facebook
System PJ
to 129 362 pojazdów na 669 375 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

MZ ETZ 250 1988r

Oglądano już 6806 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o MZ ETZ 250 »
  • Rocznik

    1988 r.

  • Właściciel

    Marek1989

  • Kategoria

    Off-road

  • Lokalizacja

    szczecin

  • Pojemność

    250 cm3

  • Moc

    23 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Mz kupiona przypadkowo za śmieszne pieniądze(160zł) Przypadkowo bo stała obok warsztatu samochodowego w którym pracuje. Dowiedziałem się o niej przypadkowo. Kolega mnie poprosił abym mu pomógł przynieść tłumik i obok tłumika stała zasypana śmieciami MZ. Bez obejrzenia zaproponowałem mu cenę 300zł i odrazu zabrałem ją na warsztat. Na warsztacie cene stargowaliśmy do 160zł ale potem i tak musiałem dołożyc mu 60zł za brakujące części typu manetka gazu ,gaźnik i 2 kierunki i parę innych drobiazgów. Stan jej był fatalny ponieważ Mz stała w starej wilgotnej szopie w której ciekł dach;/ posiadała niestety spore braki typu element odblaskowy lampy, pokrywa silnika od strony alternatora... boczek od strony akumulatora... brakowało całego osprzętu od kierownicy zegary były pobite... elektryka cała rozebrana. W silniku była woda... Cylinder cały zardzewiały ale udało się wybić tłok z pierścieniami z cylindra... ale tłok niestety ucierpiał;/ po ściągnięciu cylindra okazało sie że silnik w idealnym stanie jest :D Zero luzów na wale i korbowodzie, biegi wchodzą idealnie, kosz sprzęgłowy jak nowy... zero luzów na łożyskach i skrzyni... zapłon elektroniczny... silnik jak się później okazało pochodził z powypadkowej mz 251 która posłużyła jako dawca "organów" która miała podobno tylko 13 tysięcy km przejechane... Mz rozkręciłem na kawałki aby wszystko oczyścić z rdzy i przewieść w samochodzie... rame oczyściłem z rdzy i zakonserwowałem Coriną.. następnie przygotowałem ją przewiezienia jej do domu... w między czasie miałem malować swojego ruskiego boxera K-750 to szef zadecydował że zrobimy próbkę lakieru na MZ :D i tym sposobem została przemalowana na kolor KHAKI. Farba była tak wydajna że na całą mz (malowana była 2 razy) poszło jedynie 0,2 litra lakieru. i tym sposobem powstała wojskowa wersja MZ 250:D i w sumie to cała historia...

  • Tuning

    tuning zrobiony przez wcześniejszego właściciela: zmieniony błotnik tylni o dziwo pasuje pod oryginalne uchwyty od mz.. podgięty zadupek ,przednie zawieszenie podwyższone o 10cm, błotnik od jakiegoś crossa, gumy ochronne lag od crossa ale wyglądają identycznie jak od MZ . Tylko są wyższe.. tył podniesiony o 4cm.. kierownica od cz 250 cross... siedzenie i zbiornik paliwa z boczkami od mz 251... po przywiezieniu MZ do domu zrobiłem od nowa całą elektrykę. Zamontowałem cały osprzęt na kierownice od ścigacza którą kupiłem za polowe jej wartości na allegro :D W skład którego wchodzi: pompa hamulcowa, przełączniki lewy, prawy z wbudowaną manetką gazu i dźwignią ssania i komplet linek no i lewa guma na kierownice... tydzień przerabiania elektryki ale warto było :D zwłaszcza ze względu na wygodę. Nie trzeba kręcić kluczykiem aby zgasić silnik czy przełączyć światła... ale w stacyjce też działają wszystkie tryby... w elektryce zmieniłem jeszcze cewkę zapłonową i klakson też od Japońca, iskra o wiele mocniejsza. Puszka bezpieczników założona też od Japońca na nowy typ bezpieczników... przekaźnik kierunków tez japoński... zegary podświetlane na niebiesko... wymienione prawie wszystkie sróby w MZ na nowe kwasówki i gdzie była potrzeba czarne hartowane, przerobiony też został gaźnik bo wstawiłem od cz 250 cross który wcześniej służył mi w MZ TS 250/1 i to wszystko w sumie.

  • Silnik

    silnik stan idealny, wszystkie części oryginalne, silnik jeszcze nie rozpoławiany był, zapłon elektronik, silnik pochodzi z mz 251 po przebiegu prawie 13 tysięcy km :D gaźnik założony od CZ 250 cross o wiele lepszy rozruch i silnik lepiej pracuje i wkręca się o wiele szybciej na obroty. Biegi działają idealnie sprzęgło jak i reszta części w stanie idealnym. Po zakupie mz, jedynie co musiałem zrobić to wymyć go w środku. I zakupić cylinder z tłokiem i pierścieniami.

  • Zawieszenie

    podwyższone pracuje bardzo dobrze :)

  • Pamiętna podróż/przygoda

    narazie brak.

  • Perspektywy

    Zamontować tarcze z tyłu i zarejestrować.

  • Plusy i minusy pojazdu

    same plusy :)

  • Osiągnięcia

    największym osiągnięciem to doprowadzenie jej do takiego stanu i rozpracowaniu elektryki :P

  • Marzę o...

    BMW Sahara. i HD WLA :D

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Suzuki DR 350
  • Longjia LJ50QT
  • Ford Mondeo
  • Gilera Runner 50
  • Honda Civic
  • Volkswagen Garbus

Co robią kierowcy na PJ