facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Romet 2375 1970r

Oglądano już 7302 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Romet 2375 »
  • Rocznik

    1970 r.

  • Właściciel

    shreku

  • Kategoria

    Retro

  • Lokalizacja

    wolomin

  • Pojemność

    49 cm3

  • Moc

    2 KM

  • Max. moment obrotowy

    2 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis


    Komar MR 231. Motorower Komar MR 231 był drugim modelem tego "insekta" produkowanym przez Zjednoczone Zakłady Rowerowe wlatach 1962-1963. W odróznieniu od Komara 230 model 231 posiadał nowe zawieszenie przednie i lampę oraz zastosowano w nim silnik S38 znany wcześniej z Żaka. Zmiana zawieszenia przedniego wymusiła zmianę sposobu mocowania kierownicy której kształt też zmieniono. W modelu tym wystepowały dwie wersje silnika S38. Pierwsza wersja miała pokrywę iskrownika tłoczoną i inny układ wejścia linki zmiany biegów do kartera taka jak w motorowerze Żak, oraz drugą, oznaczoną symbolem S38B, z odlewaną pokrywą iskrownika i wejsciem linki zmiany biegów do kartera w tylniej części silnika, jak w późniejszych Komarach. Lampa przednia występowała w wersji z przełącznikiem świateł lub bez. Motorower nie miał osłon gaźnika.

  • Silnik

    S-38B4 Typu S-38 lub S38B o mocy 1,5 KM przy 5000 obr/ min i stopniu sprężania 6,5. Maksymalny moment napędowy to 2,8 Nm przy 3500 obr/min. Średnica cylindra 38mm, skok tłoka 44mm, pojemność skokowa 49,8cm3

    Sprzęgło:
    Sprzęgło mokre dwutarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale korbowym silnika.
    Gaźnik:
    Model G-12 dla silnika S-38 lub G-12a dla silnika S38B, z centralnym pływakiem i średnicą gardzieli 12mm

  • Zawieszenie

    Zawieszenie koła przedniego krótki wahacz pchany, zawieszenie tylne sztywne. Rozstaw osi 1150mm, całkowita długość pojazdu 1170, szerokość 600, wysokość siodła 800-900mm, wysokość kierownicy 960mm, prześwit 160mm, promień skrętu 1700mm.
    Motorower malowany był w kolorze wiśniowym lub niebieskim.Koła:
    Ogumienie 2,25x 23'. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.
    Hamulce:
    Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną wkładką żeliwną. Średnica bębnów 97 mm szerokość szczek 20 mm.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Ford Mondeo
  • Honda Prelude
  • Derbi GPR
  • Opel Omega
  • Romet Ogar 205
  • Peugeot Trekker 50

Co robią kierowcy na PJ