facebook
System PJ
to 129 369 pojazdów na 669 375 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

DKW NZ 350-1 1944r

Oglądano już 26593 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o DKW NZ 350-1 »
  • Rocznik

    1944 r.

  • Właściciel

    Ozzy

  • Kategoria

    Retro

  • Lokalizacja

    Wolna Republika Bieszczad

  • Pojemność

    346 cm3

  • Moc

    12 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Dekawkę swoją kompletowałem przez 3 lata, maszyna była bardzo niekompletna, silnik do kapitalki a kasy brak. Po roku pracy odłożyłem sobie na remont silnik, kupiłem nowy wał, tłok i zrobiłem szlif, po czym silnik został złożony na nowych częściach. Zacząłem tez kompletować nadwozie, błotniki, przednie i tylne zawieszenie oraz osprzęt.
    W maju 2009 roku motocykl po pełnej konserwacji i pomalowaniu został złożony i odpalony po raz pierwszy. Wcześniej trwała walka z elektryką, nie było ładowania na ruskiej prądnicy od Iża 49, prawdopodobnie była rozmagnesowana, nieważne ale poszła za zajebiste pieniacze, za które kupiłem nową od MZ ES 250/O Schwalbe. Na tej prądnicy również nie było ładowania choć była dobra, co się okazało że nie było w niej wzbudzenia co odkryliśmy przez przypadek przez założenie na chwilę specjalnie odwrotnie kabli czy będzie jakaś różnica i pobudziliśmy tym prądnicę. Byłem święcie przekonany że to wina regulatora ale nie, jednak to prądnica.
    W bardzo dużym skrócie opisałem remont mojego motocykla, a jest naprawdę o czym pisać. Kiedyś byłem totalnym laikiem w tym temacie i nie odróżniałem tłoka od cylindra a teraz to już historia.
    Moje DKW NZ 350-1 to motocykl z 1944 roku, jest to maszyna typowo wojskowa, która służyła w armii niemieckiej. Motocykl jest w kolorze piaskowym RAL 1000, na motocykl naniosłem wszystkie oznaczenie techniczne i oznaczenie taktyczne oznaczenia pluton rozpoznania Ausklarung z 2 Dywizji Pancernej SS Das Reich.
    Własnymi siłami i środkami doprowadziłem motocykl do stanu pierwotnego a może i lepiej. Motocykla używam do jazdy na co dzień i turystycznie, a także do rekonstrukcji historycznej.

    DANE TECHNICZNE DKW NZ 350-1:
    Silnik: jednocylindrowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem
    Średnica cylindra: 72 mm
    Skok tłoka: 85 mm
    Pojemność skokowa: 346 cm3
    Moc: 11,5 KM przy 4000 obr/min
    Stosunek sprężania: 5.7:1
    Skrzynia biegów: 4-biegowa sterowana ręczno-nożnie, zawiera 1 L oleju przekładniowego
    Gaźnik: Bing AJ 2/24; 24 mm
    Smarowanie: mieszanka 1:25
    Zapłon: bateryjny
    Prądnica: 6V 45 W Bosch
    Napęd: łańcuch 5/8 x 1/4x104
    Rama: pojedyncza spawana z profili stalowych
    Przednie zawieszenie: trapezowe
    Tylne zawieszenie: sztywne
    Masa własna: 176 kg
    Nacisk na przednią oś 74 kg
    Nacisk na tylną oś: 104 kg
    Rozstaw osi: 1355 mm
    Długość: 2090 mm
    Szerokość: 750 mm
    Wysokość siedzenia: 700 mm
    Prześwit: 120 mm
    Hamulce: stalowe pół bębny
    Prędkość maksymalna: 105 km/h
    Koła: 3,25x19
    Pojemność zbiornika paliwa: 15 L
    Zużycie paliwa: 4,3 L / 100 km

    Łącznie wyprodukowano: 12 000 egzemplarzy
    Lata produkcji: 1944-1945

  • Silnik

    Kartery silnika, dekle i cylinder żeliwny, głowica aluminiowa wyposażona w dekompresor. Tłok aluminiowy rozcięty od story wydechu wyposażony w 3 pierścienie. Wał korbowy o pełnych przeciwwagach, korbowód łożyskowany na łożysku igiełkowym, czopy wału podparte na łożyskach rolkowych. Skrzynia biegów 4 stopniowa, zblokowana z silnikiem za pomocą sprzęgła mokrego 6 tarczowego. Sprzęgło połączone z wałem łańcuchem sprzęgłowym jednorzędowym. Zmiana biegów obsługiwana ręczno-nożnie.
    Po remoncie kapitalnym, wymienione wszystkie łożyska na słowackie i uszczelniacze, zdystansowana skrzynia biegów i wymieniona jedynka. Cylinder jest od NZ 350 ale docelowo trafi kiedyś od NZ 350-1 bez bocznych zaślepek. Podstawka akumulatora i opaska akumulatora to współczesna replika, oryginałów nie udało mi się jeszcze namierzyć. Elektryki oryginalnej nie było więc zrobiłem nowa od podstaw i zakupiłem nową prądnice od MZ ES 250/O Schwalbe, ponieważ jest bardzo podobna i również niezawodna jak Boschowska.

  • Zawieszenie

    Przód trapez a dupa sztywna.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Każda podróż tym motocyklem jest jak podróż w czasie.

  • Perspektywy

    Jeździć jak najdłużej Dyktą.

  • Plusy i minusy pojazdu

    + Na pewno jakieś są :-)
    - Problem z częściami :-(

  • Osiągnięcia

    Zakończony remont motocykla w Maju 2010
    Przemalowanie motocykla na kolor piaskowy 2011

    Założenie Ogólnopolskiego Forum DKW Auto Union
    www.dkw.pun.pl

  • Marzę o...

    DKW NZ 500
    BMW R75

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Piaggio NRG
  • Gilera Runner 50
  • Gilera DNA
  • Ford Fiesta
  • Skoda Fabia
  • Romet Komar

Co robią kierowcy na PJ