Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1976 r.
Poddębice
51 cm3
4 KM
4 Nm
0.00 s
35 letnia Jawka z całkowitym przebiegiem ok. 50 tys. km. Robiona z myślą dla siebie po długim stanie nieużywalności.
Odmalowana, odremontowana jeździ po dzień dzisiejszy i nie ma zamiaru się zatrzymywać :).
WIZUALNY:
- Srebrne napisy na oponkach
- Kierownica CZ350
- Reflektor Simson S51
- Plastikowe dźwignie \\\"Magury\\\" od sprzęgła i hamulca
- Naklejki sponsorów typu SPARCO itp. (trochę wiocha ale to były czasy \\\"Szybkich i Wściekłych\\\" i jak się chciało ponad 100km/h jechać xD)
- \\\"Różowe kwiatki\\\" :D
- Alufelgi 17\\\"
- Kierunkowskazy, które poprawiają bezpieczeństwo, komfort jazdy i sprawiają że motorek jest bardziej \\\"masywny\\\"
- Założony kufer dla większej ładowności, której oryginalnie nie ma ;/
- Ryflowana podłoga
- Obrotomierz ;) Tym razem działa dobrze i wymierza obroty prawidłowo :) Oto jak działa:
http://www.youtube.com/watch?v=iejnSq4sv70
MECHANICZNY:
- Wypolerowany tłok, kanał ssący i wydechowy, końcówki dysz i gaźnik
- W pełni odblokowana
- Przerobiona instalacja elektryczna 6V z ładowanym akumulatorem żelowym, która coś nie chodzi jak powinna ;/
- Pseudo-sportowy Simsonowski wydech
PLANUJĘ:
- Polerka skrzyni korbowej
- Łożyska SKF na wał i do skrzyni
- Gaźnik BVF 16n3-4 lub BING 17
(narazie jest Jikov po polerce, chodzi nie najgorzej ale lubi sobie chlapnąć xD)
- Magneto na 4 cewki [(4x15Watt) dodatkowa cewka do ładowania akumulatora]
- Zapłon elektroniczny
- W przyszłości wskaźnik poziomu paliwa, kontrolka ładowania akumulatora
Minerelli AM Dżawa xD
A tak na prawdę to czeski silnik JAWA 223.
Silnik po szlifie, już dotarty :]
Wał bez luzów choć ma ok. 25 tyś. nakręcone :)
Łożyska PPL hmmm... któreś się rozsypało i silnik strasznie rzęzi, ale jak się przeciągnie powyżej 6k obrotów to chodzi jak Aprilla RS xD
http://www.youtube.com/watch?v=LcutA-ccpM8
PRACA SILNIKA
- Przednie zawieszenie Hercules Prima GT
Nadają się do wymiany po moich rajdach leśno/polnych, powyrywały się dolne tuleje centrujące widełki, ale amortyzują jeszcze tak jak powinny. W przyszłości zmiana na Simsonowskie lagi od s51, ew. naprawa tych co są.
-Tylne amortyzatory Romet Ogar 200, bujają jak poje^ane i w dodatku zero amortyzacji ;/
Każdy wyjazd z podwórka jest niezapomniany, jednak najlepsze to:
- Samotny rajd po wymianie pierścionków 25km na Jeziorsko a w drugą stronę jako boczny towarzysz maszyny :D
- Trasa 130km w dwie osoby po tłok i pierścienie do skutera
- Szlif przy prędkości 40km/h, śmigłem 2-3m po asfalcie jak po lodzie, motor wylądował trochę dalej ;)
Na szczęście nic się nie stało nadwoziu, bardziej bałem się tym żeby mi się kierunki nie połamały niż tym co mi się stanie, w sumie tylko łokieć się zdziebko zdarł ;] w Jawce prawa podłoga się przydrapała ;/
...:::JAWA 50 typ 20 Turistic:::...
Dorwać prototyp Jawki 4-biegowej i przełożyć skrzynie biegów ;]
Z nowym zawieszeniem, kołami i innymi pierdółkami ma jakieś 10-15 lat mniej :D
PLUSY:
- Przyzwoite przyspieszenie jak na Jawke
- Całkiem szybka
- Ładnie się prezentuje
- Niepowtarzalny dźwięk prawie 4 konnego silnika ze sportowym wydechem xD
MINUSY:
- Je**** kur** gaźnik!!! (humory na ten czas mu minęły :D)
- Cały czas mam pływający iskrownik, woda się siurkiem wylewa jak przechylę motorek ;/
- Z cylindrem po szlifie zrobiłem 3500km bez jakiejkolwiek awarii :)(no... pare razy świece zażużliło ;) )
- Kilka razy udało mi się ją przytrzeć że aż silnik stanął, ale nic się nie stało układowi korbowemu ;]
- Prędkość: jak na razie jechałem niecałe 80 km/h ;)
- Najniższe spalanie jakie zanotowałem to 2l/100km :)
- ... tym aby przekazać ją wnukowi za 50 lat :)
- Większej tolerancji dla \\\"starych\\\" motorków
- Jawie TS 350, Pontiac\\\'u Trans Am\\\'ie 82\\\' i Polonezie Caro 1.4 ;]
- I jak każdy kierowca o tańszym paliwie