Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2000 r.
Białystok / Siemiatycze
125 cm3
28 KM
15 Nm
10.00 s
YAMAHA TDR 125 (opis dotyczy nowej generacji Yamahy TDR 125 produkowanej od 1995 do 2002 roku) to motocykl częściowo sportowy, a częściowo terenowy.
Motocykl posiada duży prześwit 27 cm.
Zablokowany seryjnie silnik generuje 15 KM, odblokowany ok. 28 KM. Silnik jest chłodzony cieczą.
Prędkość maksymalna to ok. 130 km/h.
Silnik dwusuwowy, zrywny i dynamiczny jak na swoja małą pojemność daje sporo frajdy
Skrzynia biegów 6-stopniowa. Waga ok. 135 kg.
Bardzo wygodna, komfortowa pozycja za kierownicą i duże siedzenie pozwalają czerpać przyjemność z jazdy nawet w dłuższej trasie.
To idealny motocykl na miejskie dziurawe drogi i korki. Doskonały do jady rekreacyjnej, krótkodytansowej turystyki i wycieczek za miasto w lekki teren. Świetnie radzi sobie na nieutwardzonych szutrowych, polnych lub leśnych drogach i szlakach.
Yamaha TDR 125 to znakomite połączenie najlepszych cech i właściwości motocykla miejskiego - szosowego i turystycznego terenowego soft enduro.
SILNIK
• Pojemność: 125 cm³
• Moc: 26 KM przy 7000 obr/min,
• Moment obr. 15 Nm przy 6500 obr/min,
• Układ silnika: singiel, Ilość cylindrów: 1,
• Wymiary tłoka: 56 x 50.7 mm,
• Stopień sprężania: 6.6:1,
• Rozrusznik, zapłon: elektryczny, gaźnik,
• Chłodzenie: ciecz,
• Skrzynia biegów: 6-biegowa,napęd-łańcuch,
WYMIARY
• Długość: 2120 mm
• Szerokość: 840 mm,
• Wysokość: 1295 mm,
• Wysokość siedzenia: 850 mm,
• Rozstaw kół: 1405 mm,
• Prześwit: 270 mm,
• Minimalny promień skrętu: 2200 mm,
• Waga:
• 135 kg
• Pojemność baku: 11 l. (w tym 2,2l rezerwy),
NADWOZIE I PODWOZIE
• Maksymalna ładowność: 180kg
• Skok zawieszenie przód/tył: 180mm/180mm
• Wymiary opon
- Przód: 100/90-18
- Tył: 130/80-17
• Ciśnienie w kole (przy załadunku do 90 kg):
- Przód: 175 kPa (1.75 kgf/cm2, 1.75 bar)
- Tył: 200 kPa (2.00 kgf/cm2, 2.00 bar)
• Ciśnienie w kole (powyżej 90 kg do maksymalnej ładowności):
- Przód: 175 kPa (1.75 kgf/cm2, 1.75 bar)
- Tył: 225 kPa (2.25 kgf/cm2, 2.25 bar)
• Hamulce przednie: pojedynczy tarczowy, 282 mm,
• Hamulce tylne: pojedynczy tarczowy, 220 mm,
NAPĘD
• Napęd realizowany jest za pomocą łańcucha
(428, 136 ogniw)
• Oryginalne przełożenie (
przód/tył): 16/57 (3.563)
• Skrzynia biegów: manualna, 6-stopniowa
OSIĄGI
• 0-100 km/h ok. 11 sekund,
V-max - 125 km/h,(po odblokowaniu)
Lepiej inwestować pieniądze w wysokiej jakości części zamiennie niż wywalać kasę na zbędne badziewie i niepotrzebne dodatki i zmiany. Japończycy w tej Yamaszcze zrobili wszystko jak trzeba, więc nie ma tu co poprawiać.
+ TDR to znakomite połączenie najlepszych cech i właściwości motocykla miejskiego - szosowego i turystycznego - terenowego enduro
+ naprawdę żwawy i dynamiczny silniczek
+ przyśpieszenie jak na 125cm zadawalające, zwłaszcza powyżej 6500 obr/min zaczyna ładnie się zbierać
+ Vmax 130 km/h nie powala ale nie jest źle a do rekreacyjnej jazdy wystarczy spokojnie te 90 km/h jako normalna predkość w trasie.
+ zawieszenie, przód trochę miękki i przy hamowaniu nurkuje ale za to na nierównościach dobrze wybiera dziury i ręce niebolą po 2 - 3 godzinach jazdy.
+ bardzo wygodna, komfortowa pozycja za kierownicą
+ spora i wygodna kanapa, nawet dla dużego faceta
+ elektryczny starter
+ dostępność części zamiennych
+ wygląd
+ wysoki prześwit 27 cm
- skok zawieszenie z przódy 180mm, mógłby być wiekszy
- miekki przód trochę nurkuje przy hamowaniu, ale kwestia przyzwyczajenia się do tego albo wymiana oleju w lagach na gęstrzy załatwia ten problem
BMW GS650 DAKAR, Yamaha XT 660 Tenere
a jak narazie bezpiecznej jeździe TDRką.