji wymienione pierścienie.
Już trochę dzwoni :(
Silnik: Typu SM02 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 38 mm skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 ccm. Stopień sprężania 6,5. Moc maksymalna 1,5 KM (32 KM/l) przy 5600 obr/min. Głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny - pedały. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10
Gaźnik:
Model GM12 z centralnym pływakiem Filtr mokry siatkowy z przesłona rozruchowa.
Sprzęgło:
Mokre dwutarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale skrzyni biegów.
Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewa rękojeścią kierownicy. Przełożenia w skrzyni I-3,25, II-1,55.Liczba zębów koła zdawczego 13.
Sztywne . Przód resorowany spręzynowo
Byłem 20 km od domu i świeca padła . Chciałem wykręcić i gwint sie zerwał w głowicy
Przez całe lato 2008 , prawie codziennie po 20 , 30 km .
Utrzymać na chodzie , nigdy nie sprzedać !!!
+ niezawodny
+ tani w eksploatacji
+ pali prawie ze bez dotyku , wystarczy dotknąć pedała
- stary
-sztywny
- uszkodzony gaźnik
( wyrobiona dysza i za bogata mieszanka )
55 km/h
80 km non stop
O kolekcji Jaw i CZ oraz MZ , Hondzie CB 500 , Suzuki GS 500 , Kawasaki ER 5 , Yamaha R1 i parę innych uciech ;)
Super:) poluje na takiego :) dbaj o mniego jak o siebie samego:D....piekny zabytek:D 12/10
Super cacuszko 11/10
Wpadnij do mnie z kom
Piękne te cacko daje 10/10
super motór :D
Piekny.Widzialem go tez na YOU TUBE.Dbaj o Niego!
Pierwszy Komar,cóż ...piękny sprzęcik.Pocieszające jest,że dodajesz mu blasku i przywracasz do oryginału.Wrocławskiego silniczka tylko pozazdrościć.Powodzenia!
no no ładny unikad daje 10/10 oceń moje 3 romety
ten ma 1.5 ale samo wyskakuje 2
bardzo ładny komarek ale ony nie miały 2konie tylko pierwsze wersje miały 1,4 a potem 1,5 pozdrawiam
Prawdziwy zabytek moja babcia kiedyś takiego miała od nowości, fajny. Wg mnie to siedzenie na 2 osoby trochę nie pasi. Pozdrawiam.
Piękny komar i na dodatek pierwszy model mr 230 dbaj o niego jest to zabytek moja ocena 100/10
Pozdrawiam i zapraszam do skomentowania moich rometów
Super komar to dwu osobowe siedzenie nawet fajnie wygląda :D dzięki za komenta oczywiście za komara 1000/10 serio fajnie wygląda :))
Piękny komar 10/10 myślę,że kiedyś doczeka się renowacji tak jak mój :)
dobry sprzęt;)
/brak słów.. Piekny:) chciałbym miec takiego do kolekcji Pozdrawiam
super komar pozdro
MR 230- chciałbym mieć taki!
Toć to prawdziwy zabytek :) Ah, aż miło jak się widzi taką perełkę=] Trochę poprawek lakierniczych, i ten tłumik i będzie git ;) 8,5/10 !
Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
zaprzecze ten model komara ma inny silnik niz rys
twój ma nieorginalną lampe
potrzebuje kupic lewą oslone gaznika
masz moze?
Prawdziwa klasyk gatunku,gratuluję posiadania :)
Super moto w pięknym stanie 11/10 Wpadnij do mnie Pozdro (^_^)
ślicności
,,Coś za duża ta prędkość . Mój komar jak miał jeszcze cylinder dobry to na prostej 55 wyciągał , z górki praktycznie się nic nie zmieniało . A teraz ledwo co 40 yyy"
tylko jest mała różnica między moim a twoim komar
Piękny "rodzynek"ale załóż oryginalne siodełko,bo to dwuosobowe szpeci ;)
super pojazd, dla mnie 10/10 szerokosci zapraszam do mnie i koniecznie zostaw komentarz pzdr
Coś pięknego!!! Cudowny Komarek
:D i ten silniczek...
siwetny sztywniaczek bardzo stary,
http://zaba05.fmix.pl
zapraszam
Super sprzęcik tylko to siedzenie nie zabardzo pasuje ale jak dla jest to motor niezawodny. Pozdrawiam i zapraszam do mnie.
ładny motor
daje 6/6
zapraszam do skomentowania mojego
na 2 zdjęciu komar jest w postaci obecnej ;)
Tak to komar ładnie sie prezentuje ale wywal te siedzenie dwuosobowe i wstaw orygnał Juz jest mało takich komarków i szkoda zeby ten był w nieoryginalnej jersji
spoko komarek 10/10
Bardzo fajny komarek!
Spoko motorek zapraszam do mnie xD ;D
Fajny sprzęt, niech przetrwa jeszcze 49 lat:)
no bardzo ladny ,jedynie te siedzenie niepasuje orginalne lepsze
pozdro zapraszam ponownie do odwiedzania mojego profilu
piękny komar też mam komara ale z 1986 roku więc trochę się różni ;] zapraszam
Dziekuje za uznanie,fajny Komarek i CZ tez.Dbaj o sprzet i badz ostrozny w jezdzie.Pozdr.Zbigniew.
Spoko sprzęty, zwłaszcza komar wart uwagi. Mój dziadek takim brykał. Potrafił nim przejechać 100 km( ile przerw nie wiem) Oryginalnie malowanie to kość słoniowa z niebieskimi dodatkami. Miło popatrzeć. Luknij do mnie :)
Fajne sprzety :D
Spoko Romet
Wpadnij do mnie oceń moją maszyne
Pozbyłem się pseudo tuningu i dodałem filmik ;)
Komar pierwsza klasa! Zdemontuj z niego ten poeudo tuning w postaci dwuosobowego siedzenia!Mam nadzieję,że skoro nie chcesz go sprzedać,to profesjonalnie odrestaurujesz ten piękny zabytek.Pozdrawiam zapraszając do skomen