Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2004 r.
wieluń
998 cm3
143 KM
106 Nm
2.90 s
Moto nabyłem w zeszłym roku(2007), był po małej przygodzie, egzemplarz wystawowy z salonu wyjechał dopiero w 2006r i jego pierwszy właściciel po 5tyś km zaliczył szlif, na szczęście niegrożny. Nawinąłem na nim w końcówce zeszłego sezonu dopiero 4tyś km,ale po przesiadce z B12 zauważyłem że Fazer ma dynamikę maszyny sportowej,zapewniający przy tym spory komfort podróżowania. Bardzo wygodna kanapa, a pasażer nie zsuwa się na kierowce, świetne prowadzenie dzięki rewelacyjnemu zawieszeniu. Bardzo dobre światła i niezwykle przydatna podstawka centralna . Charakterystyczną cechą jest załączenie się wentylatora po paru sekundach od uruchomienia, jest na to sposób , wystarczy włączyć bieg i wentylator się zatrzyma.
CD.Nakulałem już od zeszłego sezonu 10tys km z tego połowa to z kuframi i "plecaczkiem" a oto moje nowe spostrzeżenia , przy max załadunku tył amor traci swoje rezerwy i na naszych wspaniałych drogach potrafi dobić .Przy jezdzie w górach brakowało mi wskaznika cieczy, natomiast "plecaczek" narzekał na drętwienie nóg co było efektem zbyt wysoko poprowadzonych podnóżek.Guma z gazu na jedynce od 4tys obr., dwójka od 6 tyś obr., trójka z pomocą sprzęgła.
Końcówka wydechu tytan Akrapowic, pług pod silnik, crashpady, wyższa przyciemniona szyba, stelaż pod kufer centralny jak i boczne Givi , opony Metzeler Z6, sprężyny przód HiperPro progresywne.Modernizacji ciąg dalszy- niebieska kierownica LSL superbike, zakończona niebieskimi ciężarkami , manetki silikonowe HARRIS,wyświetlacz biegów zielony ACUMEN.Skóra na bak Bagster i torba na bak Bagster.Kufer centralny z oparciem i dodatkowym światłem stop.
Silnik pochodzi z pierwszej generacji YZF R1 z przekonstruowaną głowicą aby mógł pracować z poziomymi gaznikami, wał korbowy otrzymał cięższe przeciwwagi(650gram), co zapewniło spokojniejszą prace , zmniejszono moc ze 150KM do 143KM .Przy masie 230 kg(208kg na sucho) to spory potencjał.
DOHC 5 zaworów/cylinder.Zasilanie - 4 gazniki Mikuni BSR 37mm.Stosunek mocy do masy - 0.6875 KM/kg.Przeglądy co 10000tys km.
Przednie teleskopy o średnicy rur nośnych 43mm mają pełną regulację (odbicie, dobicie jak i napięcie wstępne sprężyn), aluminiowy wahacz współpracuje także z w pełni regulowanym amortyzatorem centralnym.Brak efektu shimmy czyli odpada zakup amora skrętu.Układ hamulcowy żywcem ściągnięty z R1 pierwszej generacji, przód podwójne tarcze 298mm z 4-tłoczkowymi zaciskami Nissin, tył 267mm.
Zmiana kierunkowskazów na ładniejsze może led, kufry boczne, zamontować wyświetlacz biegów ( bo na trasie zdarza mi się szukać siódemki :)) i może lakierowane osłony chłodnicy
Minusy:
- brak wskażnika temp. cieczy chłodzącej(tylko kontrolka)
- wysoko poprowadzone stopki pasażera powodujące mocne ugięcie w kolanach(wymuszone wysoko prowadzonym tłumikiem)