facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Honda CX 500 1979r

Oglądano już 17611 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Honda CX 500 »
  • Rocznik

    1979 r.

  • Właściciel

    pomel

  • Kategoria

    Szosowe

  • Pojemność

    500 cm3

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Honda CX 500 jest klasycznym motocyklem turystycznym. Widlasty dwucylindrowy silnik o pojemności 500 ccm rozwija moc 37 KW. Pozwala ona rozwinąć prędkość 185 km/h a rozpędzać pojazd do setki w 6 sek. Istnieje również wersja z turbodoładowaniem. Silnik umieszczony jest wzdłużnie i napędza koło poprzez 5 biegową skrzynkę i wał Kardana. Dużą estetyką charakteryzują się koła. Mamy tu alu-felgi rozpięte na stalowych ramionach. Motocykl nie wygląda, że jest ciężki, w rzeczywistości waży ponad 200 kg i ciężko go postawić na cenrtalnej stopce.

    Więcej zdjęc po adresem:
    http://picasaweb.google.com/przemyslaw56/HondaCX500

  • Silnik

    Typ 4 suwowy V2 kąt rozwarcia cylindrów 80o
    Pojemność 493 ccm
    Średnica cyl. 78 mm
    Skok tłoka 52 mm
    Moc 50 KM (37 kW)
    Moment obr. 4,3 kGm
    Stopień sprężania 10



    Dane techniczne silnika:

    Typ: Dwucylindrowy w układzie V 80o,czterosuwowy, chłodzony cieczą umieszczony wzdłużnie.
    Głowice obrócone o 22o w stosunku do wału korbowego.
    4 zawory na cylinder, wał rozrządu dolny, napędzany zębatym łańcuchem
    Średnica cylindra: 78 mm
    Skok tłoka: 52 mm
    Stopień sprężania: 10:1
    Ciśnienie sprężania: 10-14 kG/cm2
    Moc maksymalna: 36,8 kW (50 KM) przy 9000 obr/min [19,9 kW (27 KM) przy 6500 obr/min]
    Maksymalny moment obrotowy: 42,7 Nm (4,3 kGm) przy 7000 obr/min [34,3 Nm (3,5 kGm) przy 4000 obr/min]

    Luz zaworów (na zimno):
    Ssący 0,08 - 0,10
    Wydechowy 0,10 - 0,12

    Fazy rozrządu:
    Ssący - otwarcie: 6o przed ZZ
    Ssący - zamknięcie: 46o po ZW
    Wydechowy - otwarcie: 46o przed ZW
    Wydechowy - zamknięcie: 6o po ZZ

    Zawory i sprężyny:
    Kąt stożka gniazda zaworowego: 45o
    Średnica trzonka zaworu: min. 6,54 mm
    Luz trzonka w prowadnicy: max. 0,10 mm
    Długość sprężyny wewnętrznej min. 48,4 mm
    Długość sprężyny zewnętrznej min. 48,5 mm

    Dźwignia zaworu:
    Średnica wałka dźwigni: min. 13,96 mm
    Luz dźwigni na wałku max. 0.09 mm

    Wałek rozrządu i popychacze:
    Skok krzywki:
    - Ssący [max zużycie] 37,046 mm [36,058 mm]
    - Wydechowy [max zużycie] 37,015 mm [36,027 mm]
    Otwór popychacza [max zużycie]: 14,016 - 14,027 mm [14,046 mm]
    Średnica wałka popychacza [max zużycie] 13,982 - 14.000 mm [13,966 mm]
    Średnica czopów wałka:
    - przedni [max zużycie] 21,959 - 21,980 mm [21,910 mm]
    - tylni [max zużycie] 25,959 - 25,980 mm [25,910 mm]

    Wał korbowy
    Typ: Stalowy, rozbieralny, łożyskowany slizgowo
    Luz łożysk głównych [max] 0,020 - 0,060 mm [0,085 mm]
    Luz łożysk korbowych [max]: 0,028 - 0,052 mm [0,080 mm]
    Luz osiowy korbowodów [max]: 0,150 - 0,170 mm [0,350 mm]
    Max luz sworznia tłokowego: 0,084 mm

    Tłoki i pierścienie:
    Średnica tłoka [max zużycie]: 77,940 - 77,960 mm [77,860 mm]
    Luz na zamkach pierścieni:
    - pierwszy i drugi [max.] 0,1 - 0,3 mm [0,6 mm]
    - olejowy [max.] 0,3 - 0,9 mm [1,1 mm]
    Luz pierścieni w rowkach tłoka: [max] 0,015 - 0,050 mm [0,10 mm]

    Cylinder
    Średnica [max zużycie] 78,000 - 78,015 mm [78,100 mm]
    Max owalizacja 0,10 mm
    Luz tłoka: 0,10 mm

    Dobór panewek korbowych
    Średnica wewnętrzna stopy korbowodu 43 mm
    Średnica czopu
    korbowego 40 mm 1 2 3
    0,000 - +0,008 +0,008 - +0,016 +0,016 - +0,024
    A -0,010 - -0,018 13220-415-003
    F (różowa) 13219-415-013
    E (żółta) 13218-415-013
    D (zielona)
    B -0,018 - -0,026 13219-415-013
    E (żółta) 13218-415-013
    D (zielona) 13217-415-013
    C (brązowa)
    C -0,026 - -0,034 13218-415-013
    D (zielona) 13217-415-013
    C (brązowa) 13216-415-013
    B (czarna)


    Dobór panewek łożysk głównych
    Średnica wewnętrzna bloku i obudowy łożyska 47 mm
    Średnica czopu
    głównego 43 mm 0,000 - +0,010 +0,010 - +0,020
    A -0,000 - -0,010 13327-415-305
    C (brązowa) 13326-415-305
    B (czarna)
    B -0,010 - -0,020 13326-415-305
    B (czarna) 13325-415-305
    A (niebieska

  • Plusy i minusy pojazdu

    Klasyk harakteryzujący się pięknym dźwiękiem pracy silnika

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Peugeot Speedfight
  • Yamaha XJ 600
  • Aprilia RS 50
  • Gilera DNA
  • Peugeot Trekker 50
  • Kymco Super 8

Co robią kierowcy na PJ