Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1984 r.
Niemstów
150 cm3
13 KM
14 Nm
0.00 s
MZ TS 150. To motorek którym obecnie jeżdze. Jest on w stanie dobrym ale co do jego wyglądu mam pewne plany. MZ-tka póki co mnie nie zawodzi. Miala juz kilka remontów ale nadal jest sprawna i na nia nie nażekam. W 1995 miała 1 kapitalny remont. Został wymieniony korbowód wału, został dany nowy tłok i pierścienie oraz tarcze sprzęgła. Nastepny remont na MZ-ce juz wykonalem ja. W lipcu 2005 wymieniłem jej wszystkie lożyska wału co dało niesamowity pozytywny oczywiście efekt. Motor odrazu lepiej przyspieszał i wogóle stal sie o wiele lepszy w eksploatacji. Zimą 2005r dokonałem regeneracji stojanu ( wymieniłem przerywacz, kondensator i cewke ) po czym MZ-tka bez względu na to ile stoi nieodpalana to silnik odpala za 1 kopnięciem. Wymieniłem również obie zębatki i łańcuch. Od tamtej pory nic w niej nie robie prócz wlewania benzyny do baku i przyjemnej jazdy. Jak widać jest niewiele takich motorów na polskich drogach więc jeśli je mamy no to trzeba o nie należycie zadbać by nie wygineły.
Niewiele w niej tuningowalem ale jedna rzecz zrobilem. Wstawiłem jej białe tarcze zegarów. Jak dla mnie bardzo ładnie z nimi wygląda.Mam zamiar jej dodać owiewkę i zmienić tylną lampe.
Silnik jest oczywiście dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym o mocy 8.45kW=12.5 KM. Jest smarowany mieszanka paliwa o stosunku 50:1. Silnik jest bardzo wytrzymały i ma całkiem dobre osiągi tylko niestety troche spala ( 4.25l/100km ). Ilość biegów to 4.
Z przodu: widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym, skok koła 185mm.
Z tyłu: elementy resorujce z tłumieniem olejowym, skok koła 105mm, regulacja twardości resorowania.
Jazda bardzo przyjemna na każdym rodzaju nawierzchni.
Hmm... Takich podróży było bardzo wiele wiec dużo by tu opisywać. Powiem tak... nie mam prawka na motor a jeżdze nim prawie wszedzie i nigdy nie mialem problemów z policja (zawsze sie jakos udawało), aż pewnego razu wyjeżdzalem z podwórka i wyjechałem prosto przed koła policji. Naszczęście zakonczyło sie to tylko spisaniem mnie i jak to policja.. powiedzieli że to ma być moja ostatnia jazda a ja oczywiście powiedziałem że tak bedzie ale w realu jest tak ze wciąż jeżdże tylko że jestem bardziej ostrożny, np. zawsze zakładam kask.
Będzie malowanie całej ramy i może silnika. Również przeprowadze remont silnika ( planuję wymiane wału, tłoku i pierścieni ).
Plusy:
zadowalające efekty jazdy jak na pojemność 150, i podziw znajomych gdyż jest to motor żadko spotykany.
Minusy:
troszke za dużo spala (4.25l/100km) no i ma troche niekształtny bak.
A więc największe osiągnięcie tym motorem przeze mnie to jest 115km/h.
Marzę o MZ 250/251 jak również o Kawasaki ER5. A jeśli chodzi o autka to moim marzeniem w chwili obecnej jest Audi A4S4 B5 1.9TDi lub VW Passat B5.
MZ ETZ 250 - Taki sprzęt właśnie kupiłem. Fotki będą w niedalekim okresie czasu.