Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1989 r.
Zamość (okolice)
50 cm3
3 KM
3 Nm
0.00 s
Romet Chart typ 210 z 1989 roku.
Chart w rodzinie od 2003 roku. Uczyli się na nim jeździć moi brejdacy. Teraz kiedy Chart jest już na emeryturze postanowiłem go odremontować.
Ledowe podświetlenie licznika.
Silnik Dezamet typ 027 o numerze XXXX3241. O charakterystycznym gwiździe podczas reakcji na dodanie gazu. Silnik został wyremontowany. Z wielkim trudem dokupiłem do niego nowy wał, zapłon i cylinder 60cm. Oprócz tego wymieniłem wszystkie łożyska, uszczelki, śruby, zębatkę zdawczą na oryginalne nowe. Ponadto Skrzynia korbowa, króciec Gaźnika, denko tłoka i głowicy zostały wypolerowane. Kadłub silnika został wyczyszczony i lekko pod polerowany.
Silnik posiada polski gaźnik 14MC. W gaźniku została wypolerowana przepustnica i gardziel oraz został lekko przerobiony mechanizm ssania.
Skrzynia biegów została zalana półsyntetycznym olejem MOTUL.
Stary łańcuch napędowy wymieniłem na nowy Simsonowski czeskiej firmy Favorit.
Fajka świecy zapłonowej posiada oryginalną metalową obudowę. Guma startera i dźwigni zmiany biegów zostały zastąpione Simsonowskim.
Przednie teleskopy kupiłem okazyjnie nowe. Zostały zalane olejem MOTUL Fork Oil Expert. To samo zrobiłem z tylnymi amortyzatorami. Gumy na przednich teleskopach zamontowałem z Simsona, niestety oryginalnych do charta już niema.
W kołach wymieniłem łożyska, simeryngi oraz dętki. Na przód powędrowała nowa opona Stomil Super Duet, taka sama jak ta oryginalna z 89r.
Było ich naprawdę wiele. Przez te wszystkie lata chart nakręcił jakieś 15000km.
Posiadanie go nadal bo sprzedać nie mam zamiaru.
+ bezawaryjność
Ten motorower nigdy się nie popsuł.
+ elektroniczny zapłon
Na jednej świecy przejeździł trzy sezony.
+ moc
To tylko 2.8 konia mechanicznego ale silnik dzielnie sobie radzi nawet podczas jazdy w dwójkę.
- problem z nowymi częściami
- napęd prędkościomierza
W moim charcie nowy napęd działał jakieś trzy kilometry. Lepszym rozwiązaniem byłby ślimak przy przednim kole.
- skrzynia biegów
Redukcji biegów towarzyszy specyficzny zgrzyt choć wszystko ze skrzynią jest dobrze. Ale to bolączka każdego charta.
Chartów wyprodukowano naprawdę mało, więc myśle że samo posiadanie takiego motoroweru w dzisiejszych czasach Chińskich skuterów jest wielkim osiągnięciem.