facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Simson S 53 1997r

Oglądano już 18035 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Simson S 53 »
  • Rocznik

    1997 r.

  • Właściciel

    10klimekK

  • Kategoria

    Motorowery

  • Lokalizacja

    Knyszyn

  • Pojemność

    90 cm3

  • Moc

    16 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Simsonek s53 w pięknym malowaniu mało spotykanym. Bardzo dobrze się prezentuje. Zakupiłem go dnia ~~~~~~~~~~07.12.2008~~~~~~~~

  • Tuning

    - Cylinder 70/4 ( polerowany kanały )
    - Polerowane denko tłoka i górny pierścień
    - Gaźnik amal 21
    - Wal s70 z wypełniaczami
    - Łożyska z luzem c3
    - Uszczelniacze dwu wargowe
    - Kosz s70 MZA
    - Docisk sprzęgła 1,8 mmm
    - Skrzynia 3b + 4 tryb od sr80 (ciężko dostępny w Polsce)
    - Zapłon Ducati Energia wytrzymuje nawet 16k obrotów
    - Gąbkowy filtr powietrza
    - Obrotomierz KOSO II Skalowany do 16k RPM (W tym temp. wody)
    - Prędkościomierz KOSO II skalowany do 160 km/h
    - Przedni reflektor xenon 5000k

    Z racji tego że nadszedł nowy sezon postanowiłem nieco odświeżyć simsonka o to lista aktualnych przeróbek.

    - Garnek 90/7/2 Polini Motori
    ( Konfiguracja okien zmieniona )
    - Tłok HONDA MTX 49.75 ( luz montażowy 0.05 mm )
    ( został gruntownie przerobiony otrzymał otwór do napełniania komory co wpłynęło na elastynę jednostki )
    - Zawór membranowy HEBO
    - Pompa wody Yamaha aerox
    - Chłodnica suzuki rg80
    - Kartery przystosowane pod cylinder zmieniły się też profile kanałów płuczących
    - Skrzynia 5B long
    - Łożyska skf c3
    - Sprzęgło 1.8 + 5 tarcz
    - Wał s70
    - Zapłon DUCATI ENERGIA
    - Gaźnik dellorto phbg 21
    - Króciec od am6
    - Powietrze filtruje filterek gąbkowy
    - Spawak 9500 RPM made by Dudi



  • Silnik

    Jak widać powyżej został gruntownie przerobiony. Jest praktycznie cały nowy łącznie z połową mechanizmu zmiany biegów.

    Co do osiągów są naprawdę przyzwoite dużo za dużo jak na taką konstrukcje...

  • Zawieszenie

    Zregenerowane, miękko. Przy prędkościach rzędu 100 km/h + nie wyrabia z amortyzacją.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Pamiętna to chyba podczas zakupu w Sutnie mała rundka przez miasteczko.

    27.06.09r - Knyszyn- Korycin
    Noc z jednej strony pioruny z drugiej fajerwerki co kilka kilometrów karetki samotna podróż.

    16.08.09r. - Knyszyn - Osowiec
    Dużo kilometrów piękne tereny oczywiście jak zawsze bez awarii.

    15.04.2010r - Pierwsza runda na silniczku 70/4

    17.04.2010r - Trasa: Jaświły, Krzeczkowo, Mońki.

    Cały sezon 2011 będzie pamiętny.

  • Perspektywy

    Zamontować lepszej jakości tłok, zregenerować sprzęgło.



  • Plusy i minusy pojazdu

    + Wygląd, zdecydowanie.Simek może się podobać.
    + Szybka reakcja na manetkę gazu
    + Moc
    + Wszystko wykonam sam, od regeneracji zawieszenia po położenia nowej elektryki
    + Dość oryginalny na pewno nie powtarzalny
    + Elastyka

    - Brak sztywności ramy
    - Słaba jakość części zamiennych
    - Brak hamulca tarczowego
    - Mógłby być nieco wyższy

  • Osiągnięcia

    Widać je na załączonych obrazkach





    Prezentacja instrumentów pomiarowych KOSO:

    http://www.bikemovies.com/movie/013014/





  • Marzę o...

    Wszelkie zdjęcia na moim BP
    http://bikepics.com/members/10fanta/

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Honda CBR 600
  • Honda Civic
  • Mercedes A
  • Mitsubishi Galant
  • Renault 25
  • Nissan Qashqai

Co robią kierowcy na PJ