Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1982 r.
Goczałkowice
60 cm3
3 KM
2 Nm
0.00 s
JESLI TU JESTES ZOBACZ MOJE POZOSTALE POJAZDY !!
Kupiony od wujka dnia 25.04.10 za 0 zł do tego pół reklamówki części .
Przez 5 lat stał w stodole nieodpalany ale z olejem w silniku.
Silnik w 50% na nowych częściach i nowy licznik ma już przejechane 310km
Remont rozpocząłem 20 maja trwał do 25 czerwca ale i tak dalej cos przy nim robie bo to nie jest taki efekt jaki chcę
Z rometa jestem bardzo zadowolony. Zawsze mi odpala i bardzo dobrze sie nim jeździ. Romet ma dobry v-max i ładnie sie rozpędza dzięki 3 biegom
Historia powstania:
Model 50T1 powstał w oparciu o zapotrzebowanie rynku na motorowery dwuosobowe Dzięki silnikowi o mocy 2,5 kM wyposażonemu w trzybiegowa skrzynkę przekładniową możliwa jest jazda z pasażerem z prędkością do 40km/h. W stosunku do poprzednich modeli zmieniono podwozie stosując duże siodło kanapowe i nowy dziewięciolitrowy zbiornik paliwa. Nowym rozwiązaniem jest również teleskopowy widelec przedni.
Umieszczony za siodłem pasażera bagażnik umożliwia transport 8 kg bagażu.
romet ogar 200 i 205 różni sie od rometa 50 T-1 ramą . Rama jest taka jak w komarkach
Miałem kupca z poznania ktory dawał 900zł ale nie dał rady załatwić transportu. Był jeszcze paru kupcy ale nie sprzedam go
Tylko cylinder 60cc.
Takich pojazdów sie nie tuninguje o wiele lepiej wyglądają w oryginale :) Tak jak wyjechały z fabryki ROMET :)
Pali na dotyk
Gdy go kupiłem był silnik typ 023 działający po przeczyszczeniu bo był zalany wodą :(. Ale Dziadek miał w piwnicy na regale silnik 3 biegowy typ 019 taki jak był w rometach T-1 po wyjechaniu z fabryki. Silnik dostał dziadek od sąsiada który kupił rometa zrobił 10 km i sie silnik zepsuł i nie umiał go naprawić dziadek miał go naprawić sobie do rometa ale zapomniał o tym i kupił później rometa 50 T-1 który jest u dziadka do dziś z papierami :D
W silniku zostały wymienione
-łożyska
-simeringi
-cylinder 60cc
-tłok 60cc
-pierścienie
-przerywacz
-pływak, iglica itp
-kondensator
-cewki
-uszczelki
Silnik:
Typu 019 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Srednica cylindra 38 mm skok tloka 44 mm, pojemnosc skokowa 49,8 ccm. Stopien sprezania 8. Moc maksymalna 2.5 KM przy 5200 obr/min.Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wal korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nozny. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10
Gażnik:
Poziomy typu GM13F o średnicy gardzieli 13 mm. Główna dysza paliwowa 0,55 mm. Filtr powietrza suchy
Sprzegło:
Mokre trzytarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale silnika.
Skrzynia biegów:
trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna. Przełożenia całkowite: I-36,3, II-122,6 III-16,07. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5
ŻADEN BIEG NIE WYSKAKUJE Z POCZĄTKU BYŁY PROBLEMY :)
Tył miękki
Przód twardszy czasem nawala
-nowa oś wahacza
-nowe ośki kół
-tulejki
-amortyzatory sprężynowe
-nowe tulejki w przednim zawierzeniu
-nowe sprężyny
Byłem przepalić motorek pojeździłem trochę po osiedlu i chciałem sprawdzić v-max i hamulec tylni. Rozpędziłem sie na prostej ulicy to był odcinek koniec drogi puźniej są tory i peron przed peronem nie mogłem znaleśc hamulca a on sie wypiął. Miałem tylko przedni ale bardzo słaby. Musiałem wiechać na peron ludzie uciekali :D
Gadałem z kolgą i postanowiliśmy jechać do sklepu. Chce odpalić rometa a on nic. Wziął mnie na popych i odpalił. na skrzyżowaniu skręciłem w lewo i zgasł. i znowu kopie kopie i kopie a on nic. nagle odpalił wracam w stronę kolegi i zgasł po 3 metrach. Patrze a tam policja. Podjechali i koleś do mnie. "Założymy sie że odpali ??" A ja do niego to prosze sprubować i uwierzyli mi pytają o papiery i kaska a ja powiedziałem że naprawiałem go i nie mam przy sobie bo robie próbę. I kazali mi go pchać do domu :D
Przejażdżka z kolegą:). On na mini ścigaczu a ja na romecie 50 T-1. Padał śnieg było ślisko zatrzymałem sie patrze do lusterka a on ślizgiem prosto na mnie zatrzymał sie za mną jakieś 30cm ufff... :) A później jechałem za nim 55km/h chciałem go dogonić bo już byłem blisko i nagar na świecy sie zebrał i zgasł za nim przeczyściłem świece to już był bardzo daleko :( Ale po przejechaniu 5 km ścigacz mu sie zepsuł i musiał go nieść a ja sobie jechałem :D hahaha
I każdy inny wyjazd z garażu nawet ten do sklepu jest pamiętany :) Uśmiech dziadków spotkanych na drodze "bez cenny":D
-Nigdy go nie sprzedawać
-Dalej go dopieszczać aby wyglądał coraz lepiej nie gorzej
-Dbać o niego żeby nie zardzewiał
Kupić wydech taki jak był w ogarach 200 i oryginalnie w romecie 50 t-1. Wymienić przednie zawieszenie, błotniki chromowane i może bak :D , pokrywy schowka metalowe
UWAGA!!!
KUPIĘ TANIO BAK, SIEDZENIE I KIEROWNICĘ Z KOMARA 2361 SPORT W KAŻDYM STANIE TECHNICZNYM. Z SIEDZENIA MOŻE BYĆ SAMA GĄBKA LUB TEŻ SAMA BLACHA. PISAĆ NA PW LUB NA GG 16200460
+oryginał w 99%
+oryginalne narzędzia,oryginalna instrukcja obsługi, oryginalna pompka
+polski
+za darmo go dostałem
+przyciąga wzrok ludzi na ulicy
+kolor jak oryginał. Na żywo nie widać różnicy między nim a motoryną
+mocny
+dobrze przyspiesza
+szybki
+ROMET
+od 1 właściciela
+głośny ( bo jest przepalony wydech. Jaki wydech mu założy to przepali )
+3 biegi
+duży schowek jak w ogarze
+dużo części w zapasie
+w mojej miejscowości i okolicy nie ma 2 rometa 50 T-1 :)
-duże koszty renowacji ( około 750-800zł )
-czasem sie coś zepsuje
-brak papierów
-Uratowanie rometa
-Złożony od podstaw
-oryginalny
-V-max 60km/h na prostej tylko raz bo na ogół jeżdżę max 50 km/h
Prawko zdane 24.02.11 za pierwszym razem :)
JEŚLI JUŻ TU JESTEŚ TO DODAJ KOMENTARZ JA ODWDZIĘCZĘ SIĘ TYM SAMYM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-----------------------------------------------------
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
_VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV_
__VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV__
___VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV___
____VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV____
_____VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV_____
______VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV______
_______VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV_______
________VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV________
_________VVVVVVVVVVVVVVVVVVV_________
__________VVVVVVVVVVVVVVVVV__________
___________VVVVVVVVVVVVVVV___________
____________VVVVVVVVVVVVV____________
_____________VVVVVVVVVVV_____________
______________VVVVVVVVV______________
_______________VVVVVVV_______________
________________VVVVV________________
_________________VVV_________________
__________________V__________________
_____________________________________
Opel Vectra B/Astra 2
Romet Pegaz, Romet Kadet, Romet polo i komar sport