facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Romet Ogar 200 1989r

Oglądano już 4043 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Romet Ogar 200 »
  • Rocznik

    1989 r.

  • Właściciel

    patryk2416

  • Kategoria

    Motorowery

  • Lokalizacja

    Radomsko

  • Pojemność

    50 cm3

  • Moc

    4 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Zawsze chciałem mieć swoje moto, a że jestem fanem starej polskiej motoryzacji wybór padł na ogara.Ogara zakupiłem 27.12.2008r. I tak się zaczeła moja przygoda...

    Posiadam go już prawie rok i muszę przyznać, że wbrew ogólnie panującym opiniom jest to na prawde dobry sprzęt i może być niezawodny o ile użytkuje się go umiejętnie i zgodnie z przeznaczeniem. Silnik jawki to prawdziwa potęga tym bardziej, że to już dość przestażała konstrukcja i mogę to stwierdzić z czystym sumieniem ponieważ sezon 2009 zamknąłem z wynikiem około 1500km BEZ WIĘKSZYCH USTEREK!!! To co mi się przydarzyło to zanieczyszczona świeca, zapchana dysza lub tłumik, przestawiony zapłon i zgubiony parokrotnie łańcuch. Więcej usterek nie pamiętam.

    W ciągu dnia jeżeli wybierałem się za miasto nie schodziłem z reguły poniżej 45km a trzykrotnie zdarzyło mi się zrobić 100km w ciągu jednego dnia. Z czego dwa z nich były dwa dni pod rząd, niestety potem plecy troche bolały. Miałem równierz okazje jazdy ponad 30km we dwie osoby i muszę przyznać, że ogar radził sobie na prawdę nieźle.

    Podsumowując...
    W dobrym stanie ogar z silnikiem w dobrym stanie potrafi na prawdę zaskoczyć, w pozytywnym sensie oczywiście, i dawać wiele radości z jazdy. Nie jest to symbol nowoczesności ale należy pamiętać że konstrukcja ogara 200 sięga początku lat 80-tych a jego silnika (jawa 223) początku lat 70-tych, a mimo to nadal potrafi cieszyć i być pojazdem do użytkowania na codzień o ile umie się o niego zadbać i prawidłowo go eksploatować.

  • Tuning

    Tuningu jako takiego nie ma i sądzę, że nie będzie.Jedyne co to odblokowałem silnik (o ile to można nazwać tuningiem), tylna lampa nie jest oryginalna(taka już była jak go kupiłem), ale ładnie się prezentuje więc ją raczej zostawie, cewka w/n jest na 12V (lepiej ponieważ oryginalne 6V i 8V lubiły się przepalać) a pozatym taka akurat miał kolega, więc brałem co było.Bagażnik jest "powiększony", tzn jest powiekszony stelaż, ale sądzę, że będzie to praktyczne a pozatym ciekawie to wygląda (równierz robota poprzedniego właściciela) i raczej tak zostanie.I to by było chyba na tyle.

  • Silnik

    Silnik oryginalny jawa 223.Przeszedł generalny remont tzn wymienione zostały łożyska, uszczelniacze niestety i wał był do wymiany, tłok, pierścienie, tarcze sprzęgłowe, przekładka tarcz sprzęgłowych, zabezpieczenia sprzęgła, głowica i oczywiście świeży olej do skrzyni biegów.

  • Zawieszenie

    Fabryczne i oryginalne.Myślę, że nie ma co się zbytnio rozpisywać bo jak każdy wie kto miał okazję przejechać się tym motorem dość niewygodne i niekomfortowe.Ale jeżeli tylko nie szaleje się zbytnio po polach lasach i innych tego typu drogach to w zupełności wystarcza.Na szosie w miare daje rade.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Naprawiałem ogara (właściwie kosmetyka bo skończyło się na wymianie gaźnika) no i jazda testowa.Patrze w bak, troche powyżej progu to mówie dam radę.Pojechałem najpierw za miasto do Strzałkowa potem bombe na miasto zrobić no i wróciłem jeszcze na chwilę do piwnicy wziąłem olej i miałem jechać do domu po kase i zatankować ale mówie co tam - da rade.Po tym stwierdzeniu pojechałem na fryszrkę (już troche dalej za miasto bo jakieś 10km w jedną stronę na pewno jest albo więcej) i niestety w drodze powrotnej niespodzianka - pustka w baku.Dobrze, że mama była w domu to mi dowiozła benzynki i jakoś wrociłem ale i tak ładny kawałek ogara musiałem pchać.

  • Perspektywy

    Wykonać szlif cylindra bo już jest taka konieczność i wymiana napędu (czyli zębatki i łańcuch).

    Być może w przyszłości doprowadzić go do 100% oryginału.Ale to raczej w dalekiej przyszłości.

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy
    Moc jaką dysponuje (oczywiście biorąc pod uwage osiągi ogara z silnikiem jawki)

    Niezawodność (jak do tej pory)

    Minusy
    Słabe światła

    Że spala benzyne :D

  • Osiągnięcia

    Zakupienie mojego wymarzonego moto, uruchomienie go i zrobienie generalki.

    Zamknięcie sezonu 2009 z wynikiem około 1500km bez większych usterek!!!

  • Marzę o...

    -Póki co cieszyć się jazdą i być zadowolonym z eksploatacji mojego ogara

    -Być może wybrać się na dłuższą wyprawę, np. w Bieszczady.

    -Honda Shadow 125
    -Suzuki Intruder 125
    -WSK-a 125

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Romet Komar
  • ZMZ
  • Citroen XM
  • Kingway Yamasaki 50
  • Volkswagen Golf
  • Suzuki Katana AY 50

Co robią kierowcy na PJ