Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1992 r.
Nidzica
175 cm3
14 KM
16 Nm
11.50 s
Dostałem go jako prezent w stanie... do remontu. Stał rok pod gołym niebem. Kiedy go wstawiłem do garażu nawet iskry nie miał. Jak się okazało w iskrowniku była woda. Po wysuszeniu modułu, cewek, koła magnesowego i przeczyszczeniu styków iskra się pojawiła, a motocykl odpalił. Aktualnie zdatny do jazdy (nawet po odpaleniu o jeździe nie było mowy, nie działające sprzęgło, brak świateł, problemy z gaźnikiem i powietrzem, silnik zamulał, gasł, nie trzymał wolnych obrotów itd.), chociaż jest jeszcze masa rzeczy, które muszę przy nim porobić. Wymaga to oczywiście czasu, dlatego proszę pochopnie nie oceniać motocykla po wyglądzie, mam go dopiero 2 tygodnie. Ogólnie jeździ się świetnie, prędkość 100km/h osiągnięta bez większych problemów, a zapasu w gazie jeszcze troszeczkę było. Wygodny na asfalcie, bez nerwowych zachowań. Gorzej z piaseczkiem, przy ponad 60km/h na drodze szutrowej z lekkimi wybojami zaczyna się trochę nerwowo zachowywać i skakać. W porównaniu do poprzednich moich motocykli - cudo ;)
P.S. Zdjęcie piąte z kolejności przedstawia stan w jakim go otrzymałem.
W zasadzie ten rodzaj motocykli nie podchodzi pod tuning i jestem temu przeciwny. Niestety byłem zmuszony zastosować nieco "wiejski tuning":
- nie mogłem dostać lampy, a ta z tyłu była potłuczona. Siłą przymusu założyłem zamiennik, tymczasowo, aby móc się przejechać i wypróbować maszynę. Napewno ją zmienię, tylko muszę taką dostać (jak widać motocykl raczej 'egzotyczny');
- manetka gazu wraz z korpusem była po prostu brzydka, przełączniki różnych kolorów, do tego guma na roczcę obracała się dookoła i linka od gazu zaczynała pękać, a takiej dostać nie mogłem, założyłem więc manetkę prawą od Hondy NSR 125R. Wygląda dużo lepiej, jest wygodniejsza i do tego pasuje do niej idealnie linka od polskich motocykli i motorowerów;
- zamiar założenia lewej manetki również od Hondy NSR 125R (ładniejsza, wygodniejsza, do tego przełącznik od kierunkowskazów sprawuje się dużo lepiej no i na rączce od NSR-ki jest 'migacz' świateł długich);
- montaż białych, małych kierunkowskazów. Tymczasowo zdjęte z uwagi na to, że jeździłem motocyklem po drogach, a kierunkowskazy nie działały (żarówki były popalone, zamówione już pomarańczowe żaróweczki).
To by było na tyle.
Jednocylindrowy silnik dwusuwowy chłodzony powietrzem, 4 biegowy, 2 rury wydechodze poprowadzone za pomocą 2 kolanek wydechowych wchodzących w jeden cylinder. Zapłon iskrowy bez przerywacza i kondensatora, instalacja 12V.
Przód: widelec teleskopowy, spężyny smarowane smarem, hamulce bębnowe
Tył: Wachacz na 2 amortzatorach, amortyzatory olejowe, hamulec bębnowy.
Przeniesinie napędu: łańcuch
Wygodny, nawet bardzo, w porównaniu do polskich 'komarków' ;)
Rozbujanie go do 100 km/h bez kasku, pierwszy raz samodzielnie przekroczona bariera 'setki'.
- Zmienić tylną lampę!
- Odświeżyć z wyglądu (postój pod gołym niebem dał się we znaki np. na obręczach kół).
+ unikalny wygląd
+ dobre przyspieszenie
+ elastyczny silnik
+ wygoda podróżowania
- dość duże zużycie paliwa
- głośny jak na polskie normy ;)
- brak części
- problem z odpaleniem po dłuższym postoju (po konsulatcji z innymi użytkownikami tego pojazdu - wada fabryczna)
Odpalenie i doprowadzenie do stanu używalności.
Jawa 350 TS, MZ ETZ 251, MZ ETZ 250, garażu wyposażonym we wszelkiego rodzaju narzędzia.