facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

WSK 125 1974r

Oglądano już 10245 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o WSK 125 »
  • Rocznik

    1974 r.

  • Właściciel

    pietras6v

  • Kategoria

    Retro

  • Pojemność

    124 cm3

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    To motocykl moich rodziców. Tata miał WSK 125 z czarną ramą a mama WSK 125 z popielatymi elementami:) Ten motor był ze mną od dziecka. To na nim Ojciec przewiózł mnie po raz pierwszy i na nim ja stawiałem pierwsze kroki do przygody z motocyklami.
    Teraz złożony z dwóch wygląda tak jak na zdjęciach.


  • Tuning

    Chyba żartujecie...:)

    Wszystkie podzespoły działają tak jak przed kilkudziesięcioma latami. Modyfikacje mają na celu usprawnienie niedociągnięć i wprowadzenie współczesnych, równie prostych rozwiązań konstrukcyjnych.
    Prace zostały zaplanowane i wykonane z dużą dokładnością w długim okresie czasu. Z wykorzystaniem oryginalnej dokumentacji technicznej, instrukcji obsługi i eksploatacji z lat 70-siątych. Silnik zaskakuje od pierwszego kopnięcia a motocykl osiąga prędkość powyżej katalogowej.
    Pozostała ostateczna regulacja gaźnika i kąta wyprzedzenia zapłonu po okresie docierania.

  • Silnik

    Jak gaźnik jest dobrze przelany to zaskakuje od pierwszego kopnięcia:)

  • Zawieszenie

    Doskonałe do wypadów po okolicy na nierównych polnych drogach jak i po asfalcie. Bardzo miękkie i wygodne.

  • Perspektywy

    Utrzymać taki motorek w tym stanie jak najdłużej.

  • Plusy i minusy pojazdu

    Minus na masie ;)

  • Osiągnięcia

    PODSTAWOWE PRACE RENOWACYJNE WSK 125 M06B3-Lux z 1974r.


    -wymiana łożysk w piastach kół i główce ramy
    -piaskowane i lakierowane proszkowo błotniki, obręcze kół zbiornik i elementy podwozia
    -lakierowane boczki z tworzywa i reflektor przedni
    -nowe dętki, fartuchy i opony z „tamtych” lat
    -szprychowane koła
    -tapicerowana kanapa
    -narzędziówka z epoki
    -wymieniono sparciałe gumowe elementy nadwozia
    -wymienione zardzewiałe śruby i nakrętki na nowe, w większości śruby z łbem walcowym z gniazdem sześciokątnym i nakrętkami kołpakowymi lub koronowymi
    -nowy oryginalny tłumik i kolano wydechowe
    -nowe linki Bowdena, chlapacze błotników
    -nowe koła łańcuchowe oraz łańcuch napędowy
    -nowe dźwignie sprzęgła i hamulca ręcznego
    -regenerowane mocowanie pokrywy gaźnika
    -zamieniona mało wydajna wkładka oryginalnego siatkowego filtra powietrza na papierową
    -wymienione łożyska kulkowe silnika oraz kulkowe i ślizgowe skrzynki biegów
    -regenerowany wał korbowy
    -szlifowany cylinder z doborem sworznia, tłoka i pierścieni tłokowych
    -nowy łańcuch sprzęgłowy
    -wymieniono kilka zużytych kół zębatych skrzynki biegów i wszystkie uszczelniacze
    -instalacja elektryczna w sposób dyskretny dostosowana z 6V do napięcia 12V
    -akumulator 12V 5,5Ah
    -elektroniczny układ prostowniczy z mostkiem Gretza na każdą z cewek
    -układ zapłonowy akumulatorowy elektroniczny z modułem tranzystorowym i cewką zewnętrzną o zmniejszonej rezystancji uzwojenia pierwotnego
    -na tarczy prędkościomierza wprowadzono niewielkie kontrolki świateł mijania i drogowych oraz załączenia zapłonu (wszystkie modyfikacje zrobione tak aby jak najmniej rzucały się w oczy zmieniając tym samym wygląd oryginału)
    -zakończone prace nad poprawą wydajności układu dostarczania napięcia i zastosowaniem elektronicznego regulatora napięcia 14,5V

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Suzuki Katana AY 50
  • Gilera Eaglet 50
  • Barton Fighter
  • FSO Polonez Caro
  • Honda Varadero
  • Keeway Hurricane 50

Co robią kierowcy na PJ