Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1994 r.
80 cm3
16 KM
0.00 s
Yamaha DT 80 to typowe "light enduro". Posiada zawieszenie olejowe o skoku : 240mm ,
przedni hamulec tarczowy , pełne oświetlenie i chłodzenie cieczą. Silnik o mocy 16km
nie do końca radzi sobie z ważącą 110kg maszyną. Yamaha maxymalnie kręci się do 12 tyś obr/min , ale to już tylko wycie i zacieranie silnika , a nie jazda. DT można wjeżdżać w lekki teren , choć nieraz poradzi sobie dobrze w trudnym . Zawieszenie nie jest najlepsze , większe nierówności przenoszą się na ręce kierowcy. Jeśli chcemy poskakać zwieszenie naszej DT-ki nie pozwoli nam na długie skakanie , po kilku skokach się zniszczy , po prostu ten motocykl nie jest do jazdy hardcorowej. Jest to motocykl praktycznie bez awaryjny , a jeżeli coś już się zepsuje to części są
wszędzie dostępne. Przykładowe ceny części: tłok : 70zł - 130zł , zestaw napędowy 150 zł , owiewka + lampa 100zł . W Polsce jest wielu posiadaczy Dt-tek , wiec można wymieniać poglądy na temat tego motocykla jak i rozwiązywać problemy. Yamaha DT było blokowana , zablokowana wersja miała ok. 8-9 km a blokady znajdowały się w trzech miejscach : dyfuzor - króciec , który zwalniał przepływ spalin , końcówka tłumika - rurki i dekielki brutalnie hamują spaliny i jeszcze blokada na
CDI - mały niebieski kondensator , który opóźniał zapłon i nie pozwalał wkręcić się silnikowi na wyższe obroty. Na szczęście wszystkie blokady można usunąć w domowym zaciszu i nie zajmie to zbyt dużo czasu. Hamulce dość dobrej jakości/klasy ,dobrze się sprawują w awaryjnym hamowaniu . Ogólnie rzecz biorąc DT to motocykl do średniego terenu.
nie zamierzam jej tuningować jak narazie ; ))
Yamaha DT80 LCII (LC2)
Dane silnika:
Producent i typ: YamahaŽ , 53V(dla Niemiec ) , 53W (dla Francji)
Rodzaj silnika : dwusuw
Rodzaj chłodzenia : chłodzenie cieczą
Liczba cylindrów : 1
Średnica tłoka : 49mm
Skok tłoka : 42mm
Pojemność skokowa : 79ccm
Stopień Sprężania : 6,6:1
Moc: 7,4kw (12km) przy 6tys obr/min
Gaźnik:
Producent i typ : Mikuni VM 20 SS
Urządzenie startowe : gaźnik z przysłoną
Główna dysza : 110
Główna dysza powietrza : 2,5mm
Iglica : 4 M 2
Dysza biegu jałowego : 17,5
Dysza zimnego startu : 40 (regulowana)
Obroty silnika na postoju : 1300-1400obr/min
Układ paliwowy:
Pojemność zbiornika : 10litrów
Amortyzatory:
Przód : Widelec teleskopowy
Skok : 240mm - progresywny
Ilość oleju na lagę : 366cm3
Tył : Amortyzator Motocross
Skok: 210mm
Jeszcze nie było , ale będzie ; DD
+ zrywna i szybka jak na swoją pojemność
+ fajny wygląd
+ małe spalanie jak na enduro
+ prosta konstrukcja
- niezarejestrowana ;(
Yamaha YZ 125 ccm
Honda CR 125 ccm