Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1992 r.
Bytom
51 cm3
2 KM
4 Nm
0.00 s
Motorynka Romet Pony M301, która została wyprodukowana w 1989 roku w Bydgoszczy. Pamiętam dzień w którym dostałem ten sprzęt jakby to było wczoraj. Wieczór, 21.10 mój tata przyjeżdża pod moje okna małą bordową motorynką w której skończyło się paliwo. Oszalałem z radości jak ją zobaczyłem. Pierwsze co zrobiłem przebrałem się i podjechałem pod klatkę kumpla, którego marzeniem był polski Romet. Z czasem w motorynce na oryginalnych częściach pojawiały się problemy z odpalaniem. Postanowiłem zrobić delikatny remoncik. Zmieniłem cylinder, tłok i pierścienie. Od razu było lepiej. Ale zaczęły się problemy z zapłonem. Przejeździłem lato ale wiem że stać ją na więcej więc zacząłem się powoli brać za jej remont. Aktualnie remont ukończyłem i muszę przyznać, że jest już bardzo dobrze. Ostatnio po 9 dniowej przerwie zapaliła za pierwszego "strzała" bez gazu. :)
Brak takowego.
Silnik ZMD 023 2-biegowy, prostej konstrukcji. Największą wadą tych silników były statory czyli potocznie zwane iskrowniki. Automat zmiany biegów pozostawiał również wiele do życzenia o czym przekonałem się na własnej skórze. Te typy silników miały już inny kształt o wiele różniących się od swojego brata S38. W czasie zimy silnik podlegnie remontowi: zmiana podstawy automatu, uszczelniacze, nowe łożyska do silnika, okładziny sprzęgłowe.
Ciekawostki:
* Typ Silnika - Predom Dezamet 023
* Średnica Cylindra - 38mm
* Skok Tłoka - 44mm
* Pojemność Skokowa - 49,8cm
* Stopień Sprężenia - 8
* Moc Nominalna - 1,7KM
* Obroty Mocy Nominalnej - 4800 obr.
* Moment Maksymalny - 0,35 KGM
* Cykl Pracy - Dwusuw z przepłukaniem zwrotnym
* Chłodzenie - Swobodny przepływ powietrza
* Gaźnik - GM13F
* Przeniesienie Napędu - Kołami zębatymi
* Skrzynia Biegów - Dwubiegowa
* Zmiana Biegów - Dźwignia nożna,Po lewej stronie Silnika
* Ilość oleju w skrzyni biegów - 0,5L
* Sprzęgło - Dwutarczowe, Mokre
* Odbiór Napędu - Łańcuch
* Instalacja Elektryczna - 6v 20w
* Instalacja Zapłonowa - Iskrownik ,Prądnica
* Świeca Zapłonowa - Iskra F80
* Rozruch Silnika - Rozrusznikiem Nożnym
Golenie są zamalowane, ale nie przeszkadza to w pracy zawieszenia z przodu... Zlikwidowany został luz na zawieszeniu i bardzo ładnie i miękko pracuje... Tylne spisuję się bardzo dobrze, nie za twarde, nie za miękkie... Dobrze sobie radzi na drogach gruntowych i asfaltowych (w większości dziurach).
Huh, wiele ich było ale będzie jeszcze więcej :)
- pierwsza przejażdżka
- jazda we dwóch po mieście
- przypadkowa ucieczka przed policją :)
Zostawić do końca świata!
+ Tania w eksploatacji
+ Ładna
+ Ekonomiczna
+ Zrywna
+ W miarę szybka
+ Przyciąga spojrzenie
+ Mała
+ Zwrotna
+ Lekka
+ Wyprodukowano w Polsce :)
- Mały bak
- Usterkowy zapłon (tak to już jest w 023)
Mielenie na śniegu z 2-ójki na zmostkowanej świecy i rozregulowanym zapłonie. Jazda we 2-óch po mieście.
Ogółem to:
- Tańszej benzynie
- Tańszych olejach
- Równych drogach
- Żeby sezon trwał 12 m-cy :)