facebook
System PJ
to 129 369 pojazdów na 669 375 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Romet 50 T-1 1988r

Oglądano już 4774 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Romet 50 T-1 »
  • Rocznik

    1988 r.

  • Właściciel

    Mat3ys

  • Kategoria

    Retro

  • Lokalizacja

    Kowalewo Pomorskie

  • Pojemność

    49 cm3

  • Moc

    2 KM

  • Max. moment obrotowy

    5 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Model 50T1 ( w początkowym okresie zwany także Komarem 2370) powstał w oparciu o zapotrzebowanie rynku na motorowery dwuosobowe.
    W stosunku do poprzednich modeli zmieniono podwozie stosując duże siodło kanapowe i nowy dziewięciolitrowy zbiornik paliwa oraz schowek na narzędzia. Zastosowano także nowy 3 biegowy silnik o zwiększonej mocy.
    Na bazie tego modelu powstał także model usportowiony - 50TS1. W odróżnieniu od wersji podstawowej posiadał wysoko umieszczony tłumik tylni, krótki przedni błotnik oraz wąską niską "sportową" kierownicę. Ciekawym rozwiązaniem był (zwłaszcza w pierwszych modelach) zupełnie rozbieralny widelec przedni.(każda półka rozbierana osobno). Późniejsze modele posiadały widelec z rozbieralną tylko górną półką oraz standardowe (jak w Komarach) schowki na narzędzia.

    Wyremontowany silnik:

    - nowy wał

    - nowe łożyska

    - nowe uszczelniacze

    Odnowiony wizualnie i jeszcze kilka szczegółów zostało zrobione. Tak więc razem włożyłem w niego około 400 zł.

  • Silnik

    Silnik:

    Typ - 019

    Dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem.
    Średnica cylindra 38 mm
    Skok tłoka 44 mm
    Pojemność skokowa 49,8 ccm.
    Stopień sprężania 8.
    Moc maksymalna 2.5 KM przy 5200 obr/min.

    Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny.

    Gaźnik:

    Poziomy typu GM13F o średnicy gardzieli 13 mm.
    Główna dysza paliwowa 0,55 mm.
    Filtr powietrza suchy.

    Sprzęgło:

    Mokre trzy tarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale silnika.

    Skrzynia Biegów:

    Trzybiegowa, zblokowana z silnikiem.
    Zmiana biegów nożna.
    Przełożenia całkowite: I-36,3, II-122,6 III-16,07. Smarowanie olejem.

    Napęd:

    Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do kola tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.

    Instalacja Elektryczna:

    Jednoprzewodowa o napięciu 6V.
    Prądnica- iskrownik trzy cewkowa o mocy 23W.
    Prądnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym.
    Wyprzedzenie zapłonu 4,5 (34st.) przed ZZ.
    Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm.
    Odstęp elektrod świecy 0,5 mm.
    Lampa przednia dwu światłowa 15/15W, tylna 3W.
    Sygnał elektryczny.

    Wskaźniki:

    Stosunek mocy silnika do ciężaru 35 KM/T
    Szybkość maksymalna 55 km/h,
    Szybkość użytkowa 40 km/h

    Zużycie paliwa:

    2,8 l/100 km przy 40 km/h

    Mieszanka benzyny z olejem w stosunku 1:25



  • Zawieszenie

    Zawieszenie koła przedniego na widelcu teleskopowym bez tłumienia, o skoku 70 mm.

    Zawieszenie koła tylnego na wahaczu teleskopowym bez tłumienia skok 50 mm.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Każda jest pamiętna na tym motorowerze.

  • Perspektywy

    Już wszystko zrobione.

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy:

    - Bezawaryjność w moim przypadku
    - Małe spalanie
    - Zwrotny
    - Polska konstrukcja
    - I wiele więcej

    Minusy:

    - Nie odnotowałem

  • Osiągnięcia

    To iż jest on od nowości w naszej rodzinie :)

  • Marzę o...

    Sporo tego :)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Romet Ogar 200
  • Skoda Felicia
  • Aprilia SR 50
  • GB Street
  • Ford Mondeo
  • BMW 3

Co robią kierowcy na PJ