Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:

1970 r.
wolomin
49 cm3
2 KM
2 Nm
0.00 s
Komar MR 231. Motorower Komar MR 231 był drugim modelem tego "insekta" produkowanym przez Zjednoczone Zakłady Rowerowe wlatach 1962-1963. W odróznieniu od Komara 230 model 231 posiadał nowe zawieszenie przednie i lampę oraz zastosowano w nim silnik S38 znany wcześniej z Żaka. Zmiana zawieszenia przedniego wymusiła zmianę sposobu mocowania kierownicy której kształt też zmieniono. W modelu tym wystepowały dwie wersje silnika S38. Pierwsza wersja miała pokrywę iskrownika tłoczoną i inny układ wejścia linki zmiany biegów do kartera taka jak w motorowerze Żak, oraz drugą, oznaczoną symbolem S38B, z odlewaną pokrywą iskrownika i wejsciem linki zmiany biegów do kartera w tylniej części silnika, jak w późniejszych Komarach. Lampa przednia występowała w wersji z przełącznikiem świateł lub bez. Motorower nie miał osłon gaźnika.
S-38B4 Typu S-38 lub S38B o mocy 1,5 KM przy 5000 obr/ min i stopniu sprężania 6,5. Maksymalny moment napędowy to 2,8 Nm przy 3500 obr/min. Średnica cylindra 38mm, skok tłoka 44mm, pojemność skokowa 49,8cm3
Sprzęgło:
Sprzęgło mokre dwutarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale korbowym silnika.
Gaźnik:
Model G-12 dla silnika S-38 lub G-12a dla silnika S38B, z centralnym pływakiem i średnicą gardzieli 12mm
Zawieszenie koła przedniego krótki wahacz pchany, zawieszenie tylne sztywne. Rozstaw osi 1150mm, całkowita długość pojazdu 1170, szerokość 600, wysokość siodła 800-900mm, wysokość kierownicy 960mm, prześwit 160mm, promień skrętu 1700mm.
Motorower malowany był w kolorze wiśniowym lub niebieskim.Koła:
Ogumienie 2,25x 23'. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną wkładką żeliwną. Średnica bębnów 97 mm szerokość szczek 20 mm.