facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Simson S 51 1988r

Oglądano już 7471 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Simson S 51 »
  • Rocznik

    1988 r.

  • Właściciel

    Here's Vlad

  • Kategoria

    Retro

  • Lokalizacja

    Łękołody

  • Pojemność

    49 cm3

  • Przysp. 0-100 km/h

    61.00 s

  • Opis

    http://www.bardzopolskajazda.pun.pl/forums.php
    ZAPRASZAMY NOWE NIEOFICJALNE FORUM PJ - OFF TOPIC i nie tylko :) ZAPRASZAMY!!!!



    Nie sugerować się liczbą oględzin, bo sam często oglądam swoje pojazdy na PJ :)

    Simson s51, sam niewiem jaka wersja.
    W rodzinie od 2006 roku.
    Pojazd idealny na dojazdy na krótkie odległości.
    Silnik nie do zajechania, chociaż słaby i czasem jakaś pierdółka siądzie, ale nie jest najgorzej. Poprzedni właściciel wyciągnął go po kilkuletnim postoju w piwnicy, odremontował i pomalował na ten kolor :)

    Simson przez bardzo długi okres nie wkazywał żadnych problemów, dosłownie "lać paliwo i jeździć". Jednak w sezonie 2008-2009 coś mu odbiło i teraz sa dość często awarie niestety, zmęczenie materiału jak to mówią...

    Simson od maja 2010 zaopatrzony w orginalny cylinder i tłok produkcji DDR, dużo lepiej się zbiera.

    Cóż mogę powiedzieć, troszki za stary jestem na taki moped, ale jest legalny i dopóki nie będzie prawka w mojej kieszeni po drogach publicznych poruszam się tylko nim...
    Każdemu świeżo upieczonemu motorowerzyście szczerze polecam motorowery Simson, praktycznie niezniszczalne, a naprawy wymagają niewielkich wysiłków i kwot pieniężnych :)

  • Tuning

    Drobne przeróbki
    *stópka boczna,
    *białe klosze kierunków i lampy tylnej,
    *nalepka POLSKAJAZDA.PL...

    niektórzy pytaja mnie dlaczego nic w nim większego nie przerabiam, otóż odpowiedź jest prosta. Simson nie jest prawnie moją własnością. Na przeróbki typu skrócenie płotników, wygięcie siedzenia itp. nie mam zgody od właściciela :( I taki jest powód.

  • Silnik

    Silnik był z cylindrem nominalnym 49,8ccm, chyba produkcji polskiej...
    Swego czasu na starym oryginalnym cylku i dobrej regulacji potrafił osiągnąć prawie 80km/h bez żadnych oporów, swietnie przyspieszał...
    Teraz jest wolny, słaby i ma często muła, ale wszystko można mu wybaczyć dzięki temu że jest bardzo mało awaryjny. Czasem lubi sie zapłon przestawić, co potrafi wkurzyc w trasie :P
    okrutnie wnerwia mnie też to że kiedys pod górke we dwóch wyciskał 55km/h na czwórce a teraz pod tą samą w pojedynkę 30 km/h na trójce ledwo... za to z górki ŁOOOGIEEEŃ :D:D



    MAJ 2010!!!! załozony z powrotem cylinder i tłok DDR wraz z nowymi pierścieniami, simson zyskał na mocy bardzo dużo i na przyspieszeniu, pokonuje pagórki mojej okolicy (pogórze kaczawskie) bezproblemowo :D, V-max nie powala ciągle ale już jazda we dwóch jest dużo przyjemniejsza a w pojedynke bezproblemowa :))))))) a i zapłon jakoś się nie przestawia :D
    Jedynym mankamentem jak narazie jest cos ze sprzęgłem - przy mocno nagrzanym silniku czasem się ślizga, najprawdopodobniej czeka mnie wymiana tarcz i sprężyny.

  • Zawieszenie

    Z tyłu zalozone amortyzatory od MZ pochodzące z WSKi, simson poszedł troszkę do góry. Amortyzatory są regulowane, ustawiłem je na twarde. Bardzo wygodnie się jedzie, choć przodem dość telepie na wybojach... Taaaa amortyzator pękł i byłem zmuszony załozyc spowrotem oryginalne simsonowskie które równiez dobrze się spisują :)

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Nic wielkiego :) Simek zawiódł mnie parę razy
    gdy poszło łozysko igiełkowe na korbowodzie,
    gdy przestawił sie zapłon a niemiałem kluczy juz dawno temu.
    Kolega na tylnym siedzeniu zdążył buta wyłapać od jakichs kozaków, na szczęście się nie wywaliliśmy ale mało brakowało.

  • Perspektywy

    Chciałbym aby został pod naszą opieką jak najdłużej, po co go sprzedawać skoro do jazdy wystarza dowód osobisty, oc na rok około 25 złotych, podjechać tu czy tam, po bułki do sklepu lub na ryby itp. Do takich celów nie ma lepszego motoroweru :)

    Jako że perspektywy się zmieniają -> wiosną Simson najprawdopodobniej idzie na SPRZEDAŻ !!!!

  • Plusy i minusy pojazdu

    +Solidne NRDowskie wykonanie,
    +Niezawodny w każdej sytuacji,
    +Żywotność silnika,
    +Bardzo łatwy w prowadzeniu...
    eksploatacji...
    i naprawie,
    +Dość wygodny
    +Spalanie,
    +Boczna nóżka

    -Czasem sprzęgło wariuje,
    -Kierunkowskazy słabo świecą...
    -...Reflektor też,
    -Moc, prędkość itp za małe już dla mnie,
    -Krzywy widelec, minimalnie.

  • Osiągnięcia

    Nie pamiętam.
    Poza tym, czy takim czymś można cos osiągnąć??? :P

  • Marzę o...

    *MZ ETZ 150,
    *Fiat 125p Cult,
    *Polonez 1500 Cult,
    *Trabant 601 Cult,
    *Wartburg 353w Cult,
    i wszystkie inne z okresu PRL-u.
    *Ford Fiesta Mk3,
    *Honda CRX 87-92r,
    oczywiście wszystko w stanie "igła" xD

    *Wyprawie do Prypeci oraz USA,
    *Pięknej, inteligentnej, uczciwej kobiecie,
    *Szczęśliwym i dostatnim życiu :)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Volkswagen Garbus
  • Opel Astra
  • Benelli 125
  • Kymco Super 8
  • FSO Polonez Caro
  • Honda Bali 50

Co robią kierowcy na PJ