facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 376 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Romet Pony M301 1992r

Oglądano już 17894 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Romet Pony M301 »
  • Rocznik

    1992 r.

  • Właściciel

    Driver

  • Kategoria

    Retro

  • Lokalizacja

    Bytom

  • Pojemność

    51 cm3

  • Moc

    2 KM

  • Max. moment obrotowy

    4 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Motorynka Romet Pony M301, która została wyprodukowana w 1989 roku w Bydgoszczy. Pamiętam dzień w którym dostałem ten sprzęt jakby to było wczoraj. Wieczór, 21.10 mój tata przyjeżdża pod moje okna małą bordową motorynką w której skończyło się paliwo. Oszalałem z radości jak ją zobaczyłem. Pierwsze co zrobiłem przebrałem się i podjechałem pod klatkę kumpla, którego marzeniem był polski Romet. Z czasem w motorynce na oryginalnych częściach pojawiały się problemy z odpalaniem. Postanowiłem zrobić delikatny remoncik. Zmieniłem cylinder, tłok i pierścienie. Od razu było lepiej. Ale zaczęły się problemy z zapłonem. Przejeździłem lato ale wiem że stać ją na więcej więc zacząłem się powoli brać za jej remont. Aktualnie remont ukończyłem i muszę przyznać, że jest już bardzo dobrze. Ostatnio po 9 dniowej przerwie zapaliła za pierwszego "strzała" bez gazu. :)

  • Tuning

    Brak takowego.

  • Silnik

    Silnik ZMD 023 2-biegowy, prostej konstrukcji. Największą wadą tych silników były statory czyli potocznie zwane iskrowniki. Automat zmiany biegów pozostawiał również wiele do życzenia o czym przekonałem się na własnej skórze. Te typy silników miały już inny kształt o wiele różniących się od swojego brata S38. W czasie zimy silnik podlegnie remontowi: zmiana podstawy automatu, uszczelniacze, nowe łożyska do silnika, okładziny sprzęgłowe.


    Ciekawostki:

    * Typ Silnika - Predom Dezamet 023
    * Średnica Cylindra - 38mm
    * Skok Tłoka - 44mm
    * Pojemność Skokowa - 49,8cm
    * Stopień Sprężenia - 8
    * Moc Nominalna - 1,7KM
    * Obroty Mocy Nominalnej - 4800 obr.
    * Moment Maksymalny - 0,35 KGM
    * Cykl Pracy - Dwusuw z przepłukaniem zwrotnym
    * Chłodzenie - Swobodny przepływ powietrza
    * Gaźnik - GM13F
    * Przeniesienie Napędu - Kołami zębatymi
    * Skrzynia Biegów - Dwubiegowa
    * Zmiana Biegów - Dźwignia nożna,Po lewej stronie Silnika
    * Ilość oleju w skrzyni biegów - 0,5L
    * Sprzęgło - Dwutarczowe, Mokre
    * Odbiór Napędu - Łańcuch
    * Instalacja Elektryczna - 6v 20w
    * Instalacja Zapłonowa - Iskrownik ,Prądnica
    * Świeca Zapłonowa - Iskra F80
    * Rozruch Silnika - Rozrusznikiem Nożnym

  • Zawieszenie

    Golenie są zamalowane, ale nie przeszkadza to w pracy zawieszenia z przodu... Zlikwidowany został luz na zawieszeniu i bardzo ładnie i miękko pracuje... Tylne spisuję się bardzo dobrze, nie za twarde, nie za miękkie... Dobrze sobie radzi na drogach gruntowych i asfaltowych (w większości dziurach).

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Huh, wiele ich było ale będzie jeszcze więcej :)

    - pierwsza przejażdżka
    - jazda we dwóch po mieście
    - przypadkowa ucieczka przed policją :)

  • Perspektywy

    Zostawić do końca świata!

  • Plusy i minusy pojazdu

    + Tania w eksploatacji
    + Ładna
    + Ekonomiczna
    + Zrywna
    + W miarę szybka
    + Przyciąga spojrzenie
    + Mała
    + Zwrotna
    + Lekka
    + Wyprodukowano w Polsce :)
    - Mały bak
    - Usterkowy zapłon (tak to już jest w 023)

  • Osiągnięcia

    Mielenie na śniegu z 2-ójki na zmostkowanej świecy i rozregulowanym zapłonie. Jazda we 2-óch po mieście.

  • Marzę o...

    Ogółem to:
    - Tańszej benzynie
    - Tańszych olejach
    - Równych drogach
    - Żeby sezon trwał 12 m-cy :)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Honda CBR 600
  • Opel Vectra
  • Kinroad XT50Q KING
  • Kingway Coliber
  • Romet Ogar 200
  • Skoda Favorit

Co robią kierowcy na PJ