facebook
System PJ
to 129 369 pojazdów na 669 375 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Suzuki GSX-R 750 1996r

Oglądano już 6474 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Suzuki GSX-R 750 »
  • Rocznik

    1996 r.

  • Właściciel

    Maryś

  • Kategoria

    Sportowe

  • Lokalizacja

    Wąsosz

  • Pojemność

    750 cm3

  • Moc

    128 KM

  • Max. moment obrotowy

    80 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    3.10 s

  • Opis

    Geneza powstania GSX-Ra 750 S.R.A.D. 1996 opierała się na konstrukcji Suzuki RGV 500 , na którym Kevin Schwantz kilkukrotnie udowadniał swoją dominację na najlepszych torach tego globu, m.in. w Grand Prix w 1993 roku.
    Wydawało się, że Suzuki umieściło czterosuwowy silnik o pojemności 750 ccm w podwoziu dwusuwowej pięćsetki. Geometria ramy tylko nieznacznie odbiegała od wyścigówki Kevina. Udało się uzyskać bardzo mały rozstaw osi – 1400 mm, a to dzięki zmniejszeniu kąta pochylenia silnika (teraz pod kątem 25 stopni). Do pomocy przy uzyskaniu mocy maksymalnej silnika poproszono jeden z żywiołów natury – wiatr. Wykorzystano tutaj bowiem system dynamicznego doładowania silnika (SRAD - Suzuki Ram Air Direct Induction) przy większych prędkościach. W nowej, szerokiej owiewce czołowej po obu stronach reflektorach znalazły się dwa duże otwory, przez które powietrze jest tłoczone do ciśnieniowego airboxu.
    Za dostarczanie mieszanki powietrza z paliwem odpowiedzialne są gaźniki o średnicy 39 mm. Tak zasilany silnik dysponuje mocą 128 KM przy 12500 obr/min., a więc trzeba naprawdę ostro kręcić manetką gazu, żeby motocykl oddychał pełna piersią.
    Wcześniej konstrukcja Gixera oparta była na pałąkowato wygiętej aluminiowej ramie. W SRADzie aluminiowa rama jest otwarta, ma masywny wygląd i brak jej podciągów pod silnikiem. Jednostka napędowa jest tutaj usztywniającym elementem ramy. Z przodu zawieszenie Upside Down 43 mm, a z tyłu masywny wahacz aluminiowy z zastrzałem.
    Oczywiście na wzór motocykli wyścigowych, zawieszenie ma pełen zakres regulacji (tłumienie, wysokość i sprężystość).
    W szybkich motocyklach sportowych ogromne znaczenie ma aerodynamika i stylistyka.
    Tutaj inżynierowie z Hammamatsu postarali się na piątkę. Kształt motocykla pieczołowicie dopracowano w tunelu aerodynamicznym. Motocykl ma “talię osy” za sprawą seksownego wcięcia między zbiornikiem a okrągłym tyłeczkiem. Chyba każdy chciałby się tam znaleźć.
    Zasiadając za sterami odnosi się wrażenie krótkości i szerokości motocykla. Zbiornik paliwa swoimi rozmiarami sprawia wrażenie, jakby mieścił 30 litrów paliwa. Jednak tak nie jest, ponieważ z przodu pod bakiem znajduje się Air-Box a pojemność zbiornika szacuje się na poziomie 18 litrów. Fajnym i niezwykle wygodnym podczas prac serwisowych patentem jest zawias zbiornika, umożliwiający na odchylenie go do góry i łatwy dostęp do tego, co znajduje się pod nim. To tak, jakby móc dokładnie obejrzeć biust koleżanki, odchylając jedynie jej bluzeczkę.
    Warto wspomnieć o tylnej oponie w SRADzie 7.5. Ma ona rozmiar 190 mm i założona jest na sześciocalową felgę, czyli tak jak Hayabusa!.

  • Tuning

    Wszysto standard, tylko wydech przelotowy zamontowany i crashpady. Poza tym moto i bez tego ma niezłego kopa i ciężko utrzymać przednie koło na ziemi, według mnie tu niema potrzeby jak będę chciał coś mocniejszego to zmienię na litra.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Nie będę wracał do czasów dzieciństwa i motorynki bo wtedy było ich wiele, ale na GSXF też jedna była niestety motocykl musiał wrócić na przyczepce do domu i przez zimę być remontoany, to było nie samowite przeżycie ale i szczęście.

  • Perspektywy

    Sam niewiem zobaczymy co życie przyniesie.

  • Plusy i minusy pojazdu

    jak ja tu cos wpiszę to nie będzie obiektywne, ja widzę same plusy, minus to cena paliwa.

  • Osiągnięcia

    Jeżdżę tym co chciałem, świetnie się przy tym bawię.

  • Marzę o...

    Pościgać się na torze wkońcu a nie na ulicy z zawziętymi kierowcami BMW, zresztą trudno to nazwać wyścigiem:)) poważnie to marzę o tym, żeby zacząć normalnie żyć.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Fiat 126
  • Mercedes 190
  • Romet Ogar 205
  • Yamaha YZF-R125
  • Simson S 51
  • Honda CBR 600

Co robią kierowcy na PJ