Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1989 r.
Wejherowo
50 cm3
3 KM
3 Nm
0.00 s
Romet Ogar 200 jest dla mnie jedną z legend polskiej motoryzacji obok Junaka, WSK-i i innych wspaniałych motocykli. Choć ma czasem swoje kaprysy , to i tak jestem z niego bardzo zadowolony .Gdy motor jest zadbany, zapłon i gaźnik wyregulowany, robi się regularne przeglądy zużywających się części, odpowiednio użytkuje to będzie nas bardzo rzadko zawodził i odwdzięczy się bezstresową jazdą :)
Żadnego tuningu nie przeprowadzałem , ale wprowadziłem kilka usprawnień między innymi światło stop , światło pozycyjne i kierukowskazy .Został także założony zapłon bateryjny i akumulator z ładowaniem 6v.
Silnik Jawa 223.Cały silnik jest po remoncie nowe łożyska , cylinder 55cm . Jest to konstrukcja czechosłowacka z wczesnych lat 70\' jak na tamte lata był to bardzo mocny silnik w swojej klasie. Jak dla mnie 223 jest naprawdę udany bo po użyciu oryginalnych części oraz zestrojeniu zapłonu i gaźnika praktycznie bezawaryjny.
Zawieszenie amortyzatorowe , sprężynowe , bardzo miękkie :)
Każda podróż jest wyjątkowa, można poczuć ducha tamtych czasów jadąc pośród lasów i pól w błogim spokoju. Piękny dźwięk pyrkania 2 suwa oraz smuga dymu ciągnąca się za jadącym motorem, to lubię :)
Pozostawienie ogara w takim stanie w jakim obecnie jest i zachowaniu go dla przyszłych pokoleń.
+ bezawaryjność
+ duża moc jak na 40 letnią konstrukcję silnika
+ bardzo tanie części zamienne
+ ładny dźwięk
+ bardzo mocne światła
+ bardzo wygodne , miękkie zawieszenie i kanapa , można bez problemu podróżować na dłuższych trasach .
Ogarem raczej nie robię wyścigów, ale kilka skuterków zdarzyło się wyprzedzić .Prędkość maksymalna wynosi około 60 km/h przy zębatce zdawczej 11. ale największym osiągnięciem dla mnie jest to że z tak zwanej \"kupy złomu\" został zbudowany i odnowiony od podstaw i cieszy oko wielu przechodniów i wzbudza duże zainteresowanie :)
-Syrena 104
-Simson
-Wsk 125 , 175
-Jawa 350
-Mz ES 250
-Suzuki rg 500