facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Aprilia ETV 1000 2005r

Oglądano już 12737 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Aprilia ETV 1000 »
  • Rocznik

    2005 r.

  • Właściciel

    alexbill

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    Katowice

  • Pojemność

    998 cm3

  • Moc

    100 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Jest to model 2005. Motocykl rzadko spotykany na polskich drogach, jest uważany za jeden z najlepszych w klasie turystyczne-enduro. Wiele użytkowników ocenia go wyżej niż ikonę tej klasy – BMW GS. Na potwierdzenie tej tezy zapraszam na forum www.apriliaforum.com (proszę przejrzeć wątek poświęcony ETV 1000). Na szczególną uwagę zasługuje wysoka niezawodności tego motocykla. Silnik V2 60st. firmy Rotax, montowany również w pozostałych motocyklach firmy Aprilia klasy 1000, został odpowiednio dostrojony tak, aby jak najlepiej sprawował się podczas długodystansowych podróży. Obniżono jego moc maksymalną, zwiększając jednocześnie moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów. Silnik osiąga swoją maksymalną moc już przy 8k obrotów, dzięki czemu nie trzeba go kręcić, co gwarantuje jego długowieczność. Wśród pozostałych zalet tego motocykla można zaliczyć:
    Niskie spalanie 5-6 l 100/km
    Aluminiowa rama (rzadko stosowana w tej klasie)
    Wygodne siodło
    Doskonałe hamulce firmy Brembo
    ABS (z możliwością odłączenia podczas jazdy)
    Sprzęgło hydrauliczne (jeżeli ktoś jeździł KTM ze sprzęgłem Magury, to wie co to oznacza)
    Komputer pokładowy z możliwością wyświetlania kodów usterek.
    Wtrysk paliwa i katalizator.
    Przednie zawieszenie firmy Marzocchi o średnicy rur 50mm
    Tylne zawieszenie z pełną regulacją firmy Sachs
    Prześliczne szprychowe, bezdętkowe koła. Rozwiązanie opatentowane przez Aprilię
    Gniazdo 12V
    Unikalne malowanie – czarny mat.

    Jeżeli rozważasz zakup dużego turystycznego enduro, i myślisz o takich motocyklach jak Honda Varadero, BMW GS, Suzuki DL 1000 to zastanów się jeszcze raz. Oczywiście wszystkie one mają swoje zalety, jednak moim zdaniem, Aprilia Caponord jest najlepszym wyborem biorąc pod uwagę jej wyposażenie, bezawaryjność jak i przede wszystkim współczynnik ceny do czadu. Przeczytaj opinie użytkowników na forach dyskusyjnych (szczególnie w USA, gdzie motocykl cieszy się sporą popularnością).

  • Silnik

    Pojemność - 998 ccm
    Moment - 92 Nm przy 6500 obr/min
    Budowa - widlasty
    Liczba cylindrów - 2
    Średnica cylindra - 97 mm
    Skok tłoka - 67,5 mm
    Stopień sprężania - 10,4
    Rozrząd/liczba zaworów - DOHC/4
    Norma emisji spalin - Euro 2
    Oczyszczanie spalin - katalizator regulowany
    Zasilanie - wtrysk
    Biegi - 6
    Napęd - Łancuch

  • Zawieszenie

    Rama – aluminiowa, grzbietowa
    Skok zawieszenia przód/tył – 175/185 mm
    Kąt główki ramy – 62,1°
    Rozstaw osi – 1560 mm
    Hamulec przód/tył – 2-tarczowy 300 mm Brembo/1-tarczowy 270 mm Brembo
    Opony przód – 110/80 VR 19
    Opony tył – 150/70 VR 17

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Zipp Triad
  • Renault Vel Satis
  • Volkswagen Golf
  • Yamaha Aerox 50
  • Kingway Ufo
  • Alfa Romeo 156

Co robią kierowcy na PJ