Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1998 r.
Poznań
77 cm3
17 KM
0.00 s
Simson kupiony w roku 2006 od pierwszego właściciela. Bylo to 50ccm. W 2008r. założyłem 70ccm prosto z sima s83-70-OR, z którego również zaadoptowałem tarcz. Na początku wakacji 2009r. założyłem dawno oczekiwany silnik projektu MetraKit 77ccm o czym powiem więcej w dalszej części.
Mieszanka zaczyna swoją podróż po przefiltrowaniu powietrza w filtrze Malossi E13 w gaźniku KOSO 30mm. Dalej leci przez unikatowy, w pełni aluminiowy spacer do membrany Hebo od AM6 gdzie w odpowiednim momencie zostaje zassana do komory korbowej, w której znajduje się nowiutki wał korbowy z wypełniaczami firmy MZA podtrzymywany przez łożyska wałeczkoweFAG o luzie C3. Dalej powiększanymi kanałami cylindra MetraKit prosto do komory korbowej gdzie mieszanka zostaje sprężona przez tłok firmy Mahle. Dalej przepalona mieszanka płynie przez polerowany kanał wydechowy prosto do spawanego od tego cylindra wydechu a dalej przez w pełni aluminiowy wyciszacz prosto od atmosfery. Moc wygenerowana przez ten oto właśnie cykl pracy przechodzi dalej na odchudzony kosz sprzęgłowy, w którym jest zagnieżdżone dwu dociskowe, cztero tarczkowe sprzęgło przekazujące moc na pięciobiegową skrzynie biegów. Część mocy idzie dalej przez wał na rotor, który w połączeniu z cewką w statorze Selettr-y produkuje bezcenną energię elektryczną która po przejściu przez cewko-moduł płynie pod władanie świecy NGK B9HS
to tyle
MetraKit 77/5/1M
fabrycznie od CZ cross regulowane na sprężynach z tył,a przód simsonowski nowego typu z mocowaniem pod zacisk tarczy
brak niestety
Stagte6 R/T 95cc
115km/h
CR 500