facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Romet Ogar 200 1987r

Oglądano już 8607 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Romet Ogar 200 »
  • Rocznik

    1987 r.

  • Właściciel

    c64club

  • Kategoria

    Retro

  • Pojemność

    50 cm3

  • Moc

    4 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    W SPRAWIE PRZERÓBKI NIE PYTAJ PRZEZ GG JESLI MASZ NUMER WIEKSZY NIZ 17 MILIONÓW, BO Z MOJEGO GG NIE DA SIE NA TAK WIELKI NUMER ODPISAC. PISZ NA MAILA moto(malpa)grzegorski(kropka)net
    Wynalazek, który kupiłem w grudniu 2008. Śliczny motorower o wyglądzie motocyklopodobnym. Wygodny, ale jak do każdego weterana trzeba mieć do niego masę cierpliwości.
    Niektóre foty robione jeszcze przez poprzedniego właściciela przed sprzedażą.

    Obecnie dostał nowy, bezawaryjny silnik i będzie przeżywał drugą młodość :D

    NIEZMORDOWANY MOTOREK, WSZĘDZIE WJEDZIE TYLKO MU TO NIECO ZCASU ZAJMUJE.

    Jeśli masz ochotę zostawić komenta w stylu "Niezły pojazd, 10/10 skomentuj mojego", to daruj sobie. Z automatu te komenty walicie?
    Błogoslawieni, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

  • Tuning

    TYLKO DEMONTOWALNY. Wszystko da się przywrócić do oryginału wyłacznie odkręcając, przykręcając, zdejmując i zakładając elementy.
    Mimo dosyć kłopotliwego założenia (nie naruszyć ANI JEDNEJ oryginalnej części) udało mi się zachować klasyczny charakter Romcia.

    Dzisiaj, po zmianie silnika:
    -Silnik Lifan 139FMB, 50cc, 4suw, 4 biegi
    -tylny wahacz od Rometa 50-T (bo łańcuch silnika LIfan jest po lewej, zaś w Ogarze 200 był po prawej)
    -nowa elektryka - 12V, akumulator, rozrusznik silnika
    -Kierunki od CZ
    -przerobiony na dławiony 4t wydech "rzemieślniczy" od Komarka. Oryginału bym tak nie pociął
    -nowy pedał hamulca ciągnący we właściwą stronę
    -licznik rowerowy
    -inne drobne ODWRACALNE zmiany związane z wymianą silnika

    Dawniej:
    -zębatka zdawcza 13 zębów zamiast 12. v-max mu nie wzrósł (nie przy tej mocy), ale silnik nie idzie na max obrotach podczas jazdy
    -odchudzany tłok (te dzisiajsze są sporo cięższe od oryginałów)

  • Silnik

    Teraz:
    Lifan 139FMB. 50cc, 4-suw, 4 biegi

    Oryginał:
    Czechosłowacki Jawa 223. Dwusuw, 3 biegi

  • Zawieszenie

    Przód - teleskopy sprężynowe. Tył wahacz wleczony , 2 amorki sprężynowe

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Kiedy go kupiłem w Jatrzębiu-Zdroju. Zaufałem mu w pełni i 15 grudnia wyruszyłem nim w podróż do nowego domu w Katowicach. 44 kilometry bez zająknięcia. Za Mikołowem gaźnik zamarzł i zakleszczył się zawór paliwa. Pewien pomocny człowiek pozwolił mi go u siebie przenocować, rano przyjechałem z narzędziami i odjechałem ostatnią dychę do domu.

    Prawie każda była piękna.

    Zima mu nie straszna, więc na prawdę jest co wspominać. Wydmuch uszczelki spod wydechu, uślizgi. Miny narodu widzącego kogoś na motorze w zimowy wieczór - bezcenne.

    2011 z nowym silnikiem na zlot BAM w sumie 320km. 12h w trasie, miny ludzi widzących objuczonego Ogarka.

  • Perspektywy

    Niech jeździ

  • Plusy i minusy pojazdu

    +klimatyczne jeździdło
    +wygodny
    +intuicyjnie prosty w budowie
    +piękny dźwięk silnika i wygląd motoropodobny

    Dawniej:
    --GAŹNIK Jikov:
    -w oryginale jara jak smok (szczególnie zimą)
    -problemy z odpalaniem
    -zalewanie
    -regulacja obrotów na jałowym poprzez przechył motoru na boki

  • Osiągnięcia

    -Trasa Katowice-Białka Tatrzańska (320km, większość po górach). Zawiózł na zlot motocykli (Zlot BAM 2011) mnie i moje bagaże, choć suma podjazdów na tej trasie liczona jest w kilometrach. Zużył na to 6,5 litra wachy.
    -Na tymże zlocie dostał nagrodę w głosowaniu na najlepiej zmodyfikowany motocykl :D

    -bezawaryjność

    Dawniej:
    -Rozbujał się do ponad 70 na godzinę na tej asfaltówce za Żorami (126p za mną jechał) Pierwszy i ostatni raz tak szybko motorowerem.
    -2 sezony zimowe mnie woził. Mimo paskudnego gaźnika dawał się odpalać w mrozie. Jak ruski czołg.

  • Marzę o...

    "Marzę o...: 100 km bez potrzeby grzebania" - to już przeszłość. Teraz będzie latał po 2000km, potem zmiana oleum i znów 2000.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Romet Kadet M780
  • Rex RS 450
  • Suzuki RF 600
  • Opel Vectra
  • Simson S 51
  • Peugeot 307

Co robią kierowcy na PJ