Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1944 r.
Wolna Republika Bieszczad
346 cm3
12 KM
0.00 s
Dekawkę swoją kompletowałem przez 3 lata, maszyna była bardzo niekompletna, silnik do kapitalki a kasy brak. Po roku pracy odłożyłem sobie na remont silnik, kupiłem nowy wał, tłok i zrobiłem szlif, po czym silnik został złożony na nowych częściach. Zacząłem tez kompletować nadwozie, błotniki, przednie i tylne zawieszenie oraz osprzęt.
W maju 2009 roku motocykl po pełnej konserwacji i pomalowaniu został złożony i odpalony po raz pierwszy. Wcześniej trwała walka z elektryką, nie było ładowania na ruskiej prądnicy od Iża 49, prawdopodobnie była rozmagnesowana, nieważne ale poszła za zajebiste pieniacze, za które kupiłem nową od MZ ES 250/O Schwalbe. Na tej prądnicy również nie było ładowania choć była dobra, co się okazało że nie było w niej wzbudzenia co odkryliśmy przez przypadek przez założenie na chwilę specjalnie odwrotnie kabli czy będzie jakaś różnica i pobudziliśmy tym prądnicę. Byłem święcie przekonany że to wina regulatora ale nie, jednak to prądnica.
W bardzo dużym skrócie opisałem remont mojego motocykla, a jest naprawdę o czym pisać. Kiedyś byłem totalnym laikiem w tym temacie i nie odróżniałem tłoka od cylindra a teraz to już historia.
Moje DKW NZ 350-1 to motocykl z 1944 roku, jest to maszyna typowo wojskowa, która służyła w armii niemieckiej. Motocykl jest w kolorze piaskowym RAL 1000, na motocykl naniosłem wszystkie oznaczenie techniczne i oznaczenie taktyczne oznaczenia pluton rozpoznania Ausklarung z 2 Dywizji Pancernej SS Das Reich.
Własnymi siłami i środkami doprowadziłem motocykl do stanu pierwotnego a może i lepiej. Motocykla używam do jazdy na co dzień i turystycznie, a także do rekonstrukcji historycznej.
DANE TECHNICZNE DKW NZ 350-1:
Silnik: jednocylindrowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem
Średnica cylindra: 72 mm
Skok tłoka: 85 mm
Pojemność skokowa: 346 cm3
Moc: 11,5 KM przy 4000 obr/min
Stosunek sprężania: 5.7:1
Skrzynia biegów: 4-biegowa sterowana ręczno-nożnie, zawiera 1 L oleju przekładniowego
Gaźnik: Bing AJ 2/24; 24 mm
Smarowanie: mieszanka 1:25
Zapłon: bateryjny
Prądnica: 6V 45 W Bosch
Napęd: łańcuch 5/8 x 1/4x104
Rama: pojedyncza spawana z profili stalowych
Przednie zawieszenie: trapezowe
Tylne zawieszenie: sztywne
Masa własna: 176 kg
Nacisk na przednią oś 74 kg
Nacisk na tylną oś: 104 kg
Rozstaw osi: 1355 mm
Długość: 2090 mm
Szerokość: 750 mm
Wysokość siedzenia: 700 mm
Prześwit: 120 mm
Hamulce: stalowe pół bębny
Prędkość maksymalna: 105 km/h
Koła: 3,25x19
Pojemność zbiornika paliwa: 15 L
Zużycie paliwa: 4,3 L / 100 km
Łącznie wyprodukowano: 12 000 egzemplarzy
Lata produkcji: 1944-1945
Kartery silnika, dekle i cylinder żeliwny, głowica aluminiowa wyposażona w dekompresor. Tłok aluminiowy rozcięty od story wydechu wyposażony w 3 pierścienie. Wał korbowy o pełnych przeciwwagach, korbowód łożyskowany na łożysku igiełkowym, czopy wału podparte na łożyskach rolkowych. Skrzynia biegów 4 stopniowa, zblokowana z silnikiem za pomocą sprzęgła mokrego 6 tarczowego. Sprzęgło połączone z wałem łańcuchem sprzęgłowym jednorzędowym. Zmiana biegów obsługiwana ręczno-nożnie.
Po remoncie kapitalnym, wymienione wszystkie łożyska na słowackie i uszczelniacze, zdystansowana skrzynia biegów i wymieniona jedynka. Cylinder jest od NZ 350 ale docelowo trafi kiedyś od NZ 350-1 bez bocznych zaślepek. Podstawka akumulatora i opaska akumulatora to współczesna replika, oryginałów nie udało mi się jeszcze namierzyć. Elektryki oryginalnej nie było więc zrobiłem nowa od podstaw i zakupiłem nową prądnice od MZ ES 250/O Schwalbe, ponieważ jest bardzo podobna i również niezawodna jak Boschowska.
Przód trapez a dupa sztywna.
Każda podróż tym motocyklem jest jak podróż w czasie.
Jeździć jak najdłużej Dyktą.
+ Na pewno jakieś są :-)
- Problem z częściami :-(
Zakończony remont motocykla w Maju 2010
Przemalowanie motocykla na kolor piaskowy 2011
Założenie Ogólnopolskiego Forum DKW Auto Union
www.dkw.pun.pl
DKW NZ 500
BMW R75