facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

MZ ES 250 1972r

Oglądano już 14235 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o MZ ES 250 »
  • Rocznik

    1972 r.

  • Właściciel

    studefix

  • Kategoria

    Retro

  • Lokalizacja

    Nowy Sącz

  • Pojemność

    247 cm3

  • Moc

    19 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    12.00 s

  • Opis

    Kupiłem go w maju zeszłego roku w stanie rozkładu,był również zdekompletowany.Jest tociekawy model ze względu na \\\\\\\\\\\\\\\"zderzak\\\\\\\\\\\\\\\" na przednim błotniku i dużą ilość elementów chromowanych.
    Foto-relacja z remontu:
    http://www.youtube.com/watch?v=qkQ57-lZHPQ

  • Tuning

    Brak

  • Silnik

    Rozłożony na części pierwsze wymiana: łożysk, simmerów, tarcz sprzęgłowych, tulei regulacyjnej sprzęgła. Szlif(2) cylindra z czym wiązała się wymiana tłoka i pierścionków.Łożysko sworznia z motocykla honda cx 250. Silikon jest jedynie miedzy karterami . Reszta składana na uszczelkach. Patrząc na silnik nie widać wieśniackiego czerwonego silikonu. Silnik został wypolerowany. Po włożeniu do ramy zagadał za drugim kopem .

  • Zawieszenie

    Oryginalne \\\\\\\\\\\\\\\"Renak\\\\\\\\\\\\\\\'i\\\\\\\\\\\\\\\" po chromowaniu szklanek i sprężyn. Polerka dźwigni regulacji twardości tylnych amorów.Po 1000km od remontu generalnego, zregenerowałm je.Wymieniłem simery,oringi i olej.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Pierwsza jazda po remoncie, początkiem lutego (w czasie odwilży). Nie było faceta który by nie przerwał pracy i nie popatrzył jak dumnie przemykam szosą. Niestety to była pierwsza i zarazem ostatnia jazda ze względu na powrót zimy w moje okolice.
    Jednak gdy zdam prawko mam nadzieję że odbędę kilka dłuższych podróży.Sczególnie zależy mi aby uczestniczyć w zlocie Mz Klub Polska, jednak z tego co się orientuję odbędzie się on w okolicy Warszawy -troszkę daleko jakieś 600km:(

  • Perspektywy

    Zakup gumowych osłon łańcucha,lusterka i podnóżek pasażera.
    Rejestracja moto na mocy nowej ustawy o rejestracji pojazdów zabytkowych, ponieważ nie posiadam do mojego tropa żadych świstków. No i oczywiście zdanie prawka.

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy:
    -moc
    -wygląd
    -stan
    -niezawodność
    -fakt że wiekszość prac wykonałem własnoręcznie
    -podziw w oczach innych gdy widzą tropa

    Minusy:
    -masa (ok155kg)
    -spalanie
    -słaba prądnica
    -niepraktyczne kierunki w kierownicy, które są słabo widoczne od tyłu

  • Osiągnięcia

    Doprowadzenie go do stanu świetności z lat \\\\\\\\\\\\\\\'70. Wykonałem większość prac własnoręczne . W tym polerowanie wszystkiego co aluminiowe.
    W ramach przepalania komina 130km/h
    Przy 80km/h na trasie schodzi do 3,5l/100km

    Pokonałem w ciągu 4 dni 1500km tym sprzętem w drodzę na zakończenie sezonu mz-klub Polska w Białej pod Piotrkowem Trybunalskim

    W jeden dzień trasa Nowy Sącz-Wojcieszów(koło Jeleniej Góry), trasa wiodła przez tatry słowackie, Czechy -650km.Powrót również 1dzień ,przelot 80-90km/h.

  • Marzę o...

    Prawku i o tym, aby moto mnie nigdy nie zawiodło .
    Prawko zdane ,a do tropika jedynie leje do baku i tak już ponad 6000km.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Honda NSR 125
  • Volkswagen Golf
  • Router Traffico XS
  • Rover 100
  • Aprilia RS 50
  • Własne Projekty Skuter

Co robią kierowcy na PJ