Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:

1974 r.
124 cm3
0.00 s
To motocykl moich rodziców. Tata miał WSK 125 z czarną ramą a mama WSK 125 z popielatymi elementami:) Ten motor był ze mną od dziecka. To na nim Ojciec przewiózł mnie po raz pierwszy i na nim ja stawiałem pierwsze kroki do przygody z motocyklami.
Teraz złożony z dwóch wygląda tak jak na zdjęciach.
Chyba żartujecie...:)
Wszystkie podzespoły działają tak jak przed kilkudziesięcioma latami. Modyfikacje mają na celu usprawnienie niedociągnięć i wprowadzenie współczesnych, równie prostych rozwiązań konstrukcyjnych.
Prace zostały zaplanowane i wykonane z dużą dokładnością w długim okresie czasu. Z wykorzystaniem oryginalnej dokumentacji technicznej, instrukcji obsługi i eksploatacji z lat 70-siątych. Silnik zaskakuje od pierwszego kopnięcia a motocykl osiąga prędkość powyżej katalogowej.
Pozostała ostateczna regulacja gaźnika i kąta wyprzedzenia zapłonu po okresie docierania.
Jak gaźnik jest dobrze przelany to zaskakuje od pierwszego kopnięcia:)
Doskonałe do wypadów po okolicy na nierównych polnych drogach jak i po asfalcie. Bardzo miękkie i wygodne.
Utrzymać taki motorek w tym stanie jak najdłużej.
Minus na masie ;)
PODSTAWOWE PRACE RENOWACYJNE WSK 125 M06B3-Lux z 1974r.
-wymiana łożysk w piastach kół i główce ramy
-piaskowane i lakierowane proszkowo błotniki, obręcze kół zbiornik i elementy podwozia
-lakierowane boczki z tworzywa i reflektor przedni
-nowe dętki, fartuchy i opony z „tamtych” lat
-szprychowane koła
-tapicerowana kanapa
-narzędziówka z epoki
-wymieniono sparciałe gumowe elementy nadwozia
-wymienione zardzewiałe śruby i nakrętki na nowe, w większości śruby z łbem walcowym z gniazdem sześciokątnym i nakrętkami kołpakowymi lub koronowymi
-nowy oryginalny tłumik i kolano wydechowe
-nowe linki Bowdena, chlapacze błotników
-nowe koła łańcuchowe oraz łańcuch napędowy
-nowe dźwignie sprzęgła i hamulca ręcznego
-regenerowane mocowanie pokrywy gaźnika
-zamieniona mało wydajna wkładka oryginalnego siatkowego filtra powietrza na papierową
-wymienione łożyska kulkowe silnika oraz kulkowe i ślizgowe skrzynki biegów
-regenerowany wał korbowy
-szlifowany cylinder z doborem sworznia, tłoka i pierścieni tłokowych
-nowy łańcuch sprzęgłowy
-wymieniono kilka zużytych kół zębatych skrzynki biegów i wszystkie uszczelniacze
-instalacja elektryczna w sposób dyskretny dostosowana z 6V do napięcia 12V
-akumulator 12V 5,5Ah
-elektroniczny układ prostowniczy z mostkiem Gretza na każdą z cewek
-układ zapłonowy akumulatorowy elektroniczny z modułem tranzystorowym i cewką zewnętrzną o zmniejszonej rezystancji uzwojenia pierwotnego
-na tarczy prędkościomierza wprowadzono niewielkie kontrolki świateł mijania i drogowych oraz załączenia zapłonu (wszystkie modyfikacje zrobione tak aby jak najmniej rzucały się w oczy zmieniając tym samym wygląd oryginału)
-zakończone prace nad poprawą wydajności układu dostarczania napięcia i zastosowaniem elektronicznego regulatora napięcia 14,5V