Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1952 r.
Golub-Dobrzyń
250 cm3
9 KM
0.00 s
Moją Jawę wyszperali mi kumple w Sanoku, kupiłem ją za 400 zł.
Była w stanie strasznym, po prostu rdza i tyle.
Jestem w połowie drogi z remontem.
Większość części mam wylakierowane.
Mam nadzieję, że wiosną skończę remont.
Na razie jest w proszku, ale za miesiąc, dwa powinienem ją składać.
Jest to Jawa Perak 1952r.Wersja solo, występowały wersje z koszem, riksza i wersja militarna.
Był to bardzo udany model motocykla, wyznaczał styl jak na tamte czasy. Minął czas który wyznaczyłem sobie na poskładanie mojej maszyny ,udało się !!! zostało kupno przedniej opony i JAWA wytoczy się o własnych siłach .
Przy składaniu pomagał mi mój kolega z pracy Sławek Ryba wielkie dzięki !!!! Teraz został rozebrany i poskładany silnik wystarczyło go wyczyścić jest w bardzo dobrym stanie ,może dlatego że został zalany olejem z naftą to go uratowało .
Kolejnym krokiem będzie zrobienie elektryki ,mam nadzieje że kasy wystarczy to latem JAWA PERAK zagada .
Chciałbym też podziękować Tomkowi Szostakowi . z TORUNIA
gdyby nie on to tej maszyny by nie było
Jak to w życiu bywa wszystko idzie nie zawsze tak jak planujemy ,remont Jawy się przedłużył ,po odpaleniu okazało się że czas zrobił swoje i łożyska szlak trafił.Silnik przeszedł remont ,teraz jest jak trzeba ,ale to nie koniec mojej udręki padła instalacja i z tym po czasie dałem rade oczywiście nie sam ,kumple pomogli .
Na swej drodze oczywiście nie zabrakło ciulów którzy wzieli kase za naprawę a nie zrobili nic ,zdarza się
W tej chwili motor ładnie pali ,nic nie stuka ,ładowanie jest ,jestem zadowolony
Co to w ogóle jest???
Zblokowany ze skrzynią biegów jednocylindrowy dwusuwowy z przepłukaniem zwrotnym chłodzony powietrzem
średnica cylindra-65mm
skok tłoka-75mm
pojemność skokowa-248,5ccm
stopień sprężania-6,25:1
łożyska wału korbowego-3szt. kulkowe 6305
łożysko korbowodu-dwurzędowe, rolkowe
smarowanie silnika-mieszanką oleju i benzyn y w stosunku 1:25
Rama stalowa, pojedyncza, typu zamkniętego, spawana z rur czworokątnych.
Widelec przedni teleskopowy z prostym olejowym amortyzatorem.
Lampa zblokowana z górnymi osłonami rur nośnych z wbudowanym szybkościomierzem i z przestawnym zwierciadłem.
Tylne zawieszenie teleskopowe, prostolinijne (suwakowe), kryte tulejami stalowymi ze sprężynami cylindrycznymi.
Koła łatwo wymienne z ośkami przetykowymi, obręcze 2 1/4"x19, opona przednia 3,00"x19, opona tylna 3,00"x19 lub 3,25"x19.
Błotniki-przedni stały, tylny podnoszony.
Hamulce szczękowe o średnicy 160mm i szerokości 25mm.
Siodło skórzane, resorowane, można regulować według wagi kierowcy przez odpowiednie napięcie sprężyny, cierny tłumik wstrząsów.
Stopnie typu sportowego, nastawne.
Kierownica dzielona, (rura średnicy 22mm, szerokości 700mm, nastawna).
Zbiornik paliwa o pojemności 13 litrów.
Na tej maszynie nie było ale będzie.
Dokończenie remontu, poprawienie chromów przy kochanej Fumce.
Na razie same plusy.
Marzyłem żeby Jawa była na chodzie i jest !!! teraz rejestracja i w drogę
Jawa jest zarejestrowana na SAMA ,opłacona przegląd jest ,jazdy po leśnych duktach niezapomniana trasa