Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1966 r.
Stalowa Wola
49 cm3
1 KM
2 Nm
0.00 s
„Komar”, który obecnie jest moim posiadaniu, został zakupiony przez mojego Dziadka prosto ze sklepu. Komar służył mu jako środek komunikacyjny przez kilka lat. Po niegroźnej dla Komara, lecz troszkę gorszej w skutkach dla Dziadka kolizji, Komar został odstawiony do Szopy, gdzie tam spędził około 20 lat. Jako dziewięcioletni chłopak poprosiłem Tatę, aby mi go wyciągnął. Tak też się stało, ale jako młody, nieznający się na mechanice chłopak wykonywałem prace, które ograniczały się jedynie do odmalowywania „Komara”, aby tylko ładnie wyglądał. Lecz nadszedł kiedyś dzień, w którym znalazł się kupiec. Mój Dziadek postanowił go sprzedać, gdyż jak to mi powiedział: „Urośniesz, to rodzice kupią Ci coś lepszego”. Szczęśliwym posiadaczem okazał się kolega mojej siostry, który nabył Komara za 60 zł. Od tego czasu parę razy widziałem go jeżdżącego jedynie po osiedlowych drogach, ale za każdym razem wierzyłem, że kiedyś znów trafi w moje ręce. Tak też się stało. Po ok. 7 latach rozłąki Komar znów trafił w moje ręce. Szczęśliwym trafem, posiadacz „Komara” zakupił sobie WSK i to głównie na niej skupiał teraz swoją uwagę. Mimo początkowej niechęci, sprzedający chyba zrozumiał, jak wielkim sentymentem darzę tego Komara i chciałbym mieć pamiątkę po moim Dziadku. Udało mi się go odkupić za 200 zł. gdyż na tyle wycenił koszty włożone w doprowadzenie go do stanu jezdnego. Wiele godzin spędziłem przy remontach, które doprowadziłyby Komara do stanu zadowalającego mnie i mam nadzieję, że mimo niedużych możliwości finansowych udało mi się go doprowadzić do stanu godnego tego pojazdu i jeszcze przez wiele lat posłuży mi i kolejnym pokoleniom.
Brak jakiego kolwiek tuningu zarówno zewnętrznego jak i brak jakichkolwiek przeróbek w silniku.
Typu S-38B o mocy 1,4 KM przy 4000 obr/ min i stopniu sprężania 6,5. Maksymalny moment napędowy to 2,8 Nm przy 2750 obr/min. Średnica cylindra 38mm, skok tłoka 44mm, pojemność skokowa 49,8cm3
Zawieszenie koła przedniego krótki wahacz pchany, zawieszenie tylne sztywne.
Niezawodny, nie duże spalanie.
Zarejstrowaniu go...