Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:

1969 r.
Pruszków
173 cm3
13 KM
0.00 s
Konstrukcja motocykla powstała w biurze KZWM.Charakterystyczną cechą tego pojazdu było dostosowanie kształtów zespołu napędowego do bryły całego motocykla.Bylo to możliwe dzięki ścicsłej współpracy konstruktorów KZWM i Zakładów Metalowych w Nowej Dębie.Konstrukcja była bardzo nowoczesna.Podwozie motocykla M17 to całkowicie nowa konstrukcja z wieloma oryginalnymi rozwiązaniami,z kórych 6 zastrzezono
w urzędzie patentowym.Produkcja trwała w latach 07.1968-06.1970.
Wyprodukowano łącznie 50186 sztuk.
Po raz pierszy w polskim motocyklu wprowadzono zapłon bateryjny, a także
12V instalację elektryczną, zasilaną z prądnicy prądu przemiennego.
Napęd z wału korbowego był przenoszony przez nowe 4 tarczowe sprzęgło
do 4 biegowej skrzynki przekładniowej.
Nowością w krajowych jednosladach było wprowadzenie 2 stopnowej regulacji twardości tylnych elementów resorujących. Wahacze przednie i tylne łożyskowano w tulejkach z tworzywa sztucznego.
Zółte tablice